PDA

View Full Version : Roland Cube Tweed setting is simulatie van...



Fireburst
13 mei 2013, 21:08
welk Fender model ?
Je leest zowel een Tweed Deluxe als een Tweed Bassman 4x10 als een ...

Is er iemand met ervaring met zowel de Cube als 'the real deal' ? Ik ben benieuwd naar welk model jullie vinden dat overeenkomt, alsook op welke volumes ze overeenkomen. Als bv zou blijken dat het wel erg op een opengedraaide Bassman lijkt maakt dat een zoektocht al bij voorbaat overbodig wegens onpraktisch.
Eventuele andere, vergelijkbare amps met soortgelijk geluid mogen ook de revue passeren. Ik denk bv aan de Marble Bluebird en consoorten waarvan ik vermoed dat ze in hetzelfde straatje passen.

De overige modellen zijn redelijk gekend (JC, Marshall, 5150, R-fier,...), over de Tweed setting zijn de meningen blijkbaar verdeeld: vandaar de vraag.

Merci voor de input.

jan7
13 mei 2013, 22:55
Puur op basis van de handleidingen:
30,40,60:

This is modeled on the vintage Tweed Fender Bassman 4x10 Combo. The amplifier’s four 10-inch speakers produce a clear upper-midrange with a fat low end, and its unique crunch tones make it a favorite of blues-rock guitarists.
80:

This is modeled on the vintage Fender Tweed Bassman 4 x 10” Combo. It produces a clear mid to upper range with a fat low end, and its unique crunch tones with persistent distortion have earned it a loyal following among blues and rock guitarists.
Geen ervaring met de 'real deal'...

Jan