PDA

View Full Version : HOGD Fender CP60



jutter
14 mei 2013, 12:28
Happy Old Guitar Day, oftewel zo nieuw is hij niet meer en ik heb hem inmiddels een week of 3! Ik zit al een tijd niet meer in een band en zodoende had ik alle tijd om eens om me heen te kijken voor een gitaar die mij goed bevalt. Na een aantal uitstapjes naar Gibson, Ibanez, PRS en Fender CS stond er een CP60 te koop in de buurt. Eerst maar eens het web afgezocht naar de specs en reviews. Hmm, hij komt behoorlijk goed uit de bus. Vooral die 12" radius trok mij wel aan evenals die '69ers pups. Ik werd best wel nieuwsgierig dus een afspraak gemaakt met de verkoper. Ik reed er heen en onderweg had ik iets van: 'een Mexicaan, zal dat wel iets voor mij zijn?" Ach, ik zie wel. Eigen ampje meegenomen. Daar aangekomen eerst een kop koffie en een hele tijd zitten te kletsen over gitaren en versterkers. Op een gegeven moment haalde hij de CP60 tevoorschijn. Eerste gedachte was; 'wat een gebruikt ding'! Overal butsen en lakbeschadigingen. Ik hou juist van nette gitaren en niet hiervan! Affijn, de gitaar was technisch 100% in orde dus toch maar geprobeerd. Zonder versterker klonk hij helder en heerlijk resonant! Niet verwacht voor een gitaar met een polyester laklaag! Toen maar eens ingeprikt in de versterker. Ik viel bijna van de stoel af: maakt Fender dan toch gitaren die mij bevallen? Dit is de sound die ik heerlijk vind; doet me denken aan de sixties zoals ik op het web al tegenkwam wat Hendrix achtig! Nu werd mij ook duidelijk waarom deze gitaar goed werd gebruikt! Ik wil niet zeggen dat deze beter is dan een American Standard of een Fender CS maar voor mij is het een gitaar die voldoet aan mijn eisen.

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Fender%20Stratocaster%20CP60/blue-sonic016_zpsbd322f5e.jpg

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Fender%20Stratocaster%20CP60/blue-sonic014_zpseb573b59.jpg

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Fender%20Stratocaster%20CP60/blue-sonic013_zps3d9a2502.jpg

orangerocker
14 mei 2013, 12:50
Gefeliciteerd met je aankoop! Die CP's zijn zeker mooie gitaren voor het geld, ik heb zelf een CP70 in Olympic White en ben er nog steeds erg tevreden mee. Mijn eerste gedachte bij het zien van deze gitaar is trouwens niet 'wat een gebruikt ding';) Ik zie nergens een krasje! Of is de achterkant ge-relic'd?

jutter
14 mei 2013, 12:55
Gefeliciteerd met je aankoop! Die CP's zijn zeker mooie gitaren voor het geld, ik heb zelf een CP70 in Olympic White en ben er nog steeds erg tevreden mee. Mijn eerste gedachte bij het zien van deze gitaar is trouwens niet 'wat een gebruikt ding';) Ik zie nergens een krasje! Of is de achterkant ge-relic'd?

Wat voor pups zitten er in de CP70? En wat is de radius?

Hier wat beschadigingen van de mijne: kleine butsjes zijn moeilijk te fotograferen.
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Fender%20Stratocaster%20CP60/blue-sonic007_zps04bd4e33.jpg

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Fender%20Stratocaster%20CP60/blue-sonic005_zps839bfdf3.jpg

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Fender%20Stratocaster%20CP60/blue-sonic004_zps44f510a5.jpg

Hendriks
14 mei 2013, 13:01
Gefeliciteerd Alex , butsjes en krasjes horen erbij , dan is hij namelijk bespeeld.

jutter
14 mei 2013, 13:03
Gefeliciteerd Alex , butsjes en krasjes horen erbij , dan is hij namelijk bespeeld.

Dank je Henk!

Shredder Mike
14 mei 2013, 13:12
He leuk weer eens iets van je te zien (met een gitaar). Jammer dat je niet meer in een band speelt, maar toch gitaren blijft kopen. Net als ik eigenlijk. Hoe bevalt de rosewood toets ? Ik krijg binnenkort ook een Fender met rosewood toets. Wordt mijn eerste ooit. Wat voor blauw is de body ?

denis.hermans
14 mei 2013, 13:18
Ik heb net dezelfde gitaar. Heeft inderdaad zeer goede pickups. Zeer veel waar voor het geld.

Proficiat met je aankoop.

Denis

jutter
14 mei 2013, 13:19
He leuk weer eens iets van je te zien (met een gitaar). Jammer dat je niet meer in een band speelt, maar toch gitaren blijft kopen. Net als ik eigenlijk. Hoe bevalt de rosewood toets ? Ik krijg binnenkort ook een Fender met rosewood toets. Wordt mijn eerste ooit. Wat voor blauw is de body ?

Hey Mike, dat is een tijdje geleden! De rosewood toets is even wennen maar bevalt goed. Ik heb het idee dat het benden wat makkelijker gaat maar dat kan ook komen door de 12 inch radius. De kleur is trouwens sonic blue.

jutter
14 mei 2013, 13:22
Ik heb net dezelfde gitaar. Heeft inderdaad zeer goede pickups. Zeer veel waar voor het geld.

Proficiat met je aankoop.

Denis


Dank je Denis! Zijn inderdaad fijne gitaren, zowel de sound als bespeelbaarheid! En de trem werkt 100%, ik kan hem mishandelen maar hij blijft zuiver gestemd!

zeppo
14 mei 2013, 13:35
CP?? = Contemporary Player?

orangerocker
14 mei 2013, 13:35
Wat voor pups zitten er in de CP70? En wat is de radius?


Hehe even te snel gelezen, ik heb geen CP70 maar een Classic Series 70's :D Ik wist niet dat er dat er meerdere classic x0's werden gemaakt.
Toch wel aardig wat krassen inderdaad, jammer dat een 'doorleefde' gitaar met poly-lak er altijd minder mooi uitziet dan met nitro-lak

jutter
14 mei 2013, 15:50
Hehe even te snel gelezen, ik heb geen CP70 maar een Classic Series 70's :D Ik wist niet dat er dat er meerdere classic x0's werden gemaakt.
Toch wel aardig wat krassen inderdaad, jammer dat een 'doorleefde' gitaar met poly-lak er altijd minder mooi uitziet dan met nitro-lak

Mha, ik begin er al aan te wennen en vind het eigenlijk best wel mooi zelfs met de polylak. Waar ik een hekel aan heb is de nep relics, dat vind ik niet mooi, ook niet op cellulak. Dan vind ik die van mij mooier.

arjanb01
14 mei 2013, 18:34
Mooie gitaar Lex, hier ga je plezier van krijgen. Die cs 69 ers zijn voor mij ook de strat elementen in m'n haar strat. Hele toffe sound. Gefeliciteerd!

jutter
14 mei 2013, 18:39
Mooie gitaar Lex, hier ga je plezier van krijgen. Die cs 69 ers zijn voor mij ook de strat elementen in m'n haar strat. Hele toffe sound. Gefeliciteerd!

Thanks bro!

Fireburst
14 mei 2013, 19:02
CP?? = Contemporary Player?

CP = classic player

Marbles
14 mei 2013, 21:23
Gefeliciteerd! Deze gitaar blijf je pakken, geloof me. Ik heb niet op alle strats ter wereld gespeeld, maar het stratgeluid dat in mijn hoofd zit, zit in deze gitaar. Heel veel plezier ermee!

jutter
14 mei 2013, 22:13
Gefeliciteerd! Deze gitaar blijf je pakken, geloof me. Ik heb niet op alle strats ter wereld gespeeld, maar het stratgeluid dat in mijn hoofd zit, zit in deze gitaar. Heel veel plezier ermee!

Dat heb ik nou ook!

Scarface
14 mei 2013, 22:21
Kijk hier staat die ook,had ik even gemist!

Zoals ik al zei puike gitaar en de combo rosewood hals met sonic bleu,kan bij niet stuk...En die butsen die horen erbij :supercool:

Heel veel speelplezier er mee,maar dat zal wel lukken.

Groet,
Marco

mesaman
15 mei 2013, 16:04
mooie gitaar! dit zijn de echte relics!al is deze nog niet echt uitgeleefd! moet je nog effe meer je best doen met speuln enzo

jutter
15 mei 2013, 16:19
mooie gitaar! dit zijn de echte relics!al is deze nog niet echt uitgeleefd! moet je nog effe meer je best doen met speuln enzo

Nog meer mijn best doen????:stop:

Marbles
15 mei 2013, 20:18
Haha ik ben bang dat je je best kunt doen wat je wilt, maar relic'en gaat m niet worden ben ik bang... ;)

vulvasonic
15 mei 2013, 23:57
Mooi hoor!
Sonic blue blijft mijn favoriete kleur voor een strat. Ik kan zo natuurlijk niet beoordelen hoe hij klinkt, maar de looks heeft ie. Alleen daarom zou ik 'm al willen hebben. :)

Gefeliciteerd!

lauke_101
16 mei 2013, 00:17
Tof! Ik heb inmiddels alweer 4,5 jaar hetzelfde model in die kleur. Destijds ook verkozen boven een Amerikaan, heerlijke gitaar! Die paar butsjes betekenen veel bespeeld, betekent dat ie goed is ;)
Hij ziet er wel erg blauw uit op je foto's, de mijne is haast wit zo licht is de kleur, al vind mn vriendin hem groen... Jaja.
Gefeliciteerd! Heel veel plezier ervan ;)

Sent from my GT-I8150 using Tapatalk 2

Josha
16 mei 2013, 00:21
Ziet er prachtig uit, door dit soort gitaren zou ik zelf ook nog wel eens aan de Fender willen!

jutter
16 mei 2013, 13:05
Haha ik ben bang dat je je best kunt doen wat je wilt, maar relic'en gaat m niet worden ben ik bang... ;)

Hij is al relic....!:soinnocent:

jutter
16 mei 2013, 13:18
Mooi hoor!
Sonic blue blijft mijn favoriete kleur voor een strat. Ik kan zo natuurlijk niet beoordelen hoe hij klinkt, maar de looks heeft ie. Alleen daarom zou ik 'm al willen hebben. :)

Gefeliciteerd!

Mario, de cherry sunburst van jou, dat is pas een lekker ding! Altijd spijt gehad dat ik toendertijd de mijne heb verkocht...
Maar deze SonicBlue ziet er inderdaad ook wel lekker uit. Hij klinkt clean als een Fender in mijn oren hoort te klinken: warm maar toch met genoeg hoog en toch niet teveel. Met overdrive/distortion klinkt hij waanzinnig goed! Scheurt als een malle met alle knopjes wijd open en draai je de volume ietsje terug dan moet ik sterk denken aan een zekere heer J. Hendrix (ken je die toevallig? :seriousf: ) Maar ff serieus, als je de neck vast pakt dan denk je dat je een oude Fender op pakt uit de jaren 60. Ga je spelen dan vind ik de 12" radius erg comfortabel spelen. Ik vind dat Fender met deze classic player een ontzettende goede gitaar op de markt heeft geplaatst!

jutter
16 mei 2013, 13:20
Tof! Ik heb inmiddels alweer 4,5 jaar hetzelfde model in die kleur. Destijds ook verkozen boven een Amerikaan, heerlijke gitaar! Die paar butsjes betekenen veel bespeeld, betekent dat ie goed is ;)
Hij ziet er wel erg blauw uit op je foto's, de mijne is haast wit zo licht is de kleur, al vind mn vriendin hem groen... Jaja.
Gefeliciteerd! Heel veel plezier ervan ;)

Sent from my GT-I8150 using Tapatalk 2


Hoi Lauke,

Inderdaad een heerlijke gitaar! Wat betreft de kleur; het is maar net hoe het licht er op valt.

jutter
16 mei 2013, 13:20
Ziet er prachtig uit, door dit soort gitaren zou ik zelf ook nog wel eens aan de Fender willen!


Josha,

Ik kan je hem aanraden!

Marbles
16 mei 2013, 14:09
Hij is al relic....!:soinnocent:

Sorry, schoonheid en enthousiasme over deze gitaar verblinde me ;) Licht relic... :D

jutter
16 mei 2013, 14:22
Sorry, schoonheid en enthousiasme over deze gitaar verblinde me ;) Licht relic... :D

Hahaha!:seriousf:

no 1 hops
16 mei 2013, 19:07
He jutter.
leuk te lezen dat je weer wat moois ontdekt hebt.
alleen snap ik de CP, Classic Player benaming niet met de 12 inch radius.
oude strats hadden toch eerder een 7,5 inch radius?

doet er ook verder weinig toe, belangrijk is speelplezier! ;-)

over wat voor versterker gebruik je hem eigenlijk?

jutter
16 mei 2013, 19:37
He jutter.
leuk te lezen dat je weer wat moois ontdekt hebt.
alleen snap ik de CP, Classic Player benaming niet met de 12 inch radius.
oude strats hadden toch eerder een 7,5 inch radius?

doet er ook verder weinig toe, belangrijk is speelplezier! ;-)

over wat voor versterker gebruik je hem eigenlijk?

Klopt helemaal wat je zegt! Alleen de CP heeft een paar moderne aanpassingen. De belangrijkste zijn de 12" radius (uitermate plezierig met solo's) en de 2-punts tremolo. Die komt absoluut terug op het 0-punt, dus geen ontstemming! Maar de feel is van een sixties strat en de sound is a la Hendrix. Kortom, door de aanpassingen speelt hij heerlijk en de feel en sound is voor mij precies goed!

Qua versterking heb ik een stapje terug gedaan; een 20Watt Koch Studiotone omdat ik niet meer in een band zit. Maar die Studiotone bevalt goed hoor!

Tabula Rasa
16 mei 2013, 20:40
Ik vind het juist een hele goeie zet van Fender.

Ze maken een gitaar met de feel van een 50 jaar oud instrument. Het uiterlijk is 50 jaar oud, maar ze maken hem niet helemaal vintage correct, door toch lekker eigenwijs een paar wijzigingen door te voeren.

Als je een kitcar koopt... bijvoorbeeld een Shelby, dan prop je daar liever ook een soepel zwaar blok in, fatsoenlijke veren onder en zorg je dat ie remt alsof je een anker uitgooit.

Marbles
16 mei 2013, 22:30
Ik ben er ook voor gezwicht.. Hoe graag ik ook vintage correcte halzen lekker WIL vinden.. Ik kan er gewoon niks mee haha. Getwijfeld om een AVRI te kopen ipv deze, maar ik kan niet met die hals overweg. Blij dat ze het doen. Al had nitro m perfect gemaakt.

LRS
16 mei 2013, 22:39
Qua versterking heb ik een stapje terug gedaan; een 20Watt Koch Studiotone omdat ik niet meer in een band zit. Maar die Studiotone bevalt goed hoor!

Hey Jutter, hoe bevalt de Koch speaker jou in de Studiotone? Ik vond em wat karakterloos, en heb em inmiddels vervangen door een Emi Legend. Dat maakt em wat Fenderiger, wat ik wel fijn vind ;-)

lauke_101
17 mei 2013, 00:29
Ik ben er ook voor gezwicht.. Hoe graag ik ook vintage correcte halzen lekker WIL vinden.. Ik kan er gewoon niks mee haha. Getwijfeld om een AVRI te kopen ipv deze, maar ik kan niet met die hals overweg. Blij dat ze het doen. Al had nitro m perfect gemaakt.

De 50s classic player is in een speciale run met nitro en tweed case verkrijgbaar, maar van de CP60 heb ik deze nog niet gezien. Ach, ook zonder nitro klinkt de gitaar als een klok. Ben benieuwd in hoeverre je het uberhaupt zal horen eigenlijk, maar toegegeven, het verslijt wel mooi.

jutter
17 mei 2013, 11:22
Hey Jutter, hoe bevalt de Koch speaker jou in de Studiotone? Ik vond em wat karakterloos, en heb em inmiddels vervangen door een Emi Legend. Dat maakt em wat Fenderiger, wat ik wel fijn vind ;-)

Bevalt goed! Ik heb er een plankje achter geschroefd zodoende komt er meer aan de voorkant uit (betere reflectie). Veel van je geluid verdwijnt namelijk via de achterkant. Zonder dat plankje vond ik hem ook wat missen. Ook een groot voordeel is dat, waar ik hem ook neerzet, zijn geluid vrij constant is.

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Koch%20Studiotone/studiotone021_zpsd039f864.jpg

Marbles
19 mei 2013, 13:15
De 50s classic player is in een speciale run met nitro en tweed case verkrijgbaar, maar van de CP60 heb ik deze nog niet gezien. Ach, ook zonder nitro klinkt de gitaar als een klok. Ben benieuwd in hoeverre je het uberhaupt zal horen eigenlijk, maar toegegeven, het verslijt wel mooi.


Oh heb je ook helemaal gelijk in, ik hoor dat zeker niet. Maar ik vind het verslijten van vooral een blauwe strat toch wel heel vet. Als ik ooit ergens geld vandaan haal dan zou een daphne blue lichte relic strat voor mij het ultieme zijn, nou ja, op dat moment ;)