PDA

View Full Version : beginnen



aadtos
17 januari 2002, 20:29
ik wil semi acoustisch spelen
ik heb geen verstand van acoustische gitaren,
wie kan me daar bij helpen...

ik wil niet al te duur gaan beginnen, want het is wel me 2e instrument zegmaar... maar een een of andere gare gitaar hoef ik nou ook weer niet...

alvast bedankt

sickpunk
17 januari 2002, 22:49
addjuh bij ons op school zijn zat gitaristen, dennis, stefan(nie k), tiemen, martin, frank enz. (standaard skate/punk groepie) k kan je nie helpen want speel nie semi, maar de rest (hier en op school spelen al wat langer dan mij) ga gewoon naar rijkers toe anders die helpen je wel een goeie vinden.

DOLBY
18 januari 2002, 11:26
Godin heeft wel mooie semi-acoustische, kijk maar op http://www.godinguitars.com
Weet niet hoe duur ze zijn

Leen Kap
18 januari 2002, 19:27
als je serieus wilt beginnen, koop dan gelijk een goede gitaar. Een goede gitaar is niet alleen goed genoeg voor een goede gitarist maar voor een gitarist die een goede gitarist wil worden!
Koop een Taylor zou ik zeggen!

anoniem
18 januari 2002, 20:06
Hoihoi,

Ik haak gelijk maar effe in op dit onderwerp. Ook ik wil beginnen met gitaarspelen, maar heb geen idee of ik dat ook onwijs leuk ga vinden.

Volgens een kennis is het handig om eerst een tweedehandsgitaartje te kopen en wat lessen en tabs van het internet af te plukken. Nou heb ik het 'probleem' dat ik linkshandig ben. Kun je een accoestische gitaar ombouwen naar linkshandig, of moet je echt een linkshandige kopen, of kun je het misschien ook wel met rechts leren???

En wat voor gitaar kan ik het beste kopen. Ben nog niet zo thuis in alle termen. Heb wel gehoord dat er verschil zit tussen nylon en stalen snaren en dat het laatste voor de muziek die ik wil leren spelen beter is. Maar dan heb je ook nog Spaanse, accoestische en klassieke gitaren!!!

M.a.w. Wil iemand me het één en ander duidelijk maken, zodat ook ik kan beginnen met het bespelen van dit mooie instrument!