PDA

View Full Version : Chinese kopieen.. doen?



ackm
13 mei 2013, 22:31
Mensen,

Al jaren is mijn grootste droom om een Gibson es 335 TD walnut brown te bemachtigen http://www.rocknrollvintage.com/proddetail.asp?prod=1969-335TD-walnut
Helaas staat het budget van een student dit nooit toe.... De reden dat ik deze gitaar wil is voornamelijk om de looks. Ik vind het de mooiste gitaar die ik ooit heb gezien!

Nu stuitte ik na wat zoekwerk op google op het volgende: http://www.tradetang.com/for-sale/new-high-quality-Electric-Guitar/149447-2808476.html
Dit lijkt er toch echt verdomd veel op voor +/- 350 dollar... Nu snap ik dat de kwaliteit minder zal zijn en dat de gitaar mogelijk brak afgesteld staat maar daar gaat het mij even niet om. Heeft een van jullie ervaringen met dit soort chinese gitaar websites? Hoe betrouwbaar is dit? Het ziet er voor mij uit als een droom om een echt look a like in huis te halen voor een redelijke (?) prijs. Ik heb de verschrikkelijke neiging dit te bestellen maar mijn verstand zegt dit niet zomaar te doen van een willekeurige website, daar helaas niet alles en iedereen nog te vertrouwen is...

Ik hoor graag jullie ervaringen met deze of andere soortgelijke sites!

Dank

almarvk
13 mei 2013, 22:37
Gebruik de zoekfunctie maar 's. Hierover is al veel geschreven en vooral gediscussieerd. Ben bang dat het daar ook weer op gaat uitdraaien.

Oftewel voor de vaste leden: gedraagt u! ;)

Rizz
13 mei 2013, 22:41
http://images1.wikia.nocookie.net/__cb20120402225425/random-ness/images/3/34/Michael_Jackson_popcorn.gif

HaroldA
13 mei 2013, 22:42
Namaak merkproducten zijn verboden om te importeren en/of in te handelen in Nederland dankzij het Merkrecht. Vreemd genoeg mag je wel voor eigen gebruik zelf met zo'n gitaar door de douane lopen, maar ze door een vervoerder laten importeren is zowel strafbaar als dat de goederen worden vernietigd.

... mits ze je betrappen.

Overigens vind ik die 335 op die foto er erg slecht uit zien.

nickofzo
13 mei 2013, 22:49
*kuch kuch, Nee niet doen.

Rizz
13 mei 2013, 22:54
Leesvoer: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?159303-Chinese-Gibsons-replica-s-en-ESP-Ken-Lawrence-kado!

SantaX
13 mei 2013, 22:56
De 335, ook een gitaar die ik graag zou willen in cherry wel. Helaas vielen de paar exemplaren die ik in het echt heb getest voor de prijs nogal tegen.
Maar in plaats van zo een stukje nep-speelgoed te kopen uit een fabriek waar waarschijnlijk ook meubelen en houten stepjes gemaakt worden, zou je ook eens kunnen kijken naar een epiphone bijvoorbeeld. Dan heb je in elk geval nog een redelijke tot voor sommige modellen zelfs zeer goede kwaliteit.

Edit: die gitaar staat op de site ook nog als een pakket van 6 kilo btw... Just saying...

HaroldA
13 mei 2013, 23:01
Leesvoer: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?159303-Chinese-Gibsons-replica-s-en-ESP-Ken-Lawrence-kado!

:ok: Schitterend om weer eens terug te lezen!

mesaman
13 mei 2013, 23:08
Je wil wel maar je kan niet? Heb je ook een NEP gouden ketting over je NEP aussie? Met NEP nike's er onder? En natuurlijk een NEP rolex om je pols. Vast ook een GTI logo op je 1.6 golfje?

Waarom? Wie hou je hiermee voor de gek? Want ik kan me totaal niet voorstellen dat je zelf hier oprecht blij mee zou zijn.

Scarface
13 mei 2013, 23:13
Auw!!!!!!!!!!!!

Meer zeg ik niet.............

ackm
13 mei 2013, 23:17
Je wil wel maar je kan niet? Heb je ook een NEP gouden ketting over je NEP aussie? Met NEP nike's er onder? En natuurlijk een NEP rolex om je pols. Vast ook een GTI logo op je 1.6 golfje?

Waarom? Wie hou je hiermee voor de gek? Want ik kan me totaal niet voorstellen dat je zelf hier oprecht blij mee zou zijn.

Nee dat heb ik allemaal niet. Als je de beginpost heb gelezen zie je dat ik slechts een soortgelijk gitaarmodel en kleur wil hebben. Het liefst heb ik iets anders als Gibson op de headstock staan of helemaal niet. Het gaat mij puur om de naar mijn mening prachtige looks van dat model. Epiphone maakt modellen maar geen is hetzelfde, de Sheratons zijn in burst en hebben stoptail bridges, de Riviera's zijn ook niet in die kleur te vinden (Anders zijn ze gibson geprijst zover ik heb kunnen zien). Het interesseert me vrij weinig wat jij van mijn blijdschap kunt voorstellen. Het interesseert me veel of dit uberhaubt legaal en betrouwbaar is. Als ik het zo lees is dat niet zo dus mogelijk moet ik hier maar van afzien. Bedankt voor alle reacties zover.

Venlonaer
13 mei 2013, 23:28
Kijk eens naar wat de Fuji Gen fabrieken gemaakt hebben? Of tokai? Arai? Greco? Orville? Wat hebben we nog meer? Kijk even in het post je es 335 topic voor ideeen.

ackm
13 mei 2013, 23:32
Kijk eens naar wat de Fuji Gen fabrieken gemaakt hebben? Of tokai? Arai? Greco? Orville? Wat hebben we nog meer? Kijk even in het post je es 335 topic voor ideeen.

Bedankt, ik zal er nog eens rondneuzen maar heb zelf nooit iets kunnen vinden wat zoveel op het daadwerkelijke model lijkt, maar misschien heb ik het een en ander over het hoofd gezien

witterwit
13 mei 2013, 23:51
kijk gewoon eens bij de merken santander, richwood, washburn; eigenlijk teveel om op te noemen en het zijn eigenlijk ook allemaal "chinese kopieen". er is zoveel te koop, nieuw en 2de-hands, dat je echt zelf niet hoeft te importeren.

grayfink
14 mei 2013, 00:18
Ik heb een goedkope Ibanez AS-73 artcore, fijn gitaartje. Niet helemaal hetzelfde model, maar komt een heel eind in de richting.
Maar wat venlonaer zegt, er is heel veel mogelijk voor een paar honderd euro.

HaroldA
14 mei 2013, 00:20
kijk gewoon eens bij de merken santander, richwood, washburn; eigenlijk teveel om op te noemen en het zijn eigenlijk ook allemaal "chinese kopieen". er is zoveel te koop, nieuw en 2de-hands, dat je echt zelf niet hoeft te importeren.

Ik zou eerder bij de Japanse kopieën kijken. In de "Aria"-hoek dus.

Hotpepper01
14 mei 2013, 07:30
Een 335 in walnut met block inlays... altijd mooi. Goede 335 en look-alikes zijn inderdaad Burny, Tokai, Greco, Orville, Aria, Yamaha, Vester en nog wel een paar andere merken. Maar walnut en block inlays zonder stoptail is niet het meest voorkomende type dat wordt aangeboden in de 335 kopie-hoek. Santander is al genoemd, en kijk ook eens naar de goedkopere Condor, Columbus. Soms komen die op Ebay UK voorbij zetten.

Maar ja, met een 335 kopie heb je wel een beetje de looks, maar of afwerking, geluid, feel en bespeelbaarheid je nou ook zo tevreden gaan maken, durf ik toch wel te betwijfelen. Zelf heb ik een Tokai ES60 (een 335 dot kopie in sunburst). Geen slechte gitaar, is leuk en klinkt goed, maar is toch een soort van rip-off van een echte 335. Ik heb er een haat-liefde verhouding mee en denk dat ik die toch ook op een mooie dag wegdoe voor een goede Gibby.

Pepe
14 mei 2013, 10:22
ha, weer een mooi excuus!

http://img839.imageshack.us/img839/2623/moir121.jpg

http://img845.imageshack.us/img845/7755/moir116.jpg

Hotpepper01
14 mei 2013, 10:48
O ja, wrijf het er maar weer in.
:stop:

Sjonge wat een mooie bakken zijn dat toch... :lovelove: Mn tong hangt nu op de puntjes van mn schoenen.

Buzzel
14 mei 2013, 10:48
Naast dat het verboden is om zulk namaakwaar te importeren is het ook stom. Die gibson is je droom gitaar. Heb je straks een gitaar die er wel aardig uitziet, maar gewoon K*T speelt. Dan valt die droom ook snel in duigen.

Ik zou inderdaad iets doen zoals haroldA voorstelde. Kijk naar Aria, aria pro II en andere gibson copy's. Dat zijn niet 1/1 kopieën dus niemand die daar over struikelt. Daarnaast spelen veel aria's ook echt wel goed.

Ik heb zelf ook een Aria pro II hollowbody, speelt echt heel goed en ziet er erg mooi uit.

+je kan alles kopen met een studenten budget (ik ben ook een student :)), Je moet gewoon wat langer sparen en niet uitgaan.

Bijl
14 mei 2013, 10:49
Kijk eens naar wat de Fuji Gen fabrieken gemaakt hebben? Of tokai? Arai? Greco? Orville? Wat hebben we nog meer? Kijk even in het post je es 335 topic voor ideeen.

Wat hebben we nog meer?

Nou, Edwards bijvoorbeeld. Die komen van de Japanse ESP productielijnen en kunnen zich wel meten met een USA Gibson. Maar de prijs is er ook naar, voor minder dan 800 euro ben je niet klaar na alle transport en importkosten + aanschaf.

Ik begin ook ineens vreselijke GAS aanvallen te krijgen voor een Edwards E-SA-125LTS, bedankt hoor!

http://global.rakuten.com/en/search?st=&tl=0&k=E-SA-125LTS++

http://www.espguitars.co.jp/edwards/sa/image/E-SA-125LTS_TSB.jpg

geert1976
14 mei 2013, 15:27
Een 335 in walnut met block inlays... altijd mooi. Goede 335 en look-alikes zijn inderdaad Burny, Tokai, Greco, Orville, Aria, Yamaha, Vester en nog wel een paar andere merken. Maar walnut en block inlays zonder stoptail is niet het meest voorkomende type dat wordt aangeboden in de 335 kopie-hoek. Santander is al genoemd, en kijk ook eens naar de goedkopere Condor, Columbus. Soms komen die op Ebay UK voorbij zetten.

Maar ja, met een 335 kopie heb je wel een beetje de looks, maar of afwerking, geluid, feel en bespeelbaarheid je nou ook zo tevreden gaan maken, durf ik toch wel te betwijfelen. Zelf heb ik een Tokai ES60 (een 335 dot kopie in sunburst). Geen slechte gitaar, is leuk en klinkt goed, maar is toch een soort van rip-off van een echte 335. Ik heb er een haat-liefde verhouding mee en denk dat ik die toch ook op een mooie dag wegdoe voor een goede Gibby.

Maar je hebt Condors en Condors.
De Condors met de stoptail en droogloop tuners ga je tegenkomen voor rond de E 300,00 a E 400,00, indien ze in een goede staat verkeren en dat zijn puike gitaren.
Er zijn ook duurdere Condors zoals de mijne en dat zijn op de headstock na 1 op 1 kopien (de headstock is ook bijna hetzelfde).
Die zijn makkelijk te herkennen aan het lange staartstuk, oliebadtuners en de trusrod (die is identiek aan die van Gibson).
Alleen de versie die ik heb, kom je nauwelijks tegen en dit is geen goedkope rip off, maar een zeer mooi en goed gebouwd instrument die in materialen en afwerking op de zelfde hoogte staat als de Ibby's, Tokai's en Greco's, maar qua prijs iets gunstiger zitten.

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/006-2_zpsb59704eb.jpg

Bernardduur
14 mei 2013, 15:30
Ik heb al jaren een B&CH (tjech; http://www.bachmusik.com/en/) ES335 kopie; echt te gek. Goed hout, knoppen, etc. Alleen ipv maple middenbalk een mahonie middenbalk en de pickups zijn maar mwa........

ackm
14 mei 2013, 22:34
Maar je hebt Condors en Condors.
De Condors met de stoptail en droogloop tuners ga je tegenkomen voor rond de E 300,00 a E 400,00, indien ze in een goede staat verkeren en dat zijn puike gitaren.
Er zijn ook duurdere Condors zoals de mijne en dat zijn op de headstock na 1 op 1 kopien (de headstock is ook bijna hetzelfde).
Die zijn makkelijk te herkennen aan het lange staartstuk, oliebadtuners en de trusrod (die is identiek aan die van Gibson).
Alleen de versie die ik heb, kom je nauwelijks tegen en dit is geen goedkope rip off, maar een zeer mooi en goed gebouwd instrument die in materialen en afwerking op de zelfde hoogte staat als de Ibby's, Tokai's en Greco's, maar qua prijs iets gunstiger zitten.

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/006-2_zpsb59704eb.jpg

Zoiets is eigenlijk precies wat ik zoek, de Gibsons hebben dat 3e element er niet tussen zitten maar dat vind ik dan totaal niet erg. Mooi ding! Mag ik vragen waar ik deze kan vinden? Geluk hebben op Ebay? Er staat op dit moment niks op...
Probleem is met alle andere modellen dat nagenoeg geen een een block inlay heeft, de juiste bruine kleur en een niet stoptail bridge.

geert1976
14 mei 2013, 22:45
Zoiets is eigenlijk precies wat ik zoek, de Gibsons hebben dat 3e element er niet tussen zitten maar dat vind ik dan totaal niet erg. Mooi ding! Mag ik vragen waar ik deze kan vinden? Geluk hebben op Ebay? Er staat op dit moment niks op...
Probleem is met alle andere modellen dat nagenoeg geen een een block inlay heeft, de juiste bruine kleur en een niet stoptail bridge.

Tja, dat wordt een speld in een hooiberg zoeken, dit type kom je eigenlijk nooit tegen op MP, de versies van Ibanez, Tokai en Greco trouwens ook niet.
De middelste humbucker heb ik er zelf in gemaakt, evenals de 2e standenschakelaar net onder de slagplaat.
in de brug heb ik een DP151, midden een SD 59er en neck een SD Alnico II.
De middelste humbucker schakelt in alle standen uit fase.

ackm
14 mei 2013, 23:00
Tja, dat wordt een speld in een hooiberg zoeken, dit type kom je eigenlijk nooit tegen op MP, de versies van Ibanez, Tokai en Greco trouwens ook niet.
De middelste humbucker heb ik er zelf in gemaakt, evenals de 2e standenschakelaar net onder de slagplaat.
in de brug heb ik een DP151, midden een SD 59er en neck een SD Alnico II.
De middelste humbucker schakelt in alle standen uit fase.

Ok, mooi werk! Jij zult hem vast niet te koop hebben? :P
Ik heb afgezien van het importeren uit China , ik vrees dat ik voor nu pech heb en moet hopen op een model dat toevallig op mijn pad komt via Ebay oid. Iig bedankt voor alle reacties (Behalve die ene mafkees).

kassie
14 mei 2013, 23:03
Wordt hier altijd gedaan alsof namaak bagger is en Gibson top of the bill.

Zo simpel ligt het helaas niet, laatst een triplex les paultje uit de 70er jaren opgeknapt (tuners, hals gelijmd en gfs pickups, frets vervangen en gevlakt). Lage segment Japan. Veegt qua sound en sustain compleet de vloer aan met mijn Epiphone. Dat kon ik al horen aan de akoestische klank toen ik hem kocht voor een appel en een ei. Komt qua sound redelijk dicht in de buurt bij een standard faded chambered LP.

M.a.w: Ik neem dus de uitspraken... ''Je wordt niet gelukkig met een nepperd'', "Draag je ook allemaal neppe kleding en rij je in een neppe GTI''? "Alle replica's zijn slecht, Gibson is altijd goed". met een flinke korrel zout. Laat mij maar de 'zielepiet' zijn met een cheapo les paultje... Voor 90% gaat het om je guitarskills.

geert1976
14 mei 2013, 23:04
Ok, mooi werk! Jij zult hem vast niet te koop hebben? :P
Ik heb afgezien van het importeren uit China , ik vrees dat ik voor nu pech heb en moet hopen op een model dat toevallig op mijn pad komt via Ebay oid. Iig bedankt voor alle reacties (Behalve die ene mafkees).

Nee beslist niet, ik heb behoorlijk lang moeten zoeken naar een goede Japanse ES 335 en toen ik de hoop bijna had opgegeven werd deze mij in de schoot geworpen voor een hele redelijke prijs.
Ik gebruik hem graag in de oefenruimte, klinkt erg lekker voor de muziekstijl die wij spelen.

geert1976
14 mei 2013, 23:09
Wordt hier altijd gedaan alsof namaak bagger is en Gibson top of the bill.

Zo simpel ligt het helaas niet, laatst een triplex les paultje uit de 70er jaren opgeknapt (tuners, hals gelijmd en gfs pickups, frets vervangen en gevlakt). Lage segment Japan. Veegt qua sound en sustain compleet de vloer aan met mijn Epiphone. Dat kon ik al horen aan de akoestische klank toen ik hem kocht voor een appel en een ei. Komt qua sound redelijk dicht in de buurt bij een standard faded chambered LP.

M.a.w: Ik neem dus de uitspraken... ''Je wordt niet gelukkig met een nepperd'', "Draag je ook allemaal neppe kleding en rij je in een neppe GTI''? "Alle replica's zijn slecht, Gibson is altijd goed". met een flinke korrel zout. Laat mij maar de 'zielepiet' zijn met een cheapo les paultje... Voor 90% gaat het om je guitarskills.

Oh maar ik ben het wel met je eens hoor, de Jappan hebben hele goede gitaren gebouwd, mijn Condor ES veegt ook de vloer aan met de Chinacrap waar Epiphone etc. op staat.
Vanmiddag nog een Washburn Falcon opgehaald voor een paar tientjes en die doet niet onder voor een Gibson hoor.
Zo heb ik ook nog een Burny Montery staan uit de hoge klasse, gemaakt in Japan en ook die kan moeiteloos tegen een Gibson op.
Maar ja merkengeilheid hè, daar zijn we in NL gek op.
En vergelijken kan ik hoor, heb zelf ook nog een paar Gibsons.
Maar het geldt ook voor de Fenders hoor, de Jappan hebben in het verleden kopiën gemaakt die beslist niet minder waren als de Fenders zelf.

Scarface
14 mei 2013, 23:20
Hi,

Moet eerlijk bekennen dat ik met mijn merken fetisjisme,toch ontzettend mooie alternatieve voorbij heb zien komen.Ik vind met namen die Condor erg mooi,nooit van gehoord en staat ook niet in mijn grote bijbel..:dontgeti:

Kun je die gewoon hier in Nederland kopen?

Zo zie je maar alternatieve zat......

Groet,
Marco

geert1976
14 mei 2013, 23:25
Hi,

Moet eerlijk bekennen dat ik met mijn merken fetisjisme,toch ontzettend mooie alternatieve voorbij heb zien komen.Ik vind met namen die Condor erg mooi,nooit van gehoord en staat ook niet in mijn grote bijbel..:dontgeti:

Kun je die gewoon hier in Nederland kopen?

Zo zie je maar alternatieve zat......

Groet,
Marco

Mijn Condor is van 1979 en Condor gitaren worden sinds midden jaren 80 niet meer verkocht.
Condor was een merknaam van een handelsmaatschappij (zoals Ibanez dit voor Hoshino is) die her en der in Japan gitaren bestelde bij diverse fabrieken aldaar.
Daarom is niet elke Condor van dezelfde kwaliteit, die van mij is denk ik gezien de kwaliteit en bouwstijl bij Fuji of Tokai gebouwd.

kassie
14 mei 2013, 23:31
Oh maar ik ben het wel met je eens hoor, de Jappan hebben hele goede gitaren gebouwd, mijn Condor ES veegt ook de vloer aan met de Chinacrap waar Epiphone etc. op staat.
Vanmiddag nog een Washburn Falcon opgehaald voor een paar tientjes en die doet niet onder voor een Gibson hoor.
Zo heb ik ook nog een Burny Montery staan uit de hoge klasse, gemaakt in Japan en ook die kan moeiteloos tegen een Gibson op.
Maar ja merkengeilheid hè, daar zijn we in NL gek op.
En vergelijken kan ik hoor, heb zelf ook nog een paar Gibsons.
Maar het geldt ook voor de Fenders hoor, de Jappan hebben in het verleden kopiën gemaakt die beslist niet minder waren als de Fenders zelf.

Ja die merkengeilheid gaat eigenlijk ook een onzekerheid vooraf he. ''Als ik niet die dure gitaar heb dan'....,

Ik doelde verder ook niet op jou... maar op een aantal posts eerder hier in het onderwerp. Ik vind het juist retecool als een gitarist met een low budget instrument een ontzettend goede sound heeft, of ontzettend goede skills. Dat vind ik veel beter dan een wannabe met zijn 59 reissue vos die iedereen in slaap speelt.

Als ik dan nog een duit in het zakje mag doen voor de TS. Zoek dan naar vintage Made in Japan (MIJ) gitaren. Daar zitten goede dingetjes tussen en niet al te duur..., en vaak uit de jaren 70 dus veel 'MOJO'.

kassie
14 mei 2013, 23:40
Hi,

Ik vind met namen die Condor erg mooi,nooit van gehoord en staat ook niet in mijn grote bijbel..:dontgeti:



Die Japanse fabrieken maakten massa's van hetzelfde spul onder verschillende namen. Zo was er bijvoorbeeld ook een hagenese muziekwinkel eigenaar die x aantal gitaren bestelde. En hij liet een eigen naam erop printen. Gerrinez. Het was dus maar net wie de opdrachtgever was.

Scarface
14 mei 2013, 23:40
Mijn Condor is van 1979 en Condor gitaren worden sinds midden jaren 80 niet meer verkocht.
Condor was een merknaam van een handelsmaatschappij (zoals Ibanez dit voor Hoshino is) die her en der in Japan gitaren bestelde bij diverse fabrieken aldaar.
Daarom is niet elke Condor van dezelfde kwaliteit, die van mij is denk ik gezien de kwaliteit en bouwstijl bij Fuji of Tokai gebouwd.

En dus ook niet aan te komen aan die Condor gitaar.
Gitaren van Fuji of Tokia zijn vaak van onberispelijke kwaliteit en super mooi afgewerkt,(die Japanners kijken nogal nauw) en voor een betaalbare prijs.

Dus zoeken loont de moeite,maar voor oudere Japanse gitaren weten ze de prijs ook tegenwoordig..

Groet,
Marco

witterwit
14 mei 2013, 23:46
westone heeft ook es 355 modellen op de markt gebracht; worden soms wel aangeboden. zijn zeker de moeite waard. johnson heeft ook die modellen; hoe goed die zijn weet ik niet goed.

geert1976
15 mei 2013, 00:25
Ja die merkengeilheid gaat eigenlijk ook een onzekerheid vooraf he. ''Als ik niet die dure gitaar heb dan'....,

Ik doelde verder ook niet op jou... maar op een aantal posts eerder hier in het onderwerp. Ik vind het juist retecool als een gitarist met een low budget instrument een ontzettend goede sound heeft, of ontzettend goede skills. Dat vind ik veel beter dan een wannabe met zijn 59 reissue vos die iedereen in slaap speelt.

Als ik dan nog een duit in het zakje mag doen voor de TS. Zoek dan naar vintage Made in Japan (MIJ) gitaren. Daar zitten goede dingetjes tussen en niet al te duur..., en vaak uit de jaren 70 dus veel 'MOJO'.

Precies, ik heb vanmiddag een Washburn gemaakt in Japan gescoord, voor een paar tientjes die niet minder is als een Gibson, ik lig nog steeds slap van het lachen als ik er aan denk.
Mooi hout, mooie ebben toets, super goed fretwerk etc. voor een schijntje en reken maar van yes dat die de eerst volgende keer mee gaat naar de oefenruimte.
Heb zat optredens gedaan, met oude Westone's etc. en de Gibsons bleven dan vaak gewoon in het rek staan.

mesaman
15 mei 2013, 11:17
What? missen mensen nu even het verschil tussen een foute namaak gitaar met gestolen logo's of gewoon goede gitaar van een klasse bouwer? Iedereen weet donders goed dat er in Japan al 40 jaar goede gitaren worden gemaakt, zelfs uit China en indonesie komen leuke dingen. Maar dat mensen wat gepikeerd doen omdat ze een beetje voor de gek worden gehouden en voor smaakloze/minder smaakvolle persoon worden uitgemaakt. Missen van de ironie is ook een kunst.

Als ik zie dat iemand op een NEP gitaar speelt neem ik hem echt wel minder serieus, speelt iemand op een squaier of epicphone kan ik daar zonder vooroordeel naar luisteren.

Hans001
15 mei 2013, 11:54
Ik heb 2 Svenders liggen, prima gitaartjes (althans volgens mij) :soinnocent:

JGD
19 mei 2013, 15:17
Je wil wel maar je kan niet? Heb je ook een NEP gouden ketting over je NEP aussie? Met NEP nike's er onder? En natuurlijk een NEP rolex om je pols. Vast ook een GTI logo op je 1.6 golfje?


wat een mongool joh

MyGreenLady
19 mei 2013, 19:22
Als ik zie dat iemand op een NEP gitaar speelt neem ik hem echt wel minder serieus, speelt iemand op een squaier of epicphone kan ik daar zonder vooroordeel naar luisteren.

Spreek je jezelf nou niet een beetje tegen of lees ik het verkeerd? Ik lees: "Ik ben niet bevooroordeelt zolang het maar een Squier of een Epiphone is."

Om me toch ook maar eens in de discussie te mengen, uiteindelijk blijft het bij elkaar toch een beetje een kwestie van een aantal dingen?

Merkgevoeligheid?
Gewetenskwestie?
Smaak?

En wat kan je beter zeggen. Kloon of Kopie? Daar zit naar mijn mening ook wel verschil tussen.

Ik vind het voor een gitaar vooral belangrijk dat deze een beetje onderscheidend is. Met dat doel zou je juist heel goed een één of andere Chinese nepstrat kunnen kopen en die volhangen met van die gare jaren 60 elementjes uit iets japans ofzo. Ik vind die net iets te strak gebouwde Fenders en Gibsons niet echt spannend, moet ik zeggen. Een kloon of kopie heeft bij mij dan een beetje een voet tussen de deur omdat die gitaren je zo enorm kunnen verassen. Word dan wel wat sneller een geluksfactor...

mesaman
20 mei 2013, 11:43
wat een mongool joh

Ik vind het niet gepast om dit soort uitingen te doen. Wie of wat je er ook mee bedoeld.

MyGreenLady
20 mei 2013, 22:10
Ik vind het niet gepast om dit soort uitingen te doen. Wie of wat je er ook mee bedoeld.

Sta ik achter. Een tante van mij is met een hersenaandoening geboren en heeft het niveau van een kind van 3. Ze is opgegroeid in verschillende huizen met door kwade zielen zogenaamde "mongolen" en ik geloof van harte dat die mensen meer waarde leveren aan de samenleving dan wie dan ook, omdat hun specifieke doel in dit bestaan is om liefde te geven.

HaroldA
21 mei 2013, 20:04
Is di wa?

http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/aria-semi-acoustic-vintage-guitar-made-153983876.html

Rizz
21 mei 2013, 20:09
ik geloof van harte dat die mensen meer waarde leveren aan de samenleving dan wie dan ook, omdat hun specifieke doel in dit bestaan is om liefde te geven.

Nou... niet allemaal hoor, er zitten behoorlijke etterbakken bij! Sommigen zijn gewoon kinderen zonder geweten, maar mèt levenservaring! En ja, ik weet waar ik het over heb.. Maar nu gaan we wel erg off-topic..

Misery Signals
21 mei 2013, 20:25
Ik geef al 13 jaar les aan zwaar mentaal gehandicapte tieners :)

Los ervan, same old story hier...

- Wil je een Gibson, koop er één.
- Wil je een kwalitatief goede gitaar die eruit ziet als een Gibson voor een fractie van de prijs én vaak nog beter speelt/klinkt ook: Japanse kopie begin jaren 80.
- Wil je een Gibson maar heb je geen geld en opteer je voor een Chinese namaakgitaar die er als een Gibson uitziet, ongeacht de kwaliteit maar inclusief Gibson logo : Sukkel die een bovendien illegale gitaar in huis haalt.

Nah!

MS

mesaman
22 mei 2013, 10:31
Ik wil heel graag een Namaak Mesa boogie kopen uit china, wie weet waar dat kan?

Hotpepper01
22 mei 2013, 11:03
Als iemand namaak wil kopen dat afkomstig is uit China, dan moet hij dat vooral zelf weten. Ik vind het verwerpelijk, het is voor zover ik weet niet toegestaan en als je geluk hebt, wordt je niet gepakt door de douane. Maar ergens hoop ik van wel, dat een chinese kopie koper wel wordt gepakt en aangepakt. En wel om het volgende:

Waar ik me ontzettend aan stoor is als zo'n ding later op de markt wordt gebracht en dan willens en wetens wordt niet wordt geadverteerd als kopie maar als een echte en er ook nog eens een echte prijs voor gevraagd wordt. En dat er dan een nietsvermoedende koper mee wordt opgelicht.

Ik vind het net zoals met de winkelwagentjes die in de sloot liggen. Een gedeelte van de mensen die zo'n wagentje mee naar huis nemen flikkert hem in de sloot. (niet iedereen die een wagentje mee naar huis brengt doet dat, ze worden ook wel teruggebracht).

Een gedeelte van de mensen die nep gitaren kopen, bieden ze vroeg of laat aan als zijnde echt. En daarmee bedoel ik niet iemand in het bijzonder. Maar ik zeg het in het algemeen....

HaroldA
22 mei 2013, 11:09
Ok, het is nu wel duidelijk dat het ten koste van je Karma gaat, maar kan iemand nog een antwoord geven op mijn "mogelijke" oplossing?


Is di wa?

http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/aria-semi-acoustic-vintage-guitar-made-153983876.html

* "Gibson" headstock met "Aria" logo
* 335 model
* Japans
* Goedkoop

Hotpepper01
22 mei 2013, 11:15
Aria heeft aardige 335 modellen gemaakt. De foto's zijn wel beroerd zeg. En er staat ook niet veel bij over de staat van die Aria. Ook niet echt een Belgisch klinkende naam van de verkoper. Maar dat hoeft niets te zeggen...

Dutch66
22 mei 2013, 18:32
@ackm, ben je er nog..., grapje hoor, haal in ieder geval even je linkje weg in je start post, want daar irriteer ik me dan weer aan.

Verder, over de kwaliteit van dit soort gitaren zijn de meningen nogal verdeeld, ik heb er nog nooit eentje in m'n handen gehad, dus kan hier verder ook niet echt over oordelen. Wel is het zo dat dit soort gitaren in eerste instantie natuurlijk kopieen zijn, waarvan sommige best heel aardig kunnen spelen en klinken zoals je zelf natuurlijk ook wel weet.

Het gaat pas fout als "iemand" er bewust Gibson op zet, en via toch wat dubieuze sites, rechtstreeks aan de consument aanbied. Het gaat dan niet zo zeer meer om een goedgebouwde kopie, maar puur om
plagiaat, de kans dat je dan (ook) nog een goed exemplaar treft is volgens mij niet zo heel groot meer....

Maar inderdaad van sommige Gibby's zijn gewoon geen goede kopieën beschikbaar, en soms is dat jammer...

Braindead
22 mei 2013, 21:52
Ok, het is nu wel duidelijk dat het ten koste van je Karma gaat, maar kan iemand nog een antwoord geven op mijn "mogelijke" oplossing?


Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
Is di wa?

http://www.2dehands.be/muziek/muziek...153983876.html


* "Gibson" headstock met "Aria" logo
* 335 model
* Japans
* Goedkoop


Voor een antwoord specifiek voor deze gitaar zul je zelf de tijd en moeite moeten nemen het google doolhof te betreden en alle hiermee gevonden aria Catalogi uit de jaren (eind)70-80 en wellicht nog 90 door te spitten. Mijn gooi ernaar is dat het een eind 70/begin 80er jaren Aria is. De foto's zijn niet al te duidelijk en afgezien van de Engelstalige advertentie (wat voor sommigen al reden zou zijn de gitaar te skippen) zie ik dat hij een zwart iets achterop de body heeft. Het lijkt een beetje op een batterij vak maar aangezien er geen emg's inzitten weet ik het niet. Wat het ook is, het is niet origineel. Hopelijk een sticker.

Verder heeft hij dezelfde 2 punts halsbevestiging als een Aria Pro II die ik ooit had. De mijne was eentje uit bouwjaar ergens 83-85. Had sycamore (soort esdoorn) back sides (back en sides dubbellaags waarvan boven sycamore en onder onbekend) en neck. Was een erg fijne gitaar qua bespeelbaarheid maar zoals het hout en hals bevestiging doen vermoeden geen natuurgetrouwe Gibson kopie. Het logo van deze doet me overigens vermoeden dat hij wat ouder is als bj 83. Wellicht laat 70'er jaren.

Mij lijkt 400 alleen gerechtvaardigd als deze gitaar in top conditie is en origineel. Met een plastic klepje achterop (batterij) of om ooit bij de elementen te kunnen) is het echt teveel IMO. Vraag eens goede foto's op en wat extra info over de staat.

musicmannetje
27 mei 2013, 08:24
Toch maar even reageren...
Hoezo is het verboden om een copie te kopen/importeren? Ik heb een aantal jaren terug voor zoonlief een Epiphone Black beauty gekocht in china voor minder dan 250 eurie. Hij, student en metal gitarist, is helemaal verzot op LP modellen (waar heb ik gefaald in de opvoeding???) en heeft dus niet de middelen om een "echte" te kopen.

Na de bestelling is de gitaar gewoon afgeleverd, met natuurlijk een naheffing voor de invoerrechten. Maar nergens een waarschuwing of iets van dien aard dat het een illegale kopie is. Het enige wat de belastingdienst doet is je aanslaan voor het invoeren ervan (waarbij je ook invoerrechten moet betalen over de transportkosten, trouwens, over jatwerk gesproken...) .

Heb ik dan gewoon een echte Epiphone gekocht? Kan me niet voorstellen voor dat geld.
Overigens, prima kwaliteit voor iets van die prijs, moet ik zeggen zeker als je het houtwerk bekijkt. Er gaan misschien later nog wel wat andere humbuckers in, maar met wat er nu in zit is prima te leven.

Hotpepper01
27 mei 2013, 08:36
Namaak importeren mag niet. Zelf meenemen voor eigen gebruik wel, hoe vreemd dat ook klinkt. Dat niet alles afgevangen wordt, is duidelijk. Er rijden ook wel eens mensen door rood licht zonder dat ze een bekeuring krijgen. Maar het mag toch echt niet.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/invoer-en-douane/namaakvangsten

Geluk gehad...

bat
27 mei 2013, 11:25
Namaak importeren mag niet. Zelf meenemen voor eigen gebruik wel, hoe vreemd dat ook klinkt.
Zelf meenemen mag officieel ook niet, maar wordt gedoogd. Voor de rest klopt het wat je zegt: als je neppert toch door de douane komt is dat vooral mazzel en geen bewijs dat het dus blijkbaar "mag".

Dutch66
27 mei 2013, 12:36
Het enige wat de belastingdienst doet is je aanslaan voor het invoeren ervan (waarbij je ook invoerrechten moet betalen over de transportkosten, trouwens, over jatwerk gesproken...) .


Wat je hebt gedaan is "een gitaar" importeren, en je invoerrechten worden (terecht) belast vanaf de NL-grens, omdat deze "dicht bij huis" gewoon meer waard is... Leuker kunnen ze het niet maken.

Wanneer er op de headstock Ephiphone staat, en het is geen epiphone, spreek je van schending van het zogenaamde intellectueel recht, en is dit strafbaar. Ik denk echter dat de controle bij een enkele gitaar direct aan een consument (zeer) beperkt is.


Zelf meenemen mag officieel ook niet, maar wordt gedoogd.

Nop niks gedogen, mag gewoon zelfmeenemen..


Uitzondering
Het invoeren van nagemaakte artikelen is verboden, tenzij er sprake is van een zeer kleine hoeveelheid voor eigen gebruik. In de tabel hieronder staat welke hoeveelheid (volgens de richtlijn van het Openbaar Ministerie) maximaal wordt beschouwd als voor eigen gebruik. Als de Douane per goederensoort meer aantreft dan in de tabel hieronder, dan neemt de Douane alle goederen van die goederensoort in beslag. En u krijgt een boete.

Pepe
27 mei 2013, 13:05
Ik blijf het toch een merkwaardig fenomeen vinden dat armlastige consumentjes zich druk maken over de dure zelfverzonnen patenten van multinationals onderling maar rood aanlopen als het gaat over patentbescherming van Buma's, Stemra's en Monsanto's.

Rens Buursen
27 mei 2013, 14:51
Het valt me op dat iedereen in dit topic een mening heeft maar niemand daadwerkelijk ervaring heeft met Chinese replica's. Ik heb zelf een jaar geleden een Neppe Gibson geïmporteerd. Heerlijk gitaartje, 299 euro's met verzendkosten er bij en verzonden als cadeautje waardoor je onder de invoerbelasting uit komt. Blies mijn Epiphone LP volledig uit het water, zowel qua geluid als in speelgemak. Voor de prijs die ik betaald heb wordt het heel moeilijk een betere gitaar te vinden. Praktisch alle onderdelen die op je gitaar zitten komen uit China/ Azië. Ik zie niet waarom mensen er problemen mee hebben dat het ook daar in mekaar wordt geschroefd, in plaats van versleept naar de V.S. om vervolgens verscheept te worden naar Europa.

HaroldA
27 mei 2013, 14:53
Het valt me op dat iedereen in dit topic een mening heeft maar niemand daadwerkelijk ervaring heeft met Chinese replica's.

Op dit forum alleen al zijn meer dan 10 gevallen gemeld van mensen die tot €2000 betaald hebben voor een nep-Gibson.

Hans001
27 mei 2013, 15:01
Ik veronderstel dat die mensen de gitaren ook getest hebben? Dat ze klonken, speelden en er uit zagen als echte Gibson's?

Swaag
27 mei 2013, 15:26
Een nep-Rolex geeft ook de tijd weer, maar het blijft nep..

benwave
27 mei 2013, 15:39
Op dit forum alleen al zijn meer dan 10 gevallen gemeld van mensen die tot €2000 betaald hebben voor een nep-Gibson.

Dat zullen dan niet de tien snuggerste leden geweest zijn, lijkt mij zo.
Ik heb het al vaker gezegd " Je gaat ook geen tweedehands auto , antieke kast, duur schilderij, wasmachine kopen als je er geen verstand van hebt. Dus ook geen dure Gibson.
Dan neem je iemand mee die er verstand van heeft.
Een goed alternatief is naar een goeie muziek winkel gaan
Voor een dubbeltje op de eerste rij gaan zitten, is niet altijd wijs

Pepe
27 mei 2013, 15:46
Op dit forum alleen al zijn meer dan 10 gevallen gemeld van mensen die tot €2000 betaald hebben voor een nep-Gibson.

Aan de andere kant, als je zoveel geld uitgeeft aan een gitaar dan vind je hem dat blijkbaar ook waard?
Ik kan me trouwens best voorstellen dat je er goed ziek van bent. Maar toch. Ik heb ook wel eens een oude Fender gekocht op vertrouwen en die bleek niet de originele pickups te hebben. Wat je dan doet is jezelf voor je kop slaan voor je eigen stommiteit, leren uit de les en daarmee is de kous af.

kwispelhond
27 mei 2013, 16:50
Mogen alleen kenners en ervaren gitaristen iets 2e hands kopen? Zelfs een motorhelm 2e hands kopen is tegenwoordig al levensgevaarlijk omdat er zoveel chineese "replica's" zijn. Die zien er dus van buiten helemaal echt uit maar van binnen......, levensgevaarlijk en in dit geval is dat letterlijk!!

Het punt is hier dat er een bekend merk en "made in the USA" en een zgn. kloppend serienr op staat. Als de Chinezen die dingen als Gubsin of Funder zouden verkopen had niemand er een probleem mee maar zo als ze het nu doen kan er mee belazerd worden en dat zal dan ook gebeuren dus daarom is het slecht om te doen. Ga lekker zo door en nog even en je kan als beginner niet eens meer een Epi of Squire kopen zonder belazerd te worden (daar zijn ook al heel veel valse immitaties van in omloop).

benwave
27 mei 2013, 17:04
Mogen alleen kenners en ervaren gitaristen iets 2e hands kopen? Zelfs een motorhelm 2e hands kopen is tegenwoordig al levensgevaarlijk omdat er zoveel chineese "replica's" zijn. Die zien er dus van buiten helemaal echt uit maar van binnen......, levensgevaarlijk en in dit geval is dat letterlijk!!

Het punt is hier dat er een bekend merk en "made in the USA" en een zgn. kloppend serienr op staat. Als de Chinezen die dingen als Gubsin of Funder zouden verkopen had niemand er een probleem mee maar zo als ze het nu doen kan er mee belazerd worden en dat zal dan ook gebeuren dus daarom is het slecht om te doen. Ga lekker zo door en nog even en je kan als beginner niet eens meer een Epi of Squire kopen zonder belazerd te worden (daar zijn ook al heel veel valse immitaties van in omloop).

Een motorhelm tweedehands kopen is zowiezo levensgevaarlijk, je weet namelijk nooit of dat ding al een crash heeft meegemaakt.
Hier hangt dus je leven van af. Ga dan toch naar een motorshop man, en koop een nieuwe,
Zelfs als je leven ervanaf hangt ga jij blijkbaar nog marktplaats op.

En dan later weer zeiken dat je bent opgelicht, lekker met je schedelbasis fractuur in het ziekenhuis

kwispelhond
27 mei 2013, 17:33
Ik koop zelf zoiets ook nieuw, het gaat mij er om dat deze "replica's" net als de gitaren als echte merkproducten worden verkocht, mensen belazeren schijnt een zeer algemene hobby te zijn voor een aanzienlijke groep mensen en daarom zou het wel handig zijn om ook als niet kenner aan de buitenkant te kunnen zien of het echt is of niet. Ik had ook best een ander voorbeeld kunnen nemen want Europa wordt momenteel overspoeld met allerhande nep-zooi. Het allerergste is dat er ook al gevallen bekend zijn waarbij die zooi in winkels lag die wij nu nog als "veilig" beschouwen.

Pepe
27 mei 2013, 18:05
mensen belazeren schijnt een zeer algemene hobby te zijn voor een aanzienlijke groep mensen en daarom zou het wel handig zijn om ook als niet kenner aan de buitenkant te kunnen zien of het echt is of niet.

ja, dat zou handig zijn maar misschien is het juist een eigenschap van fake dat je het niet kan zien?

Niettemin, de Chinese import waar we het hier over hebben is niks anders dan een flesje Chanel dat ik op de Albert Cuyp koop voor 15 euro. Zelfs de meest onnozele huisvrouw daar zal je vertellen dat het niet echt is en ook na een uurtje alweer is uitgewerkt alleen die zeurt er niet over.

Swaag
27 mei 2013, 19:12
Zelfs de meest onnozele huisvrouw daar zal je vertellen dat het niet echt is en ook na een uurtje alweer is uitgewerkt alleen die zeurt er niet over.Waar, maar hier komen er af en toe voorbij die claimen dat die fake-Gibsons zich kunnen meten met echte..

Hans001
27 mei 2013, 19:24
Een nep-Rolex geeft ook de tijd weer, maar het blijft nep..

Nuja, zal idd ook de tijd weergeven, maar vast niet zo nauwkeurig ineen gestoken zijn als eens Rolex. Ik veronderstel dat een kenner dan ook het binnenwerk even controleert.

En net dan vind ik het gek dat waarschijnlijk een kenner (want die koopt toch zo'n dure gitaar?) toch misleid wordt. Laat net dat me nieuwschierig maken. Dat zou immers willen zeggen dat een gitaar die vele male goedkoper is in productie toch te evenaren valt met een merk als "Gibson".

Of zouden de mensen die zulk een gitaar kopen zich laten leiden door een vorm van "snobisme"? (Waarvoor alvast mijn excuses bij de mensen die zo bedrogen zijn).

kwispelhond
27 mei 2013, 20:12
Nee, die dingen zijn niet vergelijkbaar met de "echte", hoogstens met de door de fabrikant in China vervaardigde klonen (de Epiphone's dus). Maar leg ons eens uit waarom alleen "kenners" een echte Gibson zouden kopen? Het enige wat je ervoor nodig hebt is geld en iedereen wil natuurlijk graag net zo'n gitaar als z'n grote voorbeeld, er zijn er zat die er in zouden kunnen trappen, gewoon omdat ze eigenlijk nog helemaal geen vergelijkingsmateriaal hebben zo direct van hun starterspakket naar het grote werk.

Ik lees overigens dat er nog 300,- of zo voor betaald wordt? Dan kun je toch net zo goed hier in de winkel een officiele kopie kopen?

Swaag
27 mei 2013, 20:12
Hangt er van af. Als er een prijs van bijv. 300 euro aan die Gibson hangt is het duidelijk dat het nep moet zijn.
Is de vraagprijs 1500 dan wordt het lastig... en moet je dus "de kenner" zijn..

Misery Signals
27 mei 2013, 21:25
Als de kwaliteit van een Gibson nou eens niet zo achteruit was gegaan, zou het veel gemakkelijker zijn om zo'n nep te herkennen. :hide:

Voor de rest kan het me aan de bruine anjer roesten hoe goed een nep is of niet. Koop hier een goed gitaartje voor weinig geld en importeer geen nep-Gibson, blijft gewoon zielig.


MS

kwispelhond
27 mei 2013, 21:34
Nee, ik bedoel: Het kost ze 300,- om het ding uit China naar thuis te krijgen. Verkopen proberen ze voor meer, zelfs een mislukkeling als deze:

http://link.marktplaats.nl/681787128

Misery Signals
27 mei 2013, 22:01
Was niet op jou bedoeld hoor, op iemand dat er eentje heeft laten overkomen. :)

MS

kwispelhond
27 mei 2013, 22:17
Hangt er van af. Als er een prijs van bijv. 300 euro aan die Gibson hangt is het duidelijk dat het nep moet zijn.
Is de vraagprijs 1500 dan wordt het lastig... en moet je dus "de kenner" zijn..

Ik reageerde op deze post, die voor de jouwe dus. ;)

mesaman
28 mei 2013, 01:41
Nep, namaak en fake en replica's moeten worden vermeden worden naar mijn mening. Het geeft merken imago schade, bepaalde types lopen met nep rolex horloge's daardoor willen veel mensen geen rolex meer kopen. Jammer want het is een merk met historie die geweldige goede service en kwaliteit leveren. En een nep rolex is niet eens waterdicht. Bij een golf met een gti logo staat het nog op het kenteken bewijs of het echt zo is of dat het een stikker blijkt te zijn. Bij een gitaar moet de koper het maar weten terwijl het om details van schroefjes of andere kenmerken gaat. De rolex,koptelefoon(beats) of gibson (wissel het merk maar in) zijn moeilijk op het eerste gezicht te herkennen als namaak, dus vertrouwen van de koper en verkoper is wat bepalend is. Helaas blijkt de mensheid dit niet netjes te kunnen met alle ellende als gevolg.

Ik koop als het 2e hands is altijd bij iemand thuis, vraag ook naar verborgen gebreken of dingen die ik zou moeten weten voor de koop.
Mocht het zo zijn dat er iets niet klopt, of ik niet heb kunnen zien bij de koop dan rij ik gewoon naar die gene zijn huis.
Daar wordt wel naar een oplossing gezocht na goed overleg. Ik heb wel eens de toon moeten aanpassen aan de situatie om toch een goede oplossing te komen.
Ook kan ik me voorstellen dat mensen dingen doen die bij ons wetboek verboden zijn maar door emoties en onderbuik gevoel worden ingegeven. Het lijkt me niet ongevaarlijk om een rolex/gibson/fender/oid te verkopen voor iets wat het lijkt en het niet is.


Ik ben gitaar idioot, heb 50 gitaren gehad, zit jaren op fora en speel een paar noten. Maar ik durf echt geen fender of gibson te kopen omdat ik de studie er niet naar gemaakt heb om een bepaald type uit een bepaald jaartal tot op de uiterste details te herkennen.
Dus jij wilt jou echte gitaar verkopen? Dan loop jij een potentiële koper mis met zn €3000,- aan gitaarspullenbudget! Want ik heb geen zin in dat gedoe om die seventies/eighties gibson custom. Koop pas een gitaar na goed na denken de gitaar in de winkel, want verkopen hoef ik toch niet meer te proberen! Is de cirkel rond?

Maar het gaat niet alleen om het eind product en dat missen veel mensen volgens mij.

Dutch66
28 mei 2013, 10:18
Het valt me op dat iedereen in dit topic een mening heeft maar niemand daadwerkelijk ervaring heeft met Chinese replica's. Ik heb zelf een jaar geleden een Neppe Gibson geïmporteerd. Heerlijk gitaartje, 299 euro's met verzendkosten er bij en verzonden als cadeautje waardoor je onder de invoerbelasting uit komt.

Rens, dit is op GN al zo vaak besproken..., ook over een "gift" moet je invoerrechten en BTW betalen, inderdaad "slipt" er het nodige doorheen, maar dat weet je dus nooit vooraf.

Ik denk ik meld het even, voordat we een nieuwe topic met de titel "maar Rens zij..." krijgen ;)

Dutch66
28 mei 2013, 10:56
Ik denk dat er o.a. in China hele aardige gitaren worden gemaakt met een prima prijs/kwaliteit verhouding, ik heb hier in het verleden al is wat over geposts, en ook ik merkte dat de meningen nogal uiteenlopen...

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?159836-Les-Paul-Junior-DC-Wat-mag-zo-n-Chineesje-kosten&highlight=zo%27n+chineesje

Het had echt een kleine moeite geweest om de headstock 1:1 te laten uitvoeren, dit met een fijne Gibson decall erop.. In een aantal gevallen was men zelfs verbaast dat ik specifiek om een "blanc" headstock vroeg.

Nogmaals, als je een echte fake besteld moet je blij zijn als de gitaar op Epi niveau word geleverd, je besteld immers geen goed gebouwde gitaar, maar "een" gitaar met als "thrill" een Gibson logo..

Rens Buursen
28 mei 2013, 13:22
Als de kwaliteit van een Gibson nou eens niet zo achteruit was gegaan, zou het veel gemakkelijker zijn om zo'n nep te herkennen. :hide:

Voor de rest kan het me aan de bruine anjer roesten hoe goed een nep is of niet. Koop hier een goed gitaartje voor weinig geld en importeer geen nep-Gibson, blijft gewoon zielig.


MS

Dan verschillen we hier duidelijk van mening. En mogelijk ook van respect voor forumleden(?) Ik vind het een heerlijk gitaartje en ik ben er blij mee.


Rens, dit is op GN al zo vaak besproken..., ook over een "gift" moet je invoerrechten en BTW betalen, inderdaad "slipt" er het nodige doorheen, maar dat weet je dus nooit vooraf.

Ik denk ik meld het even, voordat we een nieuwe topic met de titel "maar Rens zij..." krijgen ;)

Hehehe. Dankjewel :p.

Realiteit is dat zelfs met invoerrechten het nog steeds goedkope gitaren zijn.

HaroldA
28 mei 2013, 13:24
299 euro's met verzendkosten er bij en verzonden als cadeautje waardoor je onder de invoerbelasting uit komt.

Dus naast illegale import ook nog eens fraude plegen ... en dat zomaar met voor- en achternaam op het Internet gooien?!?

Rens Buursen
28 mei 2013, 13:26
Dus naast illegale import ook nog eens fraude plegen ... en dat zomaar met voor- en achternaam op het Internet gooien?!?

Ho even. Ik pleeg hier geen fraude. Dat doet het bedrijf dat het naar mij op stuurt als cadeautje ;)

Rizz
28 mei 2013, 13:29
Ho even. Ik pleeg hier geen fraude. Dat doet het bedrijf dat het naar mij op stuurt als cadeautje ;)

ehhhhhh......... :dontgeti:

HaroldA
28 mei 2013, 13:31
Ho even. Ik pleeg hier geen fraude. Dat doet het bedrijf dat het naar mij op stuurt als cadeautje ;)

... alleen als ze dat op eigen beweging doen. In Amerika heet zoiets een "federal crime" en als je er om vraagt mag je hopen dat de verzender geen aangifte doet of dat je als medeplichtige wordt beschuldigd.

Hoe dan ook verwerpelijk.

Rens Buursen
28 mei 2013, 13:45
... alleen als ze dat op eigen beweging doen. In Amerika heet zoiets een "federal crime" en als je er om vraagt mag je hopen dat de verzender geen aangifte doet of dat je als medeplichtige wordt beschuldigd.

Hoe dan ook verwerpelijk.

Maar we zijn niet in de V.S. en ik heb er niet om gevraagd. Ik was er wel blij mee natuurlijk ;).


Om terug te gaan naar 't topic van de gitaar. Ik heb de gitaar aangeschaft via tradetang.com en hij werd als mijn geheugen het goed heeft binnen 7 werkdagen door TNT bezorgd.

Plaatjes:

http://i.imgur.com/MhWmwcfh.jpg
http://i.imgur.com/NlEW8P4h.jpg
http://i.imgur.com/Uxjl4JCh.jpg
http://i.imgur.com/gZ5cfMzh.jpg
http://i.imgur.com/v08i7O0h.jpg
http://i.imgur.com/8Az59N3h.jpg

HaroldA
28 mei 2013, 13:47
Maar we zijn niet in de V.S. en ik heb er niet om gevraagd. Ik was er wel blij mee natuurlijk ;).

Ik zou me persoonlijk kapot schamen en al helemaal niet mee in het openbaar willen treden.

Rens Buursen
28 mei 2013, 13:53
Ik zou me persoonlijk kapot schamen en al helemaal niet mee in het openbaar willen treden.

Top!

Zullen we dan nu weer inhoudelijk over gitaren gaan praten?

Hotpepper01
28 mei 2013, 14:05
Aiaiai...Uit hoeveel verschillende soorten materiaal, laminaat en stukjes hout is die gemaakt denk je, Rens ???
Ik hoop dat je er nu nog steeds blij mee bent en dat over 20 jaar nog bent. Maar, ik zou er met een grote boog omheen lopen.

kassie
28 mei 2013, 14:14
ik vind het geen goede kopie. Bodyshape is niet goed, de cutaway loopt te ver uit. Er is een stukje op de neck/body verbinding geplakt. Headstockwings hebben ook niet de goede holling, bij mijn weten staan die tuners ook niet zo best.

Maarrrr dat betekent nog niet dat hij slecht hoeft te spelen. Ik heb ook een el cheapo triplex les paultje, speelt en klinkt beter dan m'n epi. (uiteraard wel het nodige aan upgrades)

Rens Buursen
28 mei 2013, 14:18
De hals bestaat uit twee delen. De body is één geheel, op de top na, wat uit twee delen bestaat. Ik ga er niet van uit dat ik de gitaar over 20 jaar nog heb, het is momenteel een backup voor m'n Epiphone AFD signature en dient als een heerlijke afwisseling.

Het enige wat ik er overigens aan heb aangepast is de PU selector. Er zat een standaard Epiphone LP 3 way switch in, maar die was deels verbogen waardoor soms het signaal weg viel. Ik heb er toen een Yellow Cab (?) Switch in gezet.
**Edit** Spelling en even na tellen. M'n AFD Signature bestaat uit meer losse stukken hout :p

HaroldA
28 mei 2013, 14:18
ik vind het geen goede kopie. Bodyshape is niet goed, de cutaway loopt te ver uit. Er is een stukje op de neck/body verbinding geplakt. Headstockwings hebben ook niet de goede holling, bij mijn weten staan die tuners ook niet zo best.

Ik zou ook bijna zeggen dat de bookmatch niet in het midden van de gitaar zit, of dat de hals er scheef op zit zodat ze de brug en tailpiece uit het midden hebben moeten plaatsen ...

Element switch zit op de verkeerde plek en het halselement lijkt ook wel scheef te zitten.

HaroldA
28 mei 2013, 14:18
De hals bestaat uit twee delen. De body is één geheel, op de top na, wat uit twee delen bestaat. Ik ga er niet van uit dat ik de gitaar over 20 jaar nog heb, het is momenteel een backup voor m'n Epiphone AFD signature maar het is een heerlijke afwisseling.

Daarna gaat hij in 2 delen in een container? Of ga je de 2e hands markt ermee vervuilen?

kwispelhond
28 mei 2013, 14:19
Dat is gelukkig een vervalsing waar de grootste oen nog niet intrapt, één van de slechtste die ik tot nu toe gezien heb, zelfs nog minder dan de ook al overduidelijke van die eerdere link van mij. (Alhoewel hier de brug teminste nog goed lijkt te staan, bij die andere staat die volgens mij veel te recht)

Ik hoop dat je er blij mee bent maar ik wil je toch een overweging mee geven. Als je nu een gewone legale immitatie had gekocht had je die na verloop van tijd, als je wilt upgraden of zo, gewoon voor een goed bedrag kunnen verkopen. Handelen met deze is een misdrijf en deze zal waarschijnlijk ook niet meer dan een fractie van de nieuwwaarde opbrengen (omdat iedereen weet dat dit ding illegaal is). Bovendien, als ik hem zo zie met al die aan elkaar geplakte losse stukken hout, dit zou beter zijn dan een Epi? Ik geloof er geen moer van!

Ps, die andere is uiteraard al weer van Marktplaats afgeknikkerd, dat is met deze illegale dingen meestal wel dezelfde dag maar het viel me ineens op dat ze hetzelfde serienr hadden, hebben ze allemaal hetzelfde serienr.?

Rens Buursen
28 mei 2013, 14:26
Daarna gaat hij in 2 delen in een container? Of ga je de 2e hands markt ermee vervuilen?

Ritueel verbranden was eigenlijk mijn plan, maar je brengt me nu op geweldige ideeën :p.

@ kwispelhond Het hangt natuurlijk af van wat voor Epiphone. Maar Epi's in dezelfde prijsklassen bestaan uit minimaal evenveel verschillende stukken hout. Je hebt denk ik zeker gelijk wanneer het gaat om waarde en aanpassingen over tijd. Maar ik zocht een backup gitaar en ik kwam langs deze plank. Ik ben er tot nu toe zeer tevreden over :).

Qua serienummer vermoed ik van wel. Ik denk dat ze in China één echte Gibson kopen en daar alles naar namaken. Dus ook het serienummer. Van wat ik begrepen heb is de foto die je meestal ziet op Chinese sites ook de originele Gibson en niet de nepperd die je koopt.

benwave
28 mei 2013, 15:09
Dan mogen sommige hier het dan verwerpelijk vinden, maar feit is dat volgens Artikel 337 lid 2 Wetboek van Strafrecht
Je dus gewoon een namaak Gibson in bezit mag hebben voor eigen gebruik, dan niet strafbaar ben, en derhalve niets verkeerd doet.
Dit is de Nederlandse wet.

HaroldA
28 mei 2013, 15:10
Dan mogen sommige hier het dan verwerpelijk vinden, maar feit is dat volgens Artikel 337 lid 2 Wetboek van Strafrecht
Je dus gewoon een namaak Gibson in bezit mag hebben voor eigen gebruik, dan niet strafbaar ben, en derhalve niets verkeerd doet.
Dit is de Nederlandse wet.

... alleen als je er zelf mee door de douane loopt en BTW over betaalt, niet zoals Rens gedaan heeft dus. En doorverkopen mag al helemaal niet.

Rens Buursen
28 mei 2013, 15:16
... alleen als je er zelf mee door de douane loopt en BTW over betaalt, niet zoals Rens gedaan heeft dus. En doorverkopen mag al helemaal niet.

Nee want je mag tot 430 euro aan goederen van buiten de E.U. meebrengen en de gitaar was 299. En wees gerust ik ga het ding echt niet doorverkopen. Ik ben niet achterlijk.

Aanvulling:

Even de site van de belastingdienst (http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/reisbagage/vanuit_een_niet_eu_land/bijzondere_producten_en_huisdieren/nagemaakte_artikelen) er bij gepakt.

"Uitzondering

Het invoeren van nagemaakte artikelen is verboden, tenzij er sprake is van een zeer kleine hoeveelheid voor eigen gebruik. In de tabel hieronder staat welke hoeveelheid (volgens de richtlijn van het Openbaar Ministerie) maximaal wordt beschouwd als voor eigen gebruik. Als de Douane per goederensoort meer aantreft dan in de tabel hieronder, dan neemt de Douane alle goederen van die goederensoort in beslag. En u krijgt een boete."

benwave
28 mei 2013, 15:18
... alleen als je er zelf mee door de douane loopt en BTW over betaalt, niet zoals Rens gedaan heeft dus. En doorverkopen mag al helemaal niet.

Het betreffende artikel zegt niets over de Douane btw of invoeren, misschien dat je het eens moet lezen

HaroldA
28 mei 2013, 15:20
Het betreffende artikel zegt niets over de Douane btw of invoeren, misschien dat je het eens moet lezen

Misschien moet je dit eens lezen: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/reisbagage/vanuit_een_niet_eu_land/bijzondere_producten_en_huisdieren/nagemaakte_artikelen

Hotpepper01
28 mei 2013, 15:22
Even een andere klank tussendoor. Rens, ook al vind ik het "hartstikke fout" zo'n nepperd, mn complimenten omdat je zo netjes blijft discussieren !!

Rens Buursen
28 mei 2013, 15:24
Misschien moet je dit eens lezen: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/reisbagage/vanuit_een_niet_eu_land/bijzondere_producten_en_huisdieren/nagemaakte_artikelen

Nou moet ik inderdaad eerlijk blijven:

"Let op!
Deze uitzondering geldt alleen als u de goederen zelf meeneemt als reiziger. Komen nagemaakte goederen per post- of koeriersbedrijf in Nederland aan, dan worden de nagemaakte goederen in beslag genomen en kunt u worden vervolgd."

Echter kunnen we hier echt de liefde gaan bedrijven met mieren. Het gaat hier over goederEN. Meervoud. Ik heb maar één gitaar gekocht.

bat
28 mei 2013, 15:26
Nee want je mag tot 430 euro aan goederen van buiten de E.U. meebrengen en de gitaar was 299.


Om terug te gaan naar 't topic van de gitaar. Ik heb de gitaar aangeschaft via Tradetang.com (http://tradetang.com/) en hij werd als mijn geheugen het goed heeft binnen 7 werkdagen door TNT bezorgd.
Meebrengen is wat anders dan op laten sturen... ;)


Het betreffende artikel zegt niets over de Douane btw of invoeren, misschien dat je het eens moet lezen
Nee, dat klopt, dat is namelijk het wetboek voor strafrecht. Daar staat niet alle wetgeving van Nederland in. Invoeren en dergelijke valt onder de douanewetgeving.

edit: inmiddels alweer achterhaald...

Rens Buursen
28 mei 2013, 15:31
@ hotpepper01 Dankje! Ik zou het alleen leuker vinden als het meer over de kwaliteit van de gitaar ging :p.

bat
28 mei 2013, 15:36
Tsja, als de kwaliteit uitstekend is, waarom moet er dan toch zo'n logootje op dat er niet thuishoort? ;)

Ik zou er weinig problemen mee hebben wanneer die dingen dat logootje gewoon niet hadden. Natuurlijk kun je dat er zelf altijd nog op plakken, ook als je slechte bedoelingen hebt, maar het maakt het toch weer een stukje lastiger/bewerkelijker.

Ik heb ook een Gibson LP. Een studio, een "echte". Die heb ik gekocht omdat ie meteen goed voelde. Maar als er Tokai, Burny of helemaal geen naam op de kop had gestaan, had ik het ook prima gevonden. En misschien ook hetzelfde voor betaald ook nog.

Rens Buursen
28 mei 2013, 15:45
Tsja, als de kwaliteit uitstekend is, waarom moet er dan toch zo'n logootje op dat er niet thuishoort? ;)


Daar heb je inderdaad wel een punt. Ik vond het juist wel gaaf, zo'n logo, maar als de gitaar niet goed was geweest dan was het meteen return to sender geweest.

Ik moet helaas naar m'n werk, als iemand nog foto's van bepaalde dingen wil hebben hoor ik het wel dan maak ik die morgen!

HaroldA
28 mei 2013, 15:46
Ik moet helaas naar m'n werk, als iemand nog foto's van bepaalde dingen wil hebben hoor ik het wel dan maak ik die morgen!

Control cavity! :ok:

Swaag
28 mei 2013, 16:37
Zo maar eens een vraag: zou je die fake-Gibson nou ook gekocht hebben als er geen Gibson logo op stond?

the sure thing
28 mei 2013, 19:37
Zo maar eens een vraag: zou je die fake-Gibson nou ook gekocht hebben als er geen Gibson logo op stond?

Bingo! Goede vraag...

nickofzo
28 mei 2013, 21:15
argument 1:

Dan was het gewoon een kopie en geen merkvergelijking. Dus als het een goede gitaar is dan wel.

argument 2:

Kijkend naar de arbeidsomstandigheden zou het voor de moraalridders onder ons nog steeds een "nee" zijn.

argument 3:

Bij bijvoorbeeld Apple zijn de arbeidsomstandigheden ook bagger en koopt men nog steeds dus "ja"

arnoldtims
28 mei 2013, 23:08
Als je nu de decal er af schuurt plus made in USA. dan is er niet zoveel aan de hand toch. Dan weet je dat hij niet ooit voor een echt zal verkocht worden.
Ik ben bijvoorbeeld geen kenner en zou hem zo voor echt aan zien. Al hoe wel ik inmiddels ook wel weet dat die u in de naam bellen moet doen rinkelen.
Plak er lekker een eigen decal op en graveer op de achterkant fake of made in China.
Kan me namelijk niet voorstellen dat je uit merken geilheid dit hebt gekocht. Iedereen blij.

mesaman
28 mei 2013, 23:37
Gewoon kapot slaan na een leuk optreden, verder zou ik geen reden zien om zoiets te kopen of in bezit te hebben.

jonghj
29 mei 2013, 01:11
Als je avontuurlijk ingesteld bent, moet je er een uit China laten komen. Je moet gewoon een beetje geluk hebben, net als met echte gitaren ;-).
Soms heb je een fijne, soms ook een drama, het blijft toch voor een groot deel handwerk.

Je hebt er ruwweg 2 soorten fabrieken. De sweatshops, waar je alleen de simpele instrumenten (met een bolt on neck vaak fender style) koopt. Dit zijn zelden nette gitaren, omdat ze te veel uit de losse pols doen. Dus veel scheve bruggen, tuners niet in 1 lijn. dat werk.

Maar je hebt ook een paar fabriekjes die het anders doen. Die maken meestal ook Les Pauls (die zijn iets gecompliceerder omdat de hals meer ervaren houtbewerkers vereist) hun gitaren zijn duurder, maar hebben de meest fantastische afwerking en spelen en klinken prima.

Hou wel (zoals bij nagenoeg elke nieuwe gitaar) rekening met een beetje nawerk. misschien een paar fretjes polijsten en de actie en intonatie afstellen.

Die koop je dan zonder logo. Dan heb je een fijne gitaar voor weinig.

Kakihara
29 mei 2013, 08:12
argument 1:

Dan was het gewoon een kopie en geen merkvergelijking. Dus als het een goede gitaar is dan wel.

argument 2:

Kijkend naar de arbeidsomstandigheden zou het voor de moraalridders onder ons nog steeds een "nee" zijn.

argument 3:

Bij bijvoorbeeld Apple zijn de arbeidsomstandigheden ook bagger en koopt men nog steeds dus "ja"


Het gaat niet over de arbeidsomstandigheden. Dan zouden we ook ver weg moeten blijven van Squier, Epiphone, London City, Washburn, Ibanez, Richwood, Vintage en andere merken, en dat zijn dan nog alleen gitaren, ook versterkers en effecten worden in gelijkaardige omstandigheden in elkaar geflanst.
De vraag zou eigenlijk moeten zijn: 'Waarom koop je wetens en willens een vervalsing?'.
Om sentimentele redenen? Dat is dan toch zelfbedrog en volgens mij niet eens bevredigend omdat je toch blijft uitkijken naar 'the real deal'?
Om budgettaire redenen? Als je echt iets wil, van een bepaald merk, dan spaar je toch wat langer?
Omdat het kan? Tja...
Bovendien zit er ook veel tussen de oren. De kans is niet klein dat je valse Gibson gewoon uit de Epiphone-fabriek komt. Als die dan andere Epiphones eruit speelt, heb je gewoon een goeie Epi.

HaroldA
29 mei 2013, 10:11
Maar je hebt ook een paar fabriekjes die het anders doen. Die maken meestal ook Les Pauls (die zijn iets gecompliceerder omdat de hals meer ervaren houtbewerkers vereist) hun gitaren zijn duurder, maar hebben de meest fantastische afwerking en spelen en klinken prima.

Als in "met een beetje fantasie"? ;)

Wat ik aan foto's heb gezien van die LP's moet je geluk hebben dat de top zonder spleet is verlijmd. En ze hebben allemaal die scheef geplaatste nek zoals die van Rens... "Chromosoompje" teveel dus, zonder daar oneerbiedig over te doen.

Dutch66
29 mei 2013, 10:17
Je hebt er ruwweg 2 soorten fabrieken. De sweatshops, waar je alleen de simpele instrumenten (met een bolt on neck vaak fender style) koopt. Dit zijn zelden nette gitaren, omdat ze te veel uit de losse pols doen. Dus veel scheve bruggen, tuners niet in 1 lijn. dat werk.

Maar je hebt ook een paar fabriekjes die het anders doen. Die maken meestal ook Les Pauls (die zijn iets gecompliceerder omdat de hals meer ervaren houtbewerkers vereist) hun gitaren zijn duurder, maar hebben de meest fantastische afwerking en spelen en klinken prima.



Nou ja, gelukkig zeg je het zelf al, "ruwweg", want dit is wel eeeeeerg simpel.... ;)

oh oh, en ook al die moraalridders weer,.. . Rens kocht gewoon een nepper, that's it. En inderdaad keurig hoe hij z'n standpunt verdedigd!

Swaag
29 mei 2013, 10:32
....oh oh, en ook al die moraalridders weer,..
Ik zal dan wel een moraalridder zijn, maar ik snap niet dat mensen blij worden van gekopieerde namaak.
Namaak Rolex horloge, namaak Australian trainingspak, namaak Levi's jeans, namaak Lacoste polo, namaak Gibson gitaar...
Wat wil men dan uitstralen? Want men koopt het niet voor de kwaliteit die het origineel wel of niet biedt, men koopt het voor het originele merk-imago.
Iedereen die zegt dat hij de fakes koopt omdat ook die zo'n geweldige kwaliteit hebben.. tuurlijk... :soinnocent:

Dutch66
29 mei 2013, 10:43
[Iedereen die zegt dat hij de fakes koopt omdat ook die zo'n geweldige kwaliteit hebben..

Nee daar geloof ik inderdaad ook geen moer van.., puur omdat het logootje erop staat...,
en ach als iemand dat nou leuk vind.

benwave
29 mei 2013, 10:50
Wat toch opmerkelijk blijft, is dat bij een gitaar de merknaam er niet op mag, maar wanneer het iets anders betreft wat nagemaakt wordt,
zoals bv, een liedje (cover), en je zet daar je eigen naam onder je wordt beschuldigd van plagiaat.
Zoals ook als je een boek of artikel overschrijf, pure plagiaat, verwerpelijk zelfs, zullen sommige zeggen.
Bij een gitaar werkt het blijkbaar precies andersom.
Ik zeg dus pleeg geen plagiaat, en zet gewoon duidelijk Gibson of Fender op een nagemaakt exemplaar, en zeker niet je eigen naam, of een andere naam. Pure plagiaat
Ere wie ere toekomt, en die eer hoort bij Fender en Gibson thuis wanneer het om een Stratocaster of een les Paul gaat

kassie
29 mei 2013, 10:58
Overigens vind ik Les Pauls met een compleet zwarte kop ook wel erg charmant. Staat die lelijke Gibson naam er ook niet op. Les Paul zou ik nog overwegen... maar zonder poespas vind ik absoluut niet lelijk.

Dat hele fake/brand debat. Het is voor mij puur voor legale redenen. Ik val een beetje in de herhaling, maar als ik zelf veel geld had om een 'gibson' gitaar te kopen ging de opdracht naar een vioolbouwer. En hoefde ik die lelijke merknaam er ook niet op.

Rens Buursen
29 mei 2013, 11:05
Goed, first things first. Control cavity van de Res Paur:

http://i.imgur.com/76YbbOy.jpg

@ Swaag, Dat er een Gibson logo op de gitaar stond heeft voor mij de doorslag gegeven om de gitaar te kopen. Als dat niet zo was geweest had ik waarschijnlijk een Epi of iets vergelijkbaars hier in Nederland gehaald. Hier moet ik wel bij vertellen dat wanneer het ding als een bak schroot had aangevoeld de plank per direct was teruggestuurd. Ik vind uiteindelijk de speelkwaliteit belangrijker dan het logo'tje maar de Epi's uit dezelfde prijsklasse die ik heb gespeeld zijn helaas allemaal slechter.

@ Arnoldtims & Mesaman,

Ik vind de gitaar goed zoals ie nu is. Ik weet van mezelf dat ik hem niet ga verkopen als echte Gibson. Kapotslaan na een leuk optreden zou ik persoonlijk zonde vinden, maar wie weet over een paar jaar niet meer ;).

DLDB
29 mei 2013, 11:29
Wat toch opmerkelijk blijft, is dat bij een gitaar de merknaam er niet op mag, maar wanneer het iets anders betreft wat nagemaakt wordt,
zoals bv, een liedje (cover), en je zet daar je eigen naam onder je wordt beschuldigd van plagiaat.
Zoals ook als je een boek of artikel overschrijf, pure plagiaat, verwerpelijk zelfs, zullen sommige zeggen.
Bij een gitaar werkt het blijkbaar precies andersom.
Ik zeg dus pleeg geen plagiaat, en zet gewoon duidelijk Gibson of Fender op een nagemaakt exemplaar, en zeker niet je eigen naam, of een andere naam. Pure plagiaat
Ere wie ere toekomt, en die eer hoort bij Fender en Gibson thuis wanneer het om een Stratocaster of een les Paul gaat

Bij een liedje of een boek zit je in het auteursrecht. Bij een Gibson of Rolex zit je in het merkenrecht. Zit verschil in.

jonghj
29 mei 2013, 13:19
Als in "met een beetje fantasie"? ;)

Wat ik aan foto's heb gezien van die LP's moet je geluk hebben dat de top zonder spleet is verlijmd. En ze hebben allemaal die scheef geplaatste nek zoals die van Rens... "Chromosoompje" teveel dus, zonder daar oneerbiedig over te doen.

Deze jongens bouwden al snaarinstrumenten toen wij nog in berenvellen rondliepen. ;-)

Maar serieus...
Ik heb in de shop al de loop van de tijd al heel wat chinees spul gezien en het is absoluut niet waar dat de afwerking alleen maar slecht zou zijn. Er zitten slechte tussen (vaak de < 100 euro spullen), maar er zijn ook veel prima instrumenten bij (200+). Het is mijn ervaring dat de 60 euro gitaren echt slecht/snel afgewerkt zijn en soms toch nog uit redelijke onderdelen bestaan maar de duurdere hebben iets beter hout, betere hardware en zijn preciezer afgewerkt. En die spelen en klinken ook prima. Het is niet anders.

MAAR... Echte Top instrumenten heb ik ook nog niet gezien. Er is altijd wel iets dat voor verbetering vatbaar is.
Kortom. Het zijn gitaren en alle waar is naar zijn geld. (behalve dan een custom shop gitaar, die zijn te duur ;-) )

HaroldA
29 mei 2013, 15:53
Een leuke 90's Koreaan/Samick dan?

http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/vantage-635tg-semi-hollow-body-electric-154697797.html

ackm
29 mei 2013, 16:12
Een leuke 90's Koreaan/Samick dan?

http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/vantage-635tg-semi-hollow-body-electric-154697797.html

Beste, bedankt voor de inzet en het plaatsen van de links. Geld natuurlijk ook voor alle andere mensen die hebben geholpen. Echter is dit topic compleet verkeerd opgepakt. Ik ben opzoek naar een es 335 zoals in de openingspost is afgebeeld : walnut brown, block inlays, geen stoptail enverder het uiterlijk van een es 335. Puur en alleen om de looks. Veel modellen die zijn gepost voldoen daar simpelweg niet aan (zonder dat ik als kreng wil overkomen hoor, het zijn slechts mijn persoonlijke wensen). Verder wil ik helemaal geen fake gibson zoals gesuggereerd word, wat er op de headstock staat boeit me niet, het is puur het cosmetische gitaar gedeelte.

Kim Wilson
29 mei 2013, 16:15
Beste, bedankt voor de inzet en het plaatsen van de links. Geld natuurlijk ook voor alle andere mensen die hebben geholpen. Echter is dit topic compleet verkeerd opgepakt. Ik ben opzoek naar een es 335 zoals in de openingspost is afgebeeld : walnut brown, block inlays, geen stoptail enverder het uiterlijk van een es 335. Puur en alleen om de looks. Veel modellen die zijn gepost voldoen daar simpelweg niet aan (zonder dat ik als kreng wil overkomen hoor, het zijn slechts mijn persoonlijke wensen). Verder wil ik helemaal geen fake gibson zoals gesuggereerd word, wat er op de headstock staat boeit me niet, het is puur het cosmetische gitaar gedeelte.

Kun je dan niet beter een Ibanez Artcore zoeken die aan je wensen voldoet? Zelfs nieuw nog goed betaalbaar en geen kans op gezeik.

HaroldA
29 mei 2013, 16:20
Kun je dan niet beter een Ibanez Artcore zoeken die aan je wensen voldoet? Zelfs nieuw nog goed betaalbaar en geen kans op gezeik.

Ja, maar het moet een perfecte gitaar zijn die 100% overeenkomt met een Gibson maar geen Gibson is. Of maakt de kwaliteit niet uit? Een illegaal stuk brandhout* is makkelijk te vinden ...


*) Soms zijn ze na vlakken en een servicebeurt even goed als een Chinese Epi, maar wel illegaal tenzij je 'm zelf meegenomen hebt.

Kim Wilson
29 mei 2013, 16:21
Ik vind deze toch sterk in de buurt komen:

http://3.bp.blogspot.com/_tNu78SMKH6I/TRadijUcPqI/AAAAAAAAERg/zu_2JbZmfrs/s1600/ibanez+ASR75V.png

Een ASR75V.

HaroldA
29 mei 2013, 16:22
Ik vind deze toch sterk in de buurt komen:

http://3.bp.blogspot.com/_tNu78SMKH6I/TRadijUcPqI/AAAAAAAAERg/zu_2JbZmfrs/s1600/ibanez+ASR75V.png

Een ASR75V.

:ok: Mooier dan Gibson zelfs IMHO!!!

Kim Wilson
29 mei 2013, 16:25
Vind ik ook!

Of deze, nieuw in Nederland te verkrijgen voor nog geen 500 euro: http://www.rockpalace.com/product/Ibanez-AS73T-Transparent-Cherry

HaroldA
29 mei 2013, 16:28
Worden die in China gemaakt?

Kim Wilson
29 mei 2013, 16:30
Weet ik niet. Zou kunnen. Wat ik wel weet is dat het prima gitaren zijn, en niet alleen voor het geld. Ik heb er vaker bij staan kijken en me afgevraagd hoe ze voor dat geld zulke fijne en goeie gitaren kunnen maken. Ik heb er zelf ook één gehad, en ook die was gewoon goed. En als je er tweedehands één kunt vinden die aan je (cosmetische) wensen voldoet, ben je voor €250 klaar. Daar ga je dat gelul met illegaal invoeren toch niet voor aanhalen?

grayfink
29 mei 2013, 17:21
Nee, lijkt mij ook niet. Ik heb een As73, is gewoon een prima ding. Gaat binnenkort wel op marktplaats, vanwege de recente aanschaf van een Gibson Es.