PDA

View Full Version : Hallo allemaal



chris-tian
16 mei 2013, 19:24
Omdat ik van mijn ouders heb geleerd om mij voor te stellen op nieuwe plekken :seriousf:
Bij deze:

Ik ben Chris Willems
Woon in de omgeving van groningen.
Ben 24 jaar oud en sinds kort helemaal verslaafd aan gitaar :D

Mijn hele leven ben ik al in-to-the music, en dat uitte zich voorheen voornamelijk in het luisteren van muziek.
Hier kwam afgelopen zomer verandering in. ik hoorde op de radio het lied 'the cave' van Mumford and sons en dacht bij mezelf, dat wil ik kunnen spelen.
Mijn vader heeft al zolang ik mij kan herinneren een spaans/klassieke gitaar staan, dus heb ik die er bij gepakt. Via youtube lessen opgezocht en zo begonnen.
Al snel kwam ik er achter dat dit nummer niet in standaard tuning was en makkelijker te spelen met een capo.
Dus een vriend gevraagd hoe en wat en een capo gekocht. tanden er in gezet en oefenen oefenen oefenen.

Het begon allemaal heel houterig en éé deuntje is natuurlijk ook niet leuk.
dus meer en meer makkelijke muziek gezocht en gaan spelen spelen spelen, dagen achtereen

Ik kon niet stoppen en wilde steeds meer en meer. Dus heb een eigen gitaar gekocht, een fender sonoran sce
http://c412668.r68.cf3.rackcdn.com/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/f/e/fender-sonoran-sce-electro-acoustic-black.jpg
Ik speel nog steeds op deze gitaar, en zit inmiddels in een band.
De muziek die we spelen is vrij simpel en niet m'n eerste keuze maar het is de beste leerschool tot zover!

Ik wil graag een breed inzetbare gitarist worden en heb dus nog veel te leren! Ook wil ik mijn graag mijn materiaal uitbreiden en dacht dat dit een ideale plek zou zijn om informatie in te winnen!

met vriendelijke groet,

Chris Willems

Rizz
16 mei 2013, 19:35
Fijn dat er nog mensen zijn die nog wat van hun opvoeding hebben opgestoken! :D

Welkom! En je bent op de juiste plek terechtgekomen voor vragen over deze fantastische hobby!

Heel veel plezier hier!

Duhsjaak
16 mei 2013, 19:50
En bij Rizz in goede handen.
Even een paar dingen op een rij:
- NL is zo groot, we wonen allemaal in de buurt van Groningen
- Capo gekocht en je tanden er in gezet? Is dat nou wel verstandig?
(een van de beste Amstelveense tandartsen is twee jaar geleden naar Groningen verhuisd)
(doe haar de groeten)
- makkelijke muziek is wel mijn keus - helemaal zo makkelijk niet
- Hartelijk welkom
(mooie gitaar)
Tot...
Vriendelijke groet, Gus

chris-tian
16 mei 2013, 21:25
En bij Rizz in goede handen.
Even een paar dingen op een rij:
- NL is zo groot, we wonen allemaal in de buurt van Groningen
- Capo gekocht en je tanden er in gezet? Is dat nou wel verstandig?
(een van de beste Amstelveense tandartsen is twee jaar geleden naar Groningen verhuisd)
(doe haar de groeten)
- makkelijke muziek is wel mijn keus - helemaal zo makkelijk niet
- Hartelijk welkom
(mooie gitaar)
Tot...
Vriendelijke groet, Gus

Haha als maar niet iedereen zo bij de hand is:soinnocent:
- Ik woon in Hoogezand-Sappemeer om precies te zijn (kom een keer op de koffie)
- Wat ik met mijn band speel zijn liedjes waarin vaak maar 4 akkoorden in zitten en een wat simpelere maat gebruiken
zoals bijvoorbeeld
John mayer - waiting on the world to change
Jessie J - price tag
Joss Stone - right to be wrong
etc.
En ja je kan het zo moeilijk maken als je zelf wilt, maar dit zijn wel nummers die snel goed klinken

De band bestaat uit:
Zangeres
toetsenist
2 gitaristen
bassist
drummer
Mijn rol is op dit moment het spelen van de basis, de andere gitarist pakt de solo's ed

- Een capo in de mond is een echte aanrader!
- Dank voor de tip van de tandarts, ben namelijk niet zo tevreden met m'n huidige!
- Ben erg blij met de gitaar, hij klinkt erg goed maar speelt wel wat zwaar. Als ik had geweten dat ik zo verslaafd zou raken aan het spelen van gitaar, had ik meer geïnvesteerd. Het voordeel hiervan is dat ik nog veel te wensen overhoud!
Maar voor iedere beginner die deze gitaar op het oog heeft en het geluid wat er uit komt lekker vind klinken, zeker kopen!

- tot... http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?161162-loop-aansluit-vraag in dit topic?

Rizz
16 mei 2013, 21:36
Dat zwaar spelen is evt. nog wel wat aan te doen, breng īm īs langs bij een reparateur en laat īm goed afstellen, kan wonderen doen! Anders een iets dunner setje snaren erop?

En 4 akkoorden nummers zijn prima toch? De nummers zijn door grootheden uitgebracht en die hadden er succes mee, iig zodanig dat jullie ze na proberen te spelen! En daar ws. ook in slagen... Dus erg slecht kunnen ze niet zijn :ok:

g_rock156
9 mei 2014, 15:33
Ik ben zelf ook een tijdje woonachtig geweest in de omgeving van Groningen. Ga je veel naar optreden in Vera en/of Simplon? Hebben jullie al optreden gedaan?

ErikH
9 mei 2014, 15:43
Leuk. Welkom! Staat er ook iets van je band op youtube?