PDA

View Full Version : 1 vraagje ;)



Jeffrey Kroonenberg
13 mei 2013, 19:57
Beste leden,
Ik ben al heel lang niet meer online geweest.
En dat deet me zo goed haha:soinnocent:
Ik heb op afstel gebied al veel meer geleerd en google doet soms ook wonderen haha.
Maar heb nu echt een afstel probleem en de gitaar is nog in de garantie dat ik niet zoomaar ff druf te draaien aan een of anderen iets. een vriend van me zij dat het met afstellen te maken hebt:soinnocent:
Nou mijn vraag:zz:
Mijn gitaar blijft niet meer op stemming.
Ik stem hem en ongeveer 20 sec later is ie al van zijn stemming af.
En heb al op google proberen te zoeken, maar vond niks.
Vriendelijke groet,
Jeffrey

jan jansen
13 mei 2013, 21:05
Nou mijn vraag:zz:
Mijn gitaar blijft niet meer op stemming.
Ik stem hem en ongeveer 20 sec later is ie al van zijn stemming af.
En heb al op google proberen te zoeken, maar vond niks.
Vriendelijke groet,
Jeffrey[/QUOTE]

Kijk eens naar de tuners...op de zijkant zit meestal een schroefje...die zou je iets aan kunnen draaien zodat hij minders snel of helemaal niet terugdraait.....

grayfink
13 mei 2013, 21:07
haha misschien haha te veel wikkelingen om de tuner haha

Jeffrey Kroonenberg
13 mei 2013, 21:22
Nou mijn vraag:zz:
Mijn gitaar blijft niet meer op stemming.
Ik stem hem en ongeveer 20 sec later is ie al van zijn stemming af.
En heb al op google proberen te zoeken, maar vond niks.
Vriendelijke groet,
Jeffrey

Kijk eens naar de tuners...op de zijkant zit meestal een schroefje...die zou je iets aan kunnen draaien zodat hij minders snel of helemaal niet terugdraait.....[/QUOTE]
Dan ga ik dat morgen proberen.
Ik dacht zelf dat het ik het aan de achterkant moest aan draaien :$

Mattia
14 mei 2013, 09:27
Een gitaar die niet stemvast is....tja, kan op heel veel punten:

1. Tuners. Maar dat schroefje zal waarschijnlijk geen verschil maken
2. Techniek van snaren opzetten (weinig windingen = goed)
3. Alle contactpunten: dus string trees, nut, etc.
4. Frets: ontstemt het niet van, maar oneven oppervlak kan wel het 'zuiver' spelen beïnvloeden
5. Brug. Als het een tremolo is zijn er meerdere 'problemen' mogelijk, bij fixed bridge vooral kijken of er wat los zit, rare knik in de snaar, etc.

Maar: first thing first. Probeer een nieuwe, frisse set snaren als je gitaar voorheen wel gewoon op stemming bleef.

jan jansen
14 mei 2013, 16:04
[QUOTE=Mattia;2979992]Een gitaar die niet stemvast is....tja, kan op heel veel punten:

1. Tuners. Maar dat schroefje zal waarschijnlijk geen verschil maken

Juist dat schroefje per tuner vergeten veel mensen. Ik heb toch al aardig wat9voor de goedkopere)tuners bekeken en vaak was het na dat aandraaien een stuk beter. Als je dan de snaren met 2 of windingen op de juiste manier vastzet,en oprekt bij nieuwe dan heb je grote kans dat ie beter op stemming blijft...

Gerard1793
14 mei 2013, 16:21
Ik las ergens dat je een Ibanez GSA 60 hebt met een locking tremelo. Waarschijnlijk is die niet goed afgesteld.

Groeten Gerard

Jeffrey Kroonenberg
14 mei 2013, 16:38
Ik las ergens dat je een Ibanez GSA 60 hebt met een locking tremelo. Waarschijnlijk is die niet goed afgesteld.

Groeten Gerard

dat dacht ik ook al haha :$.
Ik ga eerst even de tunners proberen.
Kan het toevallig zijn dat ik aan de achterkant de schroefjes wat moet aan draaien?