PDA

View Full Version : Mallory, SoZo of Orange Drop 6PS in Nederland verkrijgbaar?



Cue Zephyr
18 mei 2013, 20:40
Beste forumleden,

Ik zoek een paar capacitors ter vervanging. Ze zijn voor mijn Vox - ik ben van plan de Lyle Caldwell mods te laten doen. Ik dacht dus, laat ik dan direct ook goede (bewezen) caps zoeken. Ik ben uitgekomen bij ToneFactory, maar na mailcontact is gebleken dat ze helemaal niet de waardes hebben die ik zoek. De gezochte waardes liggen tussen de 47pF en de 2.2µF. Er kan wel wat geschoven worden met de waardes, maar niet teveel.

Weet iemand waar ik terecht kan?

Bedankt! :D
CZ

nico verduin
18 mei 2013, 20:56
Beste forumleden,

Ik zoek een paar capacitors ter vervanging. Ze zijn voor mijn Vox - ik ben van plan de Lyle Caldwell mods te laten doen. Ik dacht dus, laat ik dan direct ook goede (bewezen) caps zoeken. Ik ben uitgekomen bij ToneFactory, maar na mailcontact is gebleken dat ze helemaal niet de waardes hebben die ik zoek. De gezochte waardes liggen tussen de 47pF en de 2.2µF. Er kan wel wat geschoven worden met de waardes, maar niet teveel.

Weet iemand waar ik terecht kan?

Bedankt! :D
CZNergens..... wat wat jij wilt bestaat niet. Mallories, Sozo's en OD's gaan voor zover ik weet tussen de 1nF en 1Uf (als ze dit al halen). De kleine waarden vind je alleen in keramisch. De grote waarden zijn ofwel als cap (alleen andere merken) of elco te vinden. Maar ik kan uit die text niet halen over welke cap hij het heeft.

Cue Zephyr
18 mei 2013, 21:34
Ah, juist. Bedankt. ;)

Uiteraard even de plank compleet misslaan voordat ik hieraan begin. Bedankt voor de opheldering. :P

Dit zijn de voorgeschreven waardes:
47pF, 68pF, 100pF en 2.2µF

kassie
18 mei 2013, 21:52
Ah, juist. Bedankt. ;)

Uiteraard even de plank compleet misslaan voordat ik hieraan begin. Bedankt voor de opheldering. :P

Dit zijn de voorgeschreven waardes:
47pF, 68pF, 100pF en 2.2µF

PF zijn hele kleine waarden. Silver Mica of Ceramic Disk... Silver Mica is wat betere kwaliteit

die 2.2uf is denk ik een Elco... zie je in het schema een + staan?

Frits van Mourik
18 mei 2013, 23:44
die 2.2uf is denk ik een Elco... zie je in het schema een + staan?

Welnee,..
http://www.baco-army-goods.nl/componenten-elektronicaonderdelen/condensatoren/mkp-condensator-2-2uf-400volt.html
...om maar wat te noemen.

Cue Zephyr
19 mei 2013, 02:28
PF zijn hele kleine waarden. Silver Mica of Ceramic Disk... Silver Mica is wat betere kwaliteit

die 2.2uf is denk ik een Elco... zie je in het schema een + staan?

Cool, zal er even naar kijken.

Er staat geen + bij. Er staat dan ook 220nF wat eigenlijk 2.2µF moet zijn.

Dirk_Hendrik
19 mei 2013, 07:48
. Er staat dan ook 220nF wat eigenlijk 2.2µF moet zijn.

Verklaar effe waarom die 220nF een 2u2 moet zijn? (of post dat schema, nog gemakkelijker)

nico verduin
19 mei 2013, 08:34
Hij leest voor uit andermans werk :)
http://www.ac30-guide.com/?page_id=524

Dirk_Hendrik
19 mei 2013, 10:10
Ah! Dank voor de input!

bluegate
19 mei 2013, 10:56
En hier staat het geschreven ;)
If C109 is an electrolytic (looks like a battery, not a box) you’re fine.

kassie
19 mei 2013, 12:01
Over die 2.2uf. Een normale cap is wat betere kwaliteit toch, zal wel een erg groot ding zijn.

Overigens lees ik in dat verhaal wat shocking dingen... een 'leesfoutje' van de Vox crew over een waarde, die daarna is rechtgezet, maar daarna ook gewoon simpelweg weer toegepast is. Fxloop wordt niet getest bij de 'exit' ofzo?

nico verduin
19 mei 2013, 12:24
Over die 2.2uf. Een normale cap is wat betere kwaliteit toch, zal wel een erg groot ding zijn.

Overigens lees ik in dat verhaal wat shocking dingen... een 'leesfoutje' van de Vox crew over een waarde, die daarna is rechtgezet, maar daarna ook gewoon simpelweg weer toegepast is. Fxloop wordt niet getest bij de 'exit' ofzo?Massa productie...... dus steekproef..... aanzetten... herrie = ok :)

Cue Zephyr
19 mei 2013, 15:04
Ik had 't inderdaad van Lyle's website.
Ik schroef binnenkort even mijn amp open om te kijken of mijn buizen de oorzaak zijn van het tikkende (eigenlijk meer pops), dan kijk ik ook direct of C109 een box cap of een elco is.

Er staat ook ergens dat Lyle zelf dit aangegeven heeft bij Vox. Ik kan daar weinig over zeggen gezien mijn CCH van de eerste run (2005) is.

nico verduin
19 mei 2013, 19:06
Er staat ook ergens dat Lyle zelf dit aangegeven heeft bij Vox. Ik kan daar weinig over zeggen gezien mijn CCH van de eerste run (2005) is.Heeft daar kennelijk weinig indruk gemaakt...... anders was dit geen probleem....

Cue Zephyr
19 mei 2013, 19:42
Heeft daar kennelijk weinig indruk gemaakt...... anders was dit geen probleem....

Dat heeft het inderdaad niet. Volgens mij gaan daarom ook de Custom Classic amps voor betrekkelijk lage prijzen de deur uit vergeleken met de Custom of zelfs de UK gebwoude TB/TBX. Ongeveer 200-300 minder (of zelfs meer) afhankelijk van de speakers.

Schijnbaar is de CC ook betrouwbaarder dan de Korg RI's uit de 90s. De Custom is een betere versterker als deze de fabriek uitrolt vergeleken met de Custom Classic.

Edit: Schema is hier (http://www.bymcomunicacion.com/pvecino/Esquema_Vox_AC30CC2_CC2X.pdf) te vinden.