PDA

View Full Version : Sigma 15-series?



Sjoerdz
16 mei 2013, 16:48
Vrienden van de gitaar,

Ik studeer sinds anderhalf jaar in Nijmegen en zit dermate daar ook op kamers. Nu speel ik doordeweeks lekker op mijn western, (ayers). Maar 's weekends ga ik altijd terug naar tukkerland voor werk, sport, familie e.d., echter heb ik daar geen chille western tot mijn beschikking. Dus: familieuitbreiding!

Speelde laatst bij 'La casa de guitarra' in Borne op een Sigma; 15-serie, dreadnought model, en vond dat zo slecht nog niet. Fijn flexibel gitaartje, en dat voor een relatief klein prijsje, clearly een kopie van de Martin 15series, en Sigma is van Martin? Dus eigenlijk was ik er wel uit, toch vroeg ik mij of er nog mensen zijn die meer weten? Of evt. ervaringen willen delen.

Proost,

Sjoerd

http://www.sigma-guitars.com/uploads/pics/DM-15.jpg

Bassa
16 mei 2013, 16:55
Heb zelf een sigma dm-1st en ben daar tevreden mee voor die prijs. Sigma is trouwens niet meer van martin. Eerst wel maar later zijn ze apart gegaan al lijken ze wel veel op elkaar (namen, modellen, logo).

6snaar
16 mei 2013, 20:19
Ja bouwen ze allemaal bij de japsen, wat maak het dan nog uit. Wie kan echt vandaag nog zeggen dat hij een gitaar die hij nu koopt uit een fabriek is in de US.? ik denk het niet, ik denk dat je op de eerste plaats zelf tevreden moet zijn met je gitaar.
Of niet .? :-) Is die rug uit Palissander of is het gemaakt van laminaat.? :-)

Mr.Fingers
16 mei 2013, 20:24
De reeksnummering is nog steeds gebaseerd op Martin (dus ik vermoed dat er nog wel enige vorm van licensing is, anders kom je daar niet mee weg met je modellen ook HD28 te noemen bvb), en de 15-reeks is volledig mahonie.

Ik denk dat Sigma's allemaal een massieve top hebben, en gelamineerde back & sides.

6snaar
16 mei 2013, 20:30
Als de klank maar goed is, he ik heb een gitaarlele gekocht van stagg :$ lol

Rizz
16 mei 2013, 20:48