PDA

View Full Version : Mening gevraagd overgang thuisopname band idee



Brum
13 mei 2013, 21:29
Luitjes,

Ik heb een idee opgenomen, waar ik op zich erg enthousiast over ben, maar ben eigenlijk wel benieuwd hoe men de overgangen vindt, of voornamelijk één bepaalde overgang. Dit omdat e.e.a. wel redelijk abrupt is op zich. Nou heb ik ook de drumpartijen in m'n hoofd, wat natuurlijk moeilijk over te brengen is, dus ik hoop dat jullie het er ook een beetje in horen.

Het stuk begint met een soort van intro. Dan vanaf 0:24 volgt een brug naar de mainriff van het couplet. Vanaf 1:06 begint het refrein. Het couplet en refrein herhaalt zich nog een keer, dan komt een klein bruggetje en dan komt de overgang waar ik erg benieuwd naar ben of die iets wat te abrupt is, of eigenlijk best kan. Ik vind op zich namelijk van wel, maar het is wel ineens wat bombastisch, wat misschien niet helemaal goed aansluit? Het stuk waar ik op doel begint vanaf ongeveer 2:28.

Ik heb nog wat andere ideeën over dit stuk, nog niet opgenomen, maar eerst graag de meningen over dit tussenstuk graag.:)

https://soundcloud.com/brummert/probeersel_bandidee

Zeggen jullie, het hele stuk is helemaal niks, ook geen probleem, ik kan het allemaal hebben.:makeup:

Ik ben benieuwd!

Brum
14 mei 2013, 23:19
Niemand? Of staat het nog iets teveel in de steigers dat men geen beeld kan krijgen?:chicken:

B~Rock
15 mei 2013, 09:32
Lijkt me prima te kunnen. Ik zou persoonlijk denk ik vanaf dit stuk weer opbouwen (m.n. qua drums).

Gesualdo
15 mei 2013, 11:24
Vind het ook prima klinken. Het belangrijkste is dat jij zelf er vrede mee hebt ;)

Brum
15 mei 2013, 11:43
Bedankt voor jullie meningen! Ik vind het zelf erg vet en vind juist de overgang ook erg vet. Ik hou wel van die abrupte wendingen in een nummer, om vervolgens weer terug te komen op de mainriff. Klein beetje een Jane's Addiction trucje, waar ik het geloof ik ook onbewust een beetje vandaan heb. Ik heb alleen wel vaker gemerkt dat als je een bepaalde richting in een nummer in je hoofd hebt, dat dat vervolgens helemaal nog geen garantie is dat de rest van een band dat ook zo ziet (en ik dat vervolgens slecht kan overbrengen).