PDA

View Full Version : Samson CR77 draadloos systeem verandert geluid



Plantje
13 mei 2013, 16:54
Ik heb al enige tijd een Samson CR77 draadloos systeem. De laatste maanden heb ik het systeem niet gebruikt wegens weinig optredens, maar binnenkort hebben we een Open Air optreden in Ommen en dan hoop ik wat meer speelruimte te hebben!

Het draadloos systeem is in wezen heel simpel en precies zoals ik het wil. Er moet namelijk geen toonregeling op zitten... hij hoeft alleen maar signaal door te geven. Toch heb ik het idee dat het geluid een stuk scheller wordt. Wie heeft er ervaring met dit systeem?

Op de achterkant zit een instelling voor -40dBm of -20dBm. Aan de voorkant zit een volumeknop en een draaiknop die "squelch" heet. Op de zender zit een "15dB PAD" en een aan/uit knop. Eigenlijk is me dat al te veel.

Wie kan me vertellen hoe ik van het schellere geluid af kom?

Indien het antwoord is: een nieuw systeem dan graag suggesties voor wat een goed alternatief is. Ik wil niet weer hetzelfde idee hebben eigenlijk.

Alvast bedankt!

kokeleko
13 mei 2013, 18:58
Voor wat het waard is, ik heb een Line6 Relay 30, en dat ding is super.
Enigste regelaars zijn keuze uit 6 kanalen(1 tegelijk) en een kabellengte simulator, echt heel fijn als er wat te veel scherpte in zit.

Ko.

Plantje
15 mei 2013, 07:59
Ik heb hem afgelopen maandag maar weer eens getest. Het klinkt allemaal net wat scheller. Bovendien zit er een bak extra volume op! Daar sla je van achterover!

Ik probeer het dan maar een beetje te regelen door met een clean kanaal het volume op gelijk niveau te krijgen als wanneer ik met kabel speel. Want ik gruwel er echt van als ik een overstuurd kanaal extra oversturing op de input geef puur doordat het ingangsignaal te hard is.

arcane
15 mei 2013, 14:20
Ik heb hem afgelopen maandag maar weer eens getest. Het klinkt allemaal net wat scheller. Bovendien zit er een bak extra volume op! Daar sla je van achterover!

Ik probeer het dan maar een beetje te regelen door met een clean kanaal het volume op gelijk niveau te krijgen als wanneer ik met kabel speel. Want ik gruwel er echt van als ik een overstuurd kanaal extra oversturing op de input geef puur doordat het ingangsignaal te hard is.

Dat extra volume moet toch wel aan te passen zijn met die dB knopjes lijkt me.

HaroldA
15 mei 2013, 14:24
Zo te horen is het gewoon een waardeloos analoog systeem wat altijd slechter zal klinken dan een (goede) kabel.

Ik sta achter de Line6 tip.

Plantje
15 mei 2013, 15:13
Er zit ook wel een volumeregeling op, maar dat vind ik dus raar. Hij moet naar mijn idee gewoon signaal doorgeven en er verder niets mee doen.

Ik ben toen met opzet voor een True Diversity systeem gegaan in de hoop dat dat toch wat beter is dan het eerste het beste.

Ik ga er de volgende repetitie nog eens mee klooien. En anders eens een keer ergens zo'n Line6 testen.

voxell
15 mei 2013, 16:55
Ik heb hem ook en hij is inderdaad niet zo prettig.. merk dat hij het geluid flink comprest en vooral veel bas wegsnoept waardoor hij heel erg anders overkomt. een line6 relay30 of andere wireless die via de wifi band werkt heeft een veel beter signaal.. zijn de laatste tijd flink in opkomst

harrie-beton
15 mei 2013, 19:52
Als je weinig rond huppelt, pak je toch gewoon een kabel?

kokeleko
16 mei 2013, 11:00
Alleen maar lastig zo'n kabel :-)

Plantje
7 juni 2013, 10:53
Ondertussen heb ik wellicht een mooie oplossing "gevonden".
Op mijn werk heb ik voor een prikkie een mengtafel kunnen kopen. Echter, na aankoop bleek het niet alleen de mengtafel en de kist te zijn, maar zat er nog veel meer in:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-YKUQYASY.jpg
Nu ben ik van plan een los belt pack aan te schaffen bij de Sennheiser EW300 G2 die hierin zit en dit ding voor mijn gitaar te gebruiken. De draadloze microfoon kan ik dan wellicht verkopen.

Heeft iemand ervaring met deze Sennheiser sets?

En dan nog even gewoon voor mijn beeld....wat denken jullie dat de set op de foto zo'n beetje zou kosten? (Maar dat is een bonusvraag :) )
Het is een Allen&Heath PA12, Audio-Technica ATW-R3100 draadloos, ATW310 belt pack, Sennheiser EW300 G2 wireless receiver, Sennheiser SKM300 draadloze microfoon, twee Sennheiser MKE40 presentatiemicrofoontjes, alles in een 19" L case, netjes aangesloten in de case en een afsluitbare lade in de case.

Thyrif
8 juni 2013, 11:25
Mijn (sporadische) ervaring met wireless systems vertelt mijn oor me ook dat die analoge dingen echt niet zo fijn zijn, en die Line6-jes toch een heel stuk dichter bij een kabel komen!

Maar als je het wilt proberen zijn de sennheisers niet de slechtste en kun je best een tweedehands zendertje scoren op ebay lijkt me.

Succes!

Plantje
8 juni 2013, 13:23
Gisteren nog wat contact gehad met Sennheiser en de distributeur van Audi-Technica in Nederland. Nu blijken beide draadloze sets in de kist in de gevreesde 4G frequenties te zitten. Dus binnenkort hebben we er niets meer aan :(
Gelukkig biedt Sennheiser ook nog een cash back optie, waardoor ik de Sennheiser set kan inleveren voor € 100,- korting. En hij wist me ook te vertellen, dat de twee presentatiemicrofoons een adviesprijs hebben van € 298,- ex BTW.... PER STUK! Dus die zijn binnenkort op Marktplaats te bewonderen en dan heb ik mijn set al bijna terugverdiend :)