PDA

View Full Version : HNGD GRETSCH 6122 Jr



SBe
13 mei 2013, 16:57
Daar ik vooral op tele's en strats speel was ik toch al een tijdje aan het twijfelen om eens iets anders toe te voegen aan de collectie.
Als liefhebber van de Black Keys, Jack White, etc... was een semi hollow body de keuze.

Zaterdag eens op marktplaats gekeken, eerder uit nieuwsgierigheid dan met de bedoeling om effectief iets te kopen maar:
Was net geplaatst: Gretsch 6122 Jr. van 2001
Mooi gitaartje maar ik ken niet echt veel van Gretsch maar mijn gevoel gaf aan dat deze niet te lang ging te koop staan, dus meteen een mailtje gestuurd voor een test.
Een geluk bleek vandaag want ik was de eerste en de man had nog zo'n 30 mails gekregen die dag.

Dit model zou slechts enkele jaren zijn gemaakt (ergens tussen 1998 en 2003 dacht ik), niet zo makkelijk te vinden en meestal dus ook over-priced.
Vandaag dan maar iets meer dan 4uur in de wagen gezeten richting Rotterdam, getest en meteen goed bevonden, is zoals nieuw en speelt als boter.

Vanavond repetitie dus ik ben benieuwd wat het zal geven.

Eerste (phone)- pics:



http://i39.tinypic.com/1rrxw2.jpg


http://i40.tinypic.com/28bveyv.jpg

Me_bigboy
13 mei 2013, 17:19
Wow! Een heel stijlvolle gitaar! Veel plezier ermee!

Bassa
13 mei 2013, 17:21
Heel mooi!!!

humbucker
13 mei 2013, 17:48
Top! Mooi ding!

Ben je zeker dat het een semi-hollow en geen full-hollow is?

soundbound
13 mei 2013, 17:58
mooi ding!! Plezier vanavond!

Wabbie
13 mei 2013, 18:16
sweeet! Gretsches zijn sexy

SantaX
13 mei 2013, 18:20
Ik zou zo ontzettend graag zo een 6122 hebben he... Schitterende gitaar, streling voor het oor en oog wat mij betreft.
En nu hup, pick it Chet eh SBe!

MyGreenLady
13 mei 2013, 19:08
Sexy. Vind de double cut Gretsches sowieso best wel vettig. :) En dan die in deze kleur, doar ken 'k wel 'n truukje op.

Mitch
13 mei 2013, 22:33
Double cut Gretsches zijn prachtig, maar persoonlijk kan ik niet wennen aan die kleine body van de Juniors. Dat zal je er echter niet van weerhouden om bijzonder veel plezier te hebben van deze gitaar :D Speel ze!

Scarface
13 mei 2013, 23:10
Nice,very,very nice....

Blijf dit schitterende gitaren vinden.Ik wens je heel veel speelplezier.

Groet,
Marco

SBe
13 mei 2013, 23:18
Thanks voor de reacties, en het is inderdaad een full-hollow.
Net repetitie gehad en ik moet zeggen serieuze dame, klinkt niet normaal lekker. Had wat schrik voor de feedback op hoog volume maar deze is heerlijk te bespelen. Love it!

vulvasonic
14 mei 2013, 07:22
Mijn zwellichaampjes draaien overuren.

Hotpepper01
14 mei 2013, 08:21
Mooie gitaar !! Daar ga je vast heel veel plezier aan beleven. Van harte gefeliciteerd.

lauke_101
14 mei 2013, 17:29
Prachtig! Met een Gretsch zit je altijd goed ;)
Geniet van je nieuwe gitaar!

Eko
14 mei 2013, 22:33
Heerlijke Gretsch. Gefeliciteerd! Iedere gitarist moet op z`n minst 1 Gretsch hebben staan/hangen. Anders ben je niet compleet, toch?

jutter
14 mei 2013, 22:36
Heel mooi! Gefeliciteerd!

Tupelo
15 mei 2013, 00:11
Is dat een miniatuur Country Gentleman ? Best wel de hots voor in dit kamp (da big one). Niettemin, deze mag er ook goed wezen. Veel plezier ermee.

SBe
17 mei 2013, 19:14
Is dat een miniatuur Country Gentleman ? Best wel de hots voor in dit kamp (da big one). Niettemin, deze mag er ook goed wezen. Veel plezier ermee.

Inderdaad een Country Gentleman maar dan de Jr. uitvoering. Ik heb geen gedacht hoe de full-size klinkt maar deze klinkt echt wel fenomenaal. Als single coil speler is dit echt wel een mooie toevoeging aan de collectie.
Bedankt voor de leuke reacties!

Triggy
17 mei 2013, 19:24
Ik had deze ook al gezien, maar was niet geintresseerd.
Heb al de grote broer staan, en die klinkt inderdaad ook fenomenaal.
Vind alle gouden hardware van deze jr. tov van de maatvoering wat overdone, just my 2 cents...:soinnocent:
Maar het is wel een Gretsch en daar gaat het om... Veel speelplezier ermee!:punk: