PDA

View Full Version : School project



bertje1
13 mei 2013, 19:19
Ik ben sinds een week of vier bezig een projekt op te zetten op school over geluid. Metingen met verschillende aparatuur enz. Kom ik afgelopen week op marktplaats een gitaar tegen van Blokker. Ik dacht die kan ik mooi gebruiken in dit projekt dus gekocht voor 35 euro inclusief... jawel en een versterker was inbegrepen. ( ik kan hem voor het projekt inderdaad gebruiken ).
Nu over de gitaar. Ik wil positief beginnen . Hij zat verpakt in een prachtige doos waarop staat PROFESSIONELE GITAAR. Nou dat is niet niks daarbij zit er in de doos ook nog eens een plectrum en een versterker .De plectrum is wel 3 keer zo groot als een doorsnee plectrum dus zullen ze bij Blokker gedacht hebben ook 3 keer zo goed. op de doos zat een sticker afgeprijsd van 199,- naar 99 dat is mooi meegenomen voor de geen die hem toendertijd heeft gekocht.
De gitaar is wel de slechtste die ik ooit in handen heb gehad De snaren stonden zo hoog dat je er pijlen mee kan afschieten . Het verschil in hoogte tussen hals en body bij de eerste en de zesde snaar bedroeg maar liefst 1,8 mm De elementen zwabberden erin en waren niet goed af te stellen bleven kantelen .Ik heb geprobeerd er nieuwe snaren op te zetten maar nog voordat de hoge E op stemming was waren al twee van deze geknapt . Afijn toen eerst maar de topkam onderhanden genomen. De gitaar is biina niet af te stellen .De body is gemaakt van multiplex.
Dat Blokker zoiets durft te verkopen is onbegrijpelijk. Het zou strafbaar moeten zijn. maar goed voor mijn project op school voldoet hij denk ik wel.( hopelijk knappen er niet te veel snaren want dan wordt het te duur) Oja de verterker POSITIEF HIJ VERSTERKT NEGATIEF ik heb er mijn london city comet op aangesloten en zelfs op clean kwam er een geluid uit wat voor mij totaal onherkenbaar was Misschien iets voor in een horror film.
Sorry voor het lange verhaal maar ik moest het effe kwijt

Marbles
13 mei 2013, 21:40
Voor in een horrorfilm eh? Klinkt interessant, wat moet je er voor hebben? (kidding!)

mesaman
13 mei 2013, 23:18
dus,,,wat had jij nu serieus verwacht van dit setje? T gaat toch om je school projectje daarom begrijp ik het relaas niet helemaal. Je praat hier over speelgoed spul voor een symbolisch bedrag.

SantaX
13 mei 2013, 23:51
Ik moest stiekem toch een beetje lachen... je jeugdelijk enthousiasme bij het dromen over de rol van de gitaar bij jullie project tijdens de aankoop kwam je realiteitsbesef waarschijnlijk niet ten goede. Iets dat me meer dan eens is overkomen.

Maar voor de rest, wat mesaman zegt. Je hebt voor 35 euro speelgoed gekocht. Wees blij dat er geluid uit de versterker komt, check ergens of je voor dat project een gitaar mag lenen een dag ofzo.

bertje1
14 mei 2013, 06:31
Dat ik er niets van kon verwachten wist ik wel. Maar zoals gezegd voor het project voldoet hij wel. Ik was alleen verbaasd dat de gitaar zo slecht was en dat een firma als blokker dit durft te verkopen. Bij een muziekzaak heb je voor rond de 130 euro starter setjes die ook niet veel zijn maar deze zijn wel bespeelbaar ( in ieder geval na wat afstellen ).

Marbles
14 mei 2013, 07:58
Blokker staat naar mijn weten ook niet heel erg bekend om zijn expertise op het gebied van snaarinstrumenten. Ik denk dat een gitaarwinkel als Feedback vast ook wel een slechte strijkbout durft te verkopen.... ;)

snaarplukker
14 mei 2013, 15:41
Houd de 7 dagen inruilgarantie in de gaten.;)