PDA

View Full Version : Fender koopt SWR



basswasp
24 juni 2003, 15:32
Na de aankoop van m'n SWR versterkerset bleek dat er een beschermingshoekje gescheurd was, waarschijnlijk was de schroef er veel te hard ingedraaid of was er iets mis gegaan bij het stapelen.
De winkel was na een mailtje zo vriendelijk om gratis een nieuwe hoekje te leveren.

Nu is 't ruim een maand later en m'n hoekje is er nog steeds niet. Dus dan maar even een mailtje naar de winkel. Ondertussen ga ik nog even surfen en zie ik dat bij Wils (de importeur van SWR) het merk SWR er helemaal niet meer bij staat. Hmm, ik had wel geruchten gehoord over dat Fender SWR wilde kopen, maar door het eerste bod van Fender zou SWR beledigd zijn geweest. Op de SWR-website stond niets hierover.
Inmiddels heb ik al weer een mailtje terug gehad met dat het hoekje er nog steeds niet was en dat dit zou komen omdat Fender toch SWR zou hebben gekocht. Even kijken op de Fender-website en ja, onder gear stond nu ook SWR erbij.

Tsja, wat mij betreft moet Fender gewoon van SWR afblijven. Kijk maar wat er met andere merken die Fender heeft opgekocht is gebeurd.

Nieuwsbron: http://news.harmony-central.com/News/2003/Fender-Acquires-SWR.html

Laus
25 juni 2003, 15:17
ach...van SWR moest ik al niks hebben. en om nou te zeggen dat ik Fenderfan ben...



maar vervelend van dat hoekje voor je. kun je niet gewoon zelf wat hoekjes scoren? gewoon 4 of 8 van die metalen?

bassopotmus
25 juni 2003, 20:35
ach it's buisness..what can we do?
Zolang er niets aan de aanbod van SWR veranderd?

basswasp
26 juni 2003, 11:22
Dat hoekje krijg ik wel terug van die gast... Hij wilde wel een hoekje uit een kast die nog in de winkel stond halen en aan mij geven en het nieuwe hoekje zelf houden.

Kwa aanbod denk ik wel dat er iets gaat veranderen. Basversterkers van Fender zijn veel minder populair dan basversterkers van SWR, nu ze beiden onder één naam gaan vallen, heeft Fender dus meerdere soorten van hetzelfde type versterkers. Welk bedrijf heeft er nu bijvoorbeeld meerdere 1x15" combo's of meerdere 4x10-kasten? Fender is minder populair, maar het lijkt me sterk dat ze nu de Fenders tot de budget-lijn gaan waarderen en de SWR als 'echte' versterkers over houden.