PDA

View Full Version : les paul voor 700 - 800 euro?



john.3001
24 juni 2003, 17:39
/ik :oops: mekapotvoordezevraagmaargoed/

Okee, ik begin nu eindelijk te beseffen dat het toch - financieel gezien - wel leuk kan zijn om tweedehands spulletjes te kopen.
Ik kom op de gitaarmarkt voornamelijk gloednieuwe aanbiedingen tegen. Ik ben aan t sparen voor een tele of strat, maar wil wellicht - om mijn sound te verbreden - daarna een les paul kopen.
Nu mijn vraag: wat voor model moet ik tweedehands kunnen bemachtigen voor 700 a 800 euro (in goede staat). Ik weet dat het geen custom wordt, maar een studio moet toch zeker wel lukken, of niet?

/ik :oops: mekapotvoordezevraagmaargoed/

roppie
24 juni 2003, 17:43
jah studio moet wel lukken met een beetje geluk

skabouter
24 juni 2003, 17:46
die zie je inderdaad wel eens, voor die prijs.
er zijn ook van die juniors, en er is ook THE PAUL. die passen ook allemaal in die categorie. die laatste is zelfs maar rond de 500 dacht ik. (allemaal wel gibson, hoor)

john.3001
24 juni 2003, 17:54
Ja, als ik een junior zou kopen, zou dat waarschijnlijk een special plus zijn, omdat die geen p90's maar gewone hums heeft. En die kost nieuw niet veel minder dan de studio, dus...

Zijn er trouwens geen echt goede les paul kloontjes (niet: epiphone kwaliteit) die stukken goedkoper zijn? (vast wel, maar waar, dat is de vraag...)

Jay Cal
24 juni 2003, 18:11
Tokai/Vester/Fernandes/Greco/Burny

stuk voor stuk super LP klonen voor 300-600 euro.

Check ebay.de

Greetz

wietse
24 juni 2003, 18:31
Ja, als ik een junior zou kopen, zou dat waarschijnlijk een special plus zijn, omdat die geen p90's maar gewone hums heeft. En die kost nieuw niet veel minder dan de studio, dus...

Zijn er trouwens geen echt goede les paul kloontjes (niet: epiphone kwaliteit) die stukken goedkoper zijn? (vast wel, maar waar, dat is de vraag...)

zijn er zat zoals jay cal zegt ,heb zelf een oude harmony hangen heeft niet echt mooie afwerking maar speelt wel heel lekker en klinkt erg goed.
het merk bestaat al lang niet meer maar soms worden ze 2ehands aangeboden voor rond de 200 euro zijn echt het proberen waard.
en ook de maja's die je wel ziet zijn wel goede les paul klonen ,maar dat merk bestaat ook al lang niet meer.

skabouter
24 juni 2003, 22:46
over kopieën gesproken: met epi`s zijn echt niets mis, hoor. de epi kwaliteit is erg goed geworden.

maar probeer vooral eens Ibanez klonen. die duiken regelmatig op, altijd 500, en zijn hele strakke gitaren

Chezzy
24 juni 2003, 23:29
Zijn er trouwens geen echt goede les paul kloontjes (niet: epiphone kwaliteit) die stukken goedkoper zijn? (vast wel, maar waar, dat is de vraag...)
Wat is er nu helemaal mis met Epiphone?

sash
25 juni 2003, 00:35
Ik heb op de Vester van Jay gespeeld en dat ding is GAAF! Jezus echt boven m'n verwachtingen.

galguitarist
25 juni 2003, 09:28
Tip:

Ik heb zelf met een soortgelijke kwestie van doen gehad en toen ben ik tegen een '93 Gibson Les Paul Special aangelopen voor 700 euro. Deze heeft P100 (gestapelde humbuckers, dus niet P90) elementen die ik persoonlijk heel mooi vind klinken. Wel heel wat anders dan "normale" humbuckers, maar ik vind ze daarom juist karakter hebben. Daarnaast vind ik het fijn dat hij een stuk minder dik en log is (ook wat betreft neck) dan een "gewone" Les Paul.

Al met al, wat mij betreft echt een supergitaar!

john.3001
25 juni 2003, 10:02
Wat is er nu helemaal mis met Epiphone?

Ligt misschien aan mij. Ik speel elke week op een Gibson LP Custom bij mijn gitaarleraar, en als je dan op een Epiphone speelt valt dat gewoon vies tegen. Maarja, eigenlijk ook een beetje oneerlijk om die twee met elkaar te vergelijken. Als ik nooit op een Gibson had gespeeld had ik die Epi's waarschijnlijk ook geweldig gevonden...

Chezzy
25 juni 2003, 11:46
Wat is er nu helemaal mis met Epiphone?

Ligt misschien aan mij. Ik speel elke week op een Gibson LP Custom bij mijn gitaarleraar, en als je dan op een Epiphone speelt valt dat gewoon vies tegen. Maarja, eigenlijk ook een beetje oneerlijk om die twee met elkaar te vergelijken. Als ik nooit op een Gibson had gespeeld had ik die Epi's waarschijnlijk ook geweldig gevonden...
Mijn Gibsons zijn ook een stuk beter dan mijn Epi's.
Maar als een gitaar van €3300 serieus met een gitaar van €400-€800 gaat vergelijken ben je nogal raar bezig.
Voor het budget dat je hebt kan je geen Gibson LP Custom kopen, dus waarom daar mee vergelijken?!
Het is het zelfde als zeggen 'ik wil geen Fiat omdat die slechter zijn dan Bentleys'.

john.3001
25 juni 2003, 13:17
Dude, waarom zo'n gestresste reactie? Ik zei dat zelf toch ook al. Ik ben gewoon oneerlijk aan het vergelijken, en daar ben ik mezelf van bewust.
Maar toch ben ik van mening dat je voor hetzelfde geld dat je neerlegt voor een epiphone lp een kwalitatief betere lp-kopie kan krijgen van een ander merk.