PDA

View Full Version : Goeie setup!



Josdevos
24 juni 2003, 17:49
Sorry voor zoveelste advies versterker advies topic, maar zal m'n situatie even uitleggen. De meeste van jullie zullen me kennen als een echte gear swapper en ik vind dat het genoeg moet zijn. Al m'n overbodige spullen zijn weg, en heb nu een €1500-€2000 te besteden voor een goeie allround setup. Met effekten uiteraard, basis mod/delay/wah's zijn genog.

Ik speel op Gibson SG, Ibanez JS 1000.
Ik speel van rock, powerpop en prog. Vooral in 70/80/90 coverbandje met eigentijds geluid.
Eerst dacht ik aan een pod xt pro met shortboard in een ss eindtrap in boxen. Maar toen ik besefte ik dat je voor €2000 veel meer moois kan hebben. (Engl, Koch, Peavey)???

Het mag een rack (poweramp/preamp/multifx) met cab(s) zijn of een top met effekten en met cab.

Dank!

Ibanez RuleZ
24 juni 2003, 19:56
hmm, preamp, H&K access of als je mazzel hebt een mesa Quad misshien?
ff kijken. eindtrap, iets als een mesa 50/50. probleem zit er een beetje bij dat je ook een cab moet hebben.

en voor de rest, tja, wat dingetjes erbij, dat moet je zelf denk ik bekijken. met die access heb je wel een ding wat te programmeren is, en dat is wel ergens handig, als een coverbandje doet. de quad is wat dat betreft wat beperkter (met totaal 4 "kanalen", waarvan er eigenlijk maar 2 gescheiden zijn, dus alsnog best wel afhankelijk van elkaar).

harrald

m-pac
24 juni 2003, 20:27
Eheheheeh!!!!!!! Vetta Line6.........best bakkie of flextone III XL.....
als je voor die laatste kiest incl. pedaal dan kun je voor thuis nog een pod-xt erbij nemen.....Nou als dat niet lekker is :o

Marc Oblivian
25 juni 2003, 10:06
Engl met midi-switcher (voor programmering instellingen...max 24 geloof ik), een wah en een delay. Kom je een heel eind mee, denk ik :-D

BramVersteeg
30 juni 2003, 01:38
Ik verkoop mijn ENGL Richie Blackmore top. Ik verkoop ook mijn Dunlop wah/wah en een delaypedaal van boss. ENGL is een erg goede versterker voor rock/allround(vraag een willekeurige forumbezoeker naar zijn mening over ENGL) maar ik zoek meer een metalversterker. Wah gaat weg omdat ik een bad horsie heb.
Zelf heb ik ook een JS-1000 en gibson gitaren dus weet ik dat het goed klinkt. Mail ff naar kanteldarmkanon@hotmail.com als je interesse hebt.
Bram