PDA

View Full Version : Peavey Valveking Effects Loop



martijn3293
11 mei 2013, 18:33
Hallo allemaal,

Als eerste weet ik niet zeker of dit topic hier op de juiste plaatst staan? Als dit
niet zo is, mag hij verplaatst worden.

Hier mijn "probleem".
Ik speel in een metalcore band, maar zou graag snel van destortion naar clean gitaar wisselen.
Even mijn gear voorstellen.
- Boss NS2
- Maxon OD808
- Behringer reverb Machine
- foot switch van peavey

Nu gebruik ik de destortion van de peavey, samen met mijn Boss NS2 en Maxon OD808. Maar ik zou graag op een snelle manier met mijn footswitch swtichen naar een clean gitaar geluid, maar dan met mijn reverb er onmiddelijk bij. Momenteel sta ik te tapdansen om alles aan en uit te zetten, maar dit is live niet mogelijk. Iemand een oplossing met de effects loop?

Bedankt.

pasqual
11 mei 2013, 18:45
De effectsloop is niet bedoeld om in één keer een rits effecten aan - of uit te zetten. In een effectsloop zet je bepaalde effecten die beter tot hun recht komen ná de pre-amp zoals delay of reverb. Als jij met één beweging een zooi effecten wil bedienen kun je een multi-effects gebruiken en per nummer programmeren. Maar dat zal niet zijn wat je wilt omdat je dan niet het gainkanaal van de Valveking kan schakelen met het zelfde pedaal. Je kan wel een reeks aan effecten koppelen aan een loopselector waarmee je alle effecten in deze reeks in één keer schakelt maar dan heb je wederom het probleem van het gainkanaal kiezen... Dat zou je kunnen oplossen door een distortionpedaal in deze reeks te hangen en alleen het cleankanaal te gebruiken. Maar ja....daar schaf je natuurlijk geen Valveking voor aan die van zich zelf een uitstekend gainkanaal heeft.

Ik zou zowiezo even nog wat antwoorden afwachten, misschien zie ik een hele simpele oplossing over het hoofd....

Gearjunkie
11 mei 2013, 18:55
Misschien is er wel een handige jongen die een schakelaar voor een loop kan verenigen met de schakelaar van je kanaalkeuze.