PDA

View Full Version : Reverb in Fender Champion 600



Pie_err
13 mei 2013, 03:43
Hallo,

Weet iemand of het mogelijk is om op redelijk eenvoudige wijze een reverb in te bouwen in den Fender Champion 600 versterker?

Ik heb een veerunit liggen en wil die graag gebruiken maar waarschijnlijk moet er intern in de versterker ook wel het een en ander gebeuren. Als het mogelijk is, kan ik dan ook gebruik maken van de bestaande buizen of moet er bijgeplaatst worden (gaarne ook een schemaatje)?

Heeft er iemand ervaring mee, is het te doen of wordt dat een onmogelijke klus die de moete niet waard blijkt?

Groeten,

Pie_err.

miyaru
13 mei 2013, 07:38
Een schema heb ik niet, maar er moet zeker een voorversterker buis bij, en een circuitje. Is het niet handiger om er gewoon een bijv. een EHX Holy Grail voor te zetten - gebruik ik ook bij mijn Silverface Champ. Scheelt een hoop gedoe, en volgens mij heeft de 600 ook een printplaat, en geen point to point constructie......

nico verduin
13 mei 2013, 08:29
Je hebt een driver, een recovery en een mixer schakeling nodig. Waarschijnlijk meer onderdelen dan je er nu in hebt zitten.

cluseau
13 mei 2013, 11:22
En het zou natuurlijk ook wel leuk zijn als je een en ander kan instellen naar behoefte.

Gaatje boren > potmetertje > past dat wel op de print? Allemaal zaken die eerst bekeken moeten worden.

tommus42
13 mei 2013, 12:21
Ik heb nog wel een schakeling om te switchen tussen een reverbtank en een digitaal bakje:ok:

Pie_err
17 mei 2013, 18:41
Ik denk dat het handig is toch maar te gaan kijken naar een Holy Grail.'Hoor ik wel aardifge berichten over. Iemand ervaring hiermee?

Wop6670
20 mei 2013, 08:39
Hallo,

Weet iemand of het mogelijk is om op redelijk eenvoudige wijze een reverb in te bouwen in den Fender Champion 600 versterker?

Ik heb een veerunit liggen en wil die graag gebruiken maar waarschijnlijk moet er intern in de versterker ook wel het een en ander gebeuren. Als het mogelijk is, kan ik dan ook gebruik maken van de bestaande buizen of moet er bijgeplaatst worden (gaarne ook een schemaatje)?

Heeft er iemand ervaring mee, is het te doen of wordt dat een onmogelijke klus die de moete niet waard blijkt?

Groeten,

Pie_err.

Hoi Piet err,
Er is een leuke kit te koop. Hij staat nog wel eens op ebay.

http://triodeelectronics.com/6g15reverbkit.html

Leuk om te bouwen ook.
Willem

Gearjunkie
20 mei 2013, 09:10
Lijkt me een leuke kit. Voor Pierre; bedenk wel dat dit een losse reverb-unit is.