PDA

View Full Version : Speaker Sim



Hubertus
11 mei 2013, 11:21
Hallo,

Ik wil graag een rack maken met de volgende spullen:
VHT GP3
Sansamp PSA
TC G-Major
Voodoolab GCX

Dit wil ik rechtstreeks aansluiten op de PA. Hiervoor heb ik een speaker sim nodig. Zijn er speaker sims die werken met een lijnsignaal zodat ik geen eindtrap nodig heb? Of is het toch het beste om een eindtrap eraan te hangen en daaraan een load met sim (bijv. Palmer)?

Groet,
Hub

BeeJee
11 mei 2013, 14:45
Kijk eens naar de torpedo-lijn van Two Notes. State of the art en een betere en veelzijdigere oplossing dan analoge speakersims. De Cab is een perfecte oplossing als je zonder loadbox direct wilt gaan, speakersims (IR's) én eindtrapsimulaties. De Live is een hele mooie oplossing als je met load direct wilt, of zonder load, maar graag 19 inch wilt. Ik heb de Live en die bevalt uitstekend.

harrie-beton
11 mei 2013, 19:22
De SANS AMP 1.1 kan toch direct?

Hubertus
12 mei 2013, 13:29
Hallo,

@Harrie-beton; zowel de GP3 als de Sansamp kunnen rechtstreeks. Ik wil echter kunnen A/B'en tussen deze voorversterkers middels de GCX waarna 1 output middels de speaker sim naar de tafel gaat. Daarnaast wil ik effecten waaronder de Major (en mogelijk wat pedalen) middels de GCX kunnen gebruiken bij beide preamps.

@BeeJee; dit is precies wat ik zoek. Ik had er nog nooit van gehoord Two Notes. Die C.A.B. voldoet aan mijn eisen. Ook de midi-in is erg handig zodat je hem mee kunt switchen met presets. Het is wel een vrij prijzige oplossing, maar ik heb wel het idee dat het een kwestie is van één keer aanschaffen en jarenlang er plezier van hebben...

Hub

harrie-beton
12 mei 2013, 20:38
Je hebt er vast over nagedacht maar de Axe FX 2 is een goed alternatief voor een flink deel van je rack.

Hubertus
13 mei 2013, 11:45
Hallo Harrie-beton,

Dit zou zeker een heel goed alternatief zijn. Zeker qua gewicht/ruimte en mogelijkheden. Ik ben echter geen programmeur.. ik vind het fijn om gewoon aan de knoppen te draaien. Ik ben bang dat me de Axe dan afschrikt...daarnaast moet ik dan mijn huidige spullen kwijt zien te krijgen voor een mooie prijs... Ik heb een kennis die hem heeft, misschien dat die eens een middagje langs kan komen.

Groet,
Hub

hole
13 mei 2013, 14:48
De AxeFX II is t.o.v. de eerste serie veel intuïtiever met de bediening.

Het "draaien aan knoppen" zit er veel meer in. (Je kunt veel standaard parameters 'on the fly' d.m.v. fysieke draaiknoppen op de voorkant veranderen). Daarnaast is het veel makkelijker om een 'goede tone' te krijgen.

(Zelf geen ervaring met een AxeII , wel met een Axe I).

harrie-beton
14 mei 2013, 10:51
Groot nadeel van knoppen is, dat die geen geheugen hebben.

Ik zou zeker een axe testen als ik jou was. Je kan wel in 2013 een gitarist proberen te zijn die alleen aan knoppen draait maar met jouw hoeveelheid gear en eisen ontkom je er niet aan. Goede insteek is patches van anderen gebruiken en deze aanpassen.
Of neem een gitaartech :-)

peter_heijnen
14 mei 2013, 12:30
@ts: verkoop de g-major en koop een digitech gsp1101. De 1101 heeft eigen speakersimulaties aan boord maar als die niet naar tevredenheid zijn kun je de 1101 updaten naar vC63:

http://www.mustbebeta.com/

Als je dat hebt gedaan kun je zelf geselecteerde user cabs IR's in de 1101 laden. Is btw dezelfde techniek als bij oa two-notes.

Erik70
15 mei 2013, 06:00
simpel, goed en voordelig:
http://www.thomann.de/nl/palmer_pdi09.htm

Hansie
16 mei 2013, 12:47
@ts: verkoop de g-major en koop een digitech gsp1101. De 1101 heeft eigen speakersimulaties aan boord maar als die niet naar tevredenheid zijn kun je de 1101 updaten naar vC63:

http://www.mustbebeta.com/

Als je dat hebt gedaan kun je zelf geselecteerde user cabs IR's in de 1101 laden. Is btw dezelfde techniek als bij oa two-notes.

+ 1 ! Werkt na update vC63 echt te gek!

qwertyuiop
18 mei 2013, 12:19
simpel, goed en voordelig:
http://www.thomann.de/nl/palmer_pdi09.htm

heb je dit zelf ook al eens geprobeerd? hoe klinkt het?

qwertyuiop
18 mei 2013, 12:39
heb je dit zelf ook al eens geprobeerd? hoe klinkt het?

heb ff gecheckt; filmpjes op youtube klinken wel ok. ik zocht zelf meer iets voor direct aan de pedalen, dus zonder tussenkomst van de amp. daar is deze niet voor bedoeld begrijp ik.

Erik70
18 mei 2013, 14:49
Nee, zelf geen ervaring mee, maar mijn oordeel gebaseerd op diverse verassend goed klinkende youtuubjes.
Ik meen te begrijpen uit je eerste post dat je twee preamps in je rack hebt. Dat is voor de palmer voldoende.
Ik vond o.a. Deze clip.
www.youtube.com/watch?v=u8Ts4gPVj9A
Ik heb zelf een sp77 en kan hiermee wel beoordelen dat het erg overtuigend klinkt.

Erik70
18 mei 2013, 15:02
Oh sorry qwerty, de openingspost was niet van jouw... ;-)

Hubertus
19 mei 2013, 10:00
Hallo,

Ik heb de Palmer PDI09 besteld. Een relatief geringe investering. Ik ben benieuwd hoe die klinkt.
Het is ook wel fijn dat je hem zowel voor een lijnsignaal als een speakersignaal kunt gebruiken.

Groet,
Hub

Erik70
30 mei 2013, 15:05
Hallo,

Ik heb de Palmer PDI09 besteld. Een relatief geringe investering. Ik ben benieuwd hoe die klinkt.
Het is ook wel fijn dat je hem zowel voor een lijnsignaal als een speakersignaal kunt gebruiken.

Groet,
Hub

..en?? Zijn er al gebruikerservaringen te delen???

Hubertus
1 juni 2013, 11:44
Hallo,

De Palmer hangt nu in mijn rack. Eind juni ga ik deze pas live gebruiken. Ik luister nu middels een hoofdtelefoon.
Eerst met Sennheiser HD490, met de 'bright' switch aan gewoon redelijk geluid.
Nu heb ik een Shure SRH440. Wat een verschil! De switch direct weer op 'normal' gezet!
Het 'organische' van de VHT komt er goed doorheen. Ik merk nu weer wat ik gemist heb, door eerst uitsluitend over de PSA te spelen.
Met dit geluid ben ik zeer tevreden! De PSA en de GCX heb ik zelfs uit mijn rack gehaald! Gewoon VHT-Major-Palmer-(mesa boogie).
Al met al tot nu toe een prima investering!


Groet,
Hub

Tubefreak
13 augustus 2013, 13:59
Als je niet helemaal tevreden bent kun je ook nog een (grafische) EQ er tussen hangen. Heb ik ook gedaan bij een Palmer PDI-04 en Marshall SE-100. Kun je net het laatste kleine beetje goed mee afstellen.