PDA

View Full Version : Cubase "pingelt" na WAV-export



LordOfLager
15 mei 2013, 14:34
We hebben een audio-mixdown project in "Cubase LE AI Elements 6" en tijdens het mixen en afspelen binnen Cubase hebben we geen enkel probleem met dit project. Maar na de export van de uiteindelijke mixdown "pingelt" het volume van de WAV-export. Ik zou niet weten hoe ik het anders zou moeten omschrijven eigenlijk.

Het lijkt of er ergens (spontaan) een gate op een track zit met een té hoge treshold, maar die is dus niet hoorbaar binnen Cubase zelf, alleen na export - en daarnaast zitten er geen gates op de tracks.

Als we de track exporteren naar WMA, dan is er geen 'gepingel', exporteren naar WAV wel 'gepingel'. Is er iets in de export settings van de WAV wat ik moet doen om dat goed te krijgen?

Ik vraag dit ook omdat we later de WAV's nodig hebben en niet de WMA (dat kan natuurlijk omgezet worden, maar ik kan me niet voorstellen dat Cubase dit niet goed kan exporteren eigenlijk).

iemand tips, trucs, 'the holy grail' ?

guhlenn
17 mei 2013, 09:17
Check de settings van de software waarmee je de wav afspeelt, waarschijnlijk staat daar iets van compressie aan of iets dergelijks. als je de wav importeert in cubase, is het dan hetzelfde?

LordOfLager
17 mei 2013, 12:28
Check de settings van de software waarmee je de wav afspeelt, waarschijnlijk staat daar iets van compressie aan of iets dergelijks. als je de wav importeert in cubase, is het dan hetzelfde?

Bij verschillende programma's is het resultaat hetzelfde; Ook als ik de export wav rechtstreeks op CD brand (als audio-disc), dan krijg ik die "compressie" op mijn HiFi-set. Het zit in de wave-file zelf.

Ik heb dus geprobeerd de wav te importeren in Cubase zelf en dan is inderdaad de compressie ook hoorbaar.

guhlenn
17 mei 2013, 12:40
Bij verschillende programma's is het resultaat hetzelfde; Ook als ik de export wav rechtstreeks op CD brand (als audio-disc), dan krijg ik die "compressie" op mijn HiFi-set. Het zit in de wave-file zelf.

Ik heb dus geprobeerd de wav te importeren in Cubase zelf en dan is inderdaad de compressie ook hoorbaar.

Dan zit het in je export settings. Je hebt je sub groepen en master buss al gecontroleerd neem ik aan?

oh en ps, zet een fragment hier, dat helpt :)