PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar: Squier Classic Vibe 50s



lauke_101
13 mei 2013, 22:00
Vorige week per ongeluk een nieuwe gitaar gekocht, ik kwam hem zomaar tegen op marktplaats! Het was echt niet de bedoeling, ik zweer het :soinnocent: Maar aangezien ik al een tijdje een 50s stratje wilde hebben voor naast de Classic Player 60 en deze schoonheid ineens wel erg aantrekkelijk lonkte op marktplaats, kon ik mezelf niet bedwingen.

Zo, nu eerst foto's (van de verkoper nog, prima shots maar als er meer moeten komen hoor ik het wel)

http://s3.amazonaws.com/zjonsguitarstore-production/products/general_photos/small_photos/4474/original/IMG_6058.jpg?1367669622

http://s3.amazonaws.com/zjonsguitarstore-production/products/main_photos/photos/773/original/IMG_6052.jpg?1367668705

http://s3.amazonaws.com/zjonsguitarstore-production/products/general_photos/small_photos/4478/original/IMG_6053.jpg?1367669638

Heel saai misschien, maar ik sluit me volledig aan bij de hype rond de Classic Vibe gitaren, want deze is verbazingwekkend goed afgewerkt, speelt heel soepel en klinkt als een klok.
Het halsprofiel houdt zich er neutraal, niet te dik/dun/bol/plat en speelt dus vlotjes weg, het fretwerk is uitstekend (dus eigenlijk juist niet, ha-ha) en de rand van het fretboard voelt een beetje afgerond aan (dat deden ze toch alleen bij American Standards?).
Hardware functioneert vlekkeloos en voelt goed aan, pickups klinken erg prima.
Deze strat klinkt mooi open, met veel sprankel en een vol laag, strakker dan mijn CP60 die heel vet en warm klinkt. Deze strat is juist vinnig en 'draderig', vind het erg leuk om dat contrast te hebben.

Bovenop alles dan ook nog eens een lichte flame door het fretboard en de kop heen (die zich helaas voor geen meter laat fotograferen), hoe is het mogelijk in een Aziaat van nog geen 400 euro nieuw?

Ze komt overigens bij Zjon's Guitar Store vandaan, uit Medemblik. Het is een occasion, maar nagenoeg onbespeeld en in onberispelijke staat, ook al is het bouwjaar '09. Kan me niet voorstellen dat die gitaar zo lang stil heeft gestaan?

Alle lof overigens over Zjon en zijn zaak. Hij was keurig en snel met zijn reacties, bereikbaar voor vragen, de gitaar was uitstekend verpakt voor verzending en toen bleek dat hij het setje Ernie Ball snaren dat ik er bij wilde kopen niet had, heeft hij me voor nop een setje Dunlop en een setje Curt Mangan (nog nooit van gehoord overigens) snaren meegegeven. Omdat er nu lichtere snaren op zitten, heeft hij er ook nog een extra tremoloveer en 2 sleuteltjes bij gestoken voor de truss rod en intonatie :ok:

Il_Falco
13 mei 2013, 22:51
Nou, deze mag er ook zijn. Welke pickups zitten er nu op?

Ik verwacht wel nog een foto'tje met zijn broertje/zusje erbij hoor :soinnocent:

LRS
13 mei 2013, 22:55
Gefeliciteerd!!! Heb em zelf in sunburst gehad, met Bare Knuckles (slow hand) erin. Uiteindelijk toch weg gedaan omdat ik de hals wel te slank vond en kramp van kreeg op links. Maar de afwerking van die dingen is idd top! Als de hals jouw ding wel is, kan je er nog een hoop lol van hebben.

Btw persoonlijk zou ik bij deze witte de slagplaat vervangen door een tortoise type... ;-)

SantaX
13 mei 2013, 23:01
Bah wat een lelijk ding. Omdat ik je mag wil ik je er wel 100 euro voor geven. Dan ben je er vanaf, hoef je er niet meer tegen aan te kijken :soinnocent:

Geintje natuurlijk, proficiat en veel speelplezier ermee. Vind de combinatie van de slagplaat met het pluche in het koffer op de achtergrond erg mooi!

lauke_101
13 mei 2013, 23:23
Falco: Die foto komt er nog wel hoor, er moet nu uiteraard weer een nieuw familieportret komen ;)
Pickups zijn overigens gewoon de fabrieksuitvoering van Squier, met alnico III magneetjes. Ik had, ondanks alle positieve verhalen, ergens nog verwacht dat ik die er nog wel gauw uit zou willen kieperen voor een setje Leosounds of iets dergelijks, maar ze klinken toch uitermate strattig en mooi.

Slagplaat ga ik denk niet vervangen, vind dit ook wel charmant en het is weer eens wat anders. Bovendien heb ik al een witte Jazzmaster met tortoise plaat erop, oh oh wat een luxeprobleem ;)

MyGreenLady
14 mei 2013, 14:52
Mooi Stratje. Vind ze toch wel mooi zo. :)