PDA

View Full Version : Boss FV50H en MXR Microamp vraag



apkebab
15 mei 2013, 14:25
Hallo,

Ik heb een tijdje geleden een volumepedaal (Boss FV-50H) gekocht, puur om me te versterken tijdens solo's. Ik was niet echt tevreden erover omdat het me geluid wel iets harder maakte maar het gaf niet echt een boost die ik wou. Dus vandaar heb ik de MXR Micro Amp aangeschaft, nou ga ik die vanavond pas met mijn pand uittesten, Ik heb hem nu helemaal vooraan in mijn chain staan, en hij klinkt zo opzich wel aardig. Maar heeft een van jullie ervaring met de Micro Amp, moet ik hem evt ergens anders in mijn chain plaatsen?

maar nu mijn echte vraag, ik heb nu de Boss FV-50H een soort van over. Maar nou zit er bij mijn Boss PS-5 een exp pedaal uitgang. Is het mogelijk hem aan te sluiten en nog belangrijker, Hoe sluit ik hem aan, de FV-50H heeft 2 inputs en 2 outputs en een tuner out.

Hoop dat jullie kunnen helpen,

Groet,

Ap

HaroldA
15 mei 2013, 15:08
Hallo,

Ik heb een tijdje geleden een volumepedaal (Boss FV-50H) gekocht, puur om me te versterken tijdens solo's. Ik was niet echt tevreden erover omdat het me geluid wel iets harder maakte maar het gaf niet echt een boost die ik wou. Dus vandaar heb ik de MXR Micro Amp aangeschaft, nou ga ik die vanavond pas met mijn pand uittesten, Ik heb hem nu helemaal vooraan in mijn chain staan, en hij klinkt zo opzich wel aardig. Maar heeft een van jullie ervaring met de Micro Amp, moet ik hem evt ergens anders in mijn chain plaatsen?

Welkom, Ap! :ok:

De booster "hoort" achteraan je keten, voor een eventuele delay en/of reverb. Je bent natuurlijk vrij om 'm te plaatsen waar je wil, maar dit is het meest gebruikelijke.

Hoe en of je de FV-50H als expressiepedaal kunt gebruiken staat vast wel in de handleiding, dis ook op de Boss US site te downloaden is.

skanky
15 mei 2013, 15:14
Ja je kan een FV50 als expressie pedaal gebruiken. Dan heb je een insert-kabel nodig. De enkele jack in de expressie ingang en de double jacks in een in- en output van de FV50.

B~Rock
15 mei 2013, 16:00
Of je gebruikt 'm gewoon als volumepedaal, zodat je het signaal naar je versterker af kunt kappen en leuke viool achtige swell dingetjes kunt doen.