PDA

View Full Version : Hoe krijg je deze (lead) sound? (solo nobody's wife live)



davidof
15 mei 2013, 17:50
Hey

Was dit aan't checken en ik vond de sound wel amazing van deze gitarist.. Nu vroeg ik mij af hoe je zo'n sound kan benaderen? Ik ben zelf ook nog wat aan het zoeken naar een goede sound. Maar is in dit voorbeeld:
solo rond 3:00 http://www.youtube.com/watch?v=dv35CHQd2go

Fender strat met

Marshall distortion?
Tubescreamer?
Boss overdrive?
andere?

Bedankt!

Tankman
15 mei 2013, 19:21
Sowieso op je halselement spelen. Verder lijkt iedere combinatie van een licht oversturende amp en een tubescreamer me wel voldoende.

harrie-beton
15 mei 2013, 20:51
En de vingers van LEENDERT HAAKSMA, dan ben je er.

Tankman
15 mei 2013, 21:39
En de vingers van LEENDERT HAAKSMA, dan ben je er.

Die schijnen op dit moment erg moeilijk leverbaar te zijn, maar wie weet komen ze nog :P

the sure thing
15 mei 2013, 22:56
Hals element op de strat, amp op lichte crunch en eea evt "pushen" met een boost pedaaltje of tubescreamer achtig pedaaltje met lage (!) gain settings.

De stijl van spelen is hier zeker wel 60% bepalend coor het geluid.

heavy-metal-thunder
19 mei 2013, 14:50
Hals element op de strat, amp op lichte crunch en eea evt "pushen" met een boost pedaaltje of tubescreamer achtig pedaaltje met lage (!) gain settings.

De stijl van spelen is hier zeker wel 60% bepalend coor het geluid.

Mijn Hook captain 6L6 zal op 2de kanaal met gain op pakweg 6 aardig in de buurt komen.

lennytien
19 mei 2013, 16:14
Inderdaad een mooie hook amp :p geloof dat Leendert verder een trex mudhoney gebruikt als od, maar het zit hem vrnml in de vingers... Fender twin reverb wordt ook door hem gewaardeerd 'qua sound'. Succes!

dikkiedik
22 mei 2013, 15:35
Wij spelen dit nummer ook met de band. Ik gebruik voor de solo dan mijn Carl Martin DC Drive met lage gain settings. Erg transparante maar dikke overdrive. Errugggg vet pedaal overigens die niet te duur op marktplaats voorbij komen!

hugo123
23 mei 2013, 01:40
Ik zoek nog een drive vergelijkbaar met de drive van de intro! Iemand ideeen? Je hoort de sound bij de arpeggio tijdens het refrein, erg lekker!