PDA

View Full Version : Watchman: nieuwe jam



Gwi
17 mei 2013, 00:39
Gedag rakkers, eindelijk nog eens verdwaald geraakt in mijn DAW de laatste dagen. Er is een jam uitgekomen die een paar genres samennaait. Zal blij zijn met commentaar!

https://soundcloud.com/dietrannies/watchman

Adios
D

B~Rock
17 mei 2013, 09:49
Tsja, gewoon wel redelijk TOP! Interessante compositie, goede opbouw, sfeervol en prima uitvoering (dikke plus voor de solo). Enige puntje van kritiek als ik wat moet noemen is dat de akoestische gitaren en drums misschien wat erg compressed klinken. Verder overigens geen verkeerde mix wat mij betreft.

Gwi
17 mei 2013, 11:46
Bedankt man, super! Van die compressie heb je inderdaad gelijk in, en gebeurt wel vaker, als ik eens goed geslapen heb en de "ik heb een nummer gemaakt" high is uitgewerkt, dan lijkt weer dat er toch nog wat gesleuteld mag worden :) Heb 'm al vervangen door een nieuwe versie maar denk dat er nog wat werk aan is. Zelfde van de panning, want had een lichte indruk dat met koptelefoon een oor af en toe verwaarloosd wordt.

pasqual
17 mei 2013, 22:43
Super nummer! Je hebt er duidelijk over nagedacht. Wat die verhoudingen betreft in volumes: ik merk zelf dat mijn rechteroor iets minder goed is als links zodat ik als ik met koptelefoon doe mixen de koptelefoon om de zo veel tijd even doe verwisselen van links naar rechts en vv. Puur om de balans goed te houden.

Rizz
17 mei 2013, 22:57
Damn, wel echt goed ja! Heel vaak kan ik nummers niet uitluisteren, maar heb hier echt gebiologeerd naar zitten luisteren.. Mixen weet ik geen reet van, dus hier laat ik het bij.. Gewoon f ***ing goed!

Duhsjaak
18 mei 2013, 09:54
Wat een verhaal! Goed gedaan.
Persoonlijk vind ik de bas een beetje muffig klinken. Plat, niet gedefinieerd, niet bassig. Maar wie weet, is dit nou juist het geluid waarnaar je op zoek was.
Heel lekker stukkie. Niks meer aan doen en als de donder achter iets nieuws aan! Maar ja, wie ben ik?
Vriendelijke groet, Gus

Gwi
20 mei 2013, 14:31
Merci voor de commentaar en tips! Duhsjaak, bij gebrek aan echte bas speel ik die lijn altijd in met een gepitchshift klankje uit m'n axe-fx, ditmaal redelijk overstuurd in de hoop het allemaal wat dikker te maken. Wel redelijk snel vanaf gemaakt dus misschien sta ik er volgende keer best langer bij stil :)

Duhsjaak
21 mei 2013, 02:53
Ahhhh......, dat verklaart een hoop. Niks van aantrekken! In deze hoek čn in deze tijden roei je gewoon met de riemen die je hebt.

Voor de rest vind ik het bijzonder de moeite waard.
Keep on keepin' on!
Vriendelijke groet, Gus