PDA

View Full Version : 013 op Epiphone Sheraton



Marbles
12 mei 2013, 14:20
Ik vroeg me het volgende af.. Na jaren met 010 te hebben gespeeld, heb ik de laatste tijd op mn jazzmaster 011 zitten. Op mn Epiphone Sheraton heb ik volgens mij nu zelfs 012 zitten. Ik merk dat ik het prettiger vind klinken en merk dat vooral de jazzmaster ook beter speelt met wat dikkere snaren. Op mn Epiphone wil ik eigenlijk nog een stapje verder en 013 proberen. Een iets dikker licht overdriven geluid waar bends meer moeite kosten (dat je de weerstand een beetje hoort).

012 leek zonder problemen te werken, daar heb ik niets voor afgesteld. Nou ben ik zelf niet zo goed in het afstellen van mn gitaar (Ik kan dus ook niet zien of er een bow/backbow in de hals zit, geen idee), en het uitvijlen van de nut lijkt me ook zonde voor als ik weer terug zou willen.. Bij welke gauge beginnen deze factoren te spelen? Kan het uberhaubt kwaad?

barno
12 mei 2013, 14:28
hangt echt af van de gitaar zelf. bij sommige moet de halspen al bijgesteld worden als je een maatje dikker gaat, anderen blijven stoer recht.
topkam, van 011 naar 013 lijkt me wel nodig om bij te vijlen maar ook hier: pas doen als het nodig blijkt.

Marbles
12 mei 2013, 14:32
Thanks. Heb jij toevallig zelf ervaring met een sheraton? Of hangt het het niet af van het model maar zit daar onderling ook verschil tussen?