PDA

View Full Version : Probleem Max Guitars



Tristan
11 mei 2013, 11:17
Hoi forumgenoten,

Ik moet even iets kwijt over een probleem dat ik heb met Max Guitars en ik zou graag willen weten wat jullie hiervan vinden.

Het korte verhaal:
Ik heb met iemand van Max Guitars (ik ben helaas vergeten wie precies omdat ik zoveel mensen aan de lijn heb gehad) telefonisch een afspraak gemaakt om een paar artikelen van de Pigtronix sale thuis te testen en deze terug te brengen en mijn geld terug te krijgen mochten ze me niet bevallen, echter is deze afspraak zogezegd vergeten en wordt deze niet nagekomen, met het advies om de volgende keer alles maar zwart op wit te hebben, een woord is kennelijk niet veel meer waard en daar wil ik jullie voor waarschuwen.

Het lange verhaal:
Het verhaal is dat ik met de Pigtronix sale ongeveer twee maanden terug een paar pedalen heb laten reserveren met de telefonische toezegging dat ik de pedalen thuis op mijn setup mocht proberen en als ze me niet zouden bevallen mijn geld terug zou krijgen.
Toen ik belde voordat ik aanreed of alle pedalen er waren bleek de EP2 er niet te zijn, hij was allang uitverkocht, let wel, ik heb hierover minstens drie keer met Max Guitars gebeld en het laatste wat ik te horen kreeg is dat deze uit een ander depot moest komen en er zaterdag (de dag dat ik langs zou komen) zou zijn.

Goed, ik heb besloten de overige pedalen maar wel op te halen en deze thuis getest (ik was vanwege file zo laat dat er geen tijd meer was om in de winkel te testen en ik ging ervan uit de afspraak te hebben gemaakt dat ik ze thuis mocht testen), het was niet naar verwachting dus heb ik anderhalve week later de pedalen teruggebracht en dacht dus, volgens afspraak, mijn geld terug te krijgen.
Mooi niet dus!

De kerel in de winkel wist er niets van zei hij, kan ook wel kloppen want ik weet in ieder geval zeker dat ik hem niet heb gesproken en het geld was ook niet in kas aldus hem.
Om toch bewijs te hebben van het geld dat ik tegoed had van Max Guitars heb ik een tegoedbon mee naar huis genomen en gezegd dat ik mijn best zou doen iets te vinden in het assortiment van Max Guitars, maar als dat niet zou lukken dat ik dan alsnog (zoals in eerste instantie dus de afspraak was) mijn geld terug wou.

Ongeveer twee weken geleden belde ik voor een Pigtronix EP1 die op de site stond omdat een maat van mij deze wel wilde hebben, bleek deze alweer niet in voorraad te zijn.
Toen had ik het wel gehad dus heb ik gebeld dat ik mijn geld terug wou, uiteindelijk de grote baas aan de lijn, die zei gewoon doodleuk dat 'ie geloofde dat ik met mijn verhaal over de gemaakte afspraak geen leugens aan het verkondigen was maar dat niemand van de winkel er iets van wist en dat hij mijn verhaal maar zwak vond en het om een sale ging en daarom dus niet aan de afspraak tegemoet ging komen.

Ik heb dit in heel mijn leven nog nooit meegemaakt, dat je een afspraak maakt met een winkel en dat deze gewoon keihard genegeerd wordt.
Ik heb zoveel mensen aan de lijn gehad dat ik niet meer weet wie uiteindelijk heeft gezegd dat ik mijn geld terug zou krijgen en nu zadelen ze mij op met het probleem, ik moet alles maar zwart op wit hebben anders kunnen ze er niks mee, het lijkt wel een rechtszaak.
Ik dacht dat we elkaar wel op het woord konden vertrouwen, een man een man, een woord een woord, ik begrijp er helemaal niks van, wat is nu het voordeel voor een winkel om zo te reageren?
Dat mensen wat vergeten, dat kan, misschien een misverstand, dat kan ook, maar dan laat je je klant toch niet zo in de kou staan?

Ik weet dat ik een lastige klant ben, ik ben heel kritisch en precies in wat ik wel of niet wil hebben, daarom bel of mail ik ook altijd van tevoren (zelfs al staat op de website aangegeven dat je een bepaalde ruilperiode hebt) om te regelen dat ik de spullen altijd terug kan brengen / sturen en mijn geld terugkrijg.
Dit heb ik pas nog gedaan en dit ging prima.

Afijn, nu zit ik dus met een tegoedbon van Max Guitars van 295 euro en ze hebben helemaal niks dat ik wil hebben, ik zit gewoon met mijn handen in mijn haar en weet niet wat ik moet doen.

Hierbij van mij dus sowieso de waarschuwing dat je alles zwart op wit moet hebben voordat je zo'n deal met een winkel denkt te maken (in ieder geval met Max Guitars), want kennelijk staat een woord niet meer ergens voor.

Rizz
11 mei 2013, 11:24
En 1 ding wat ik geleerd heb met het communiceren met winkels of instanties of wie of wat dan ook: Altijd vragen met wie je gesproken hebt! Voor- en achternaam. Het is nu een automatische vraag geworden in m'n gesprekken.

Wel rot voor je. Maar we leven in een indekcultuur, dus het is idd wijs om alles iig zwart op wit te hebben..

o0rollo0o
11 mei 2013, 11:42
Of altijd een mailbevestiging vragen.. Maar daar heb je nu niet zoveel aan. Maargoed weer een mooie winkel voor op het negeerlijstje vanwege klantvriendelijkheid.

GuitarL91
11 mei 2013, 11:59
Op de eerste plaats is het ontzettend vervelend wat er gebeurd is. Daarnaast is er denk ik wel het één en ander wat je zou kunnen doen.
Wat in dit soort situaties een juridisch handigheidje is, is om een familielid, vriend, kennis, etc. langs te laten gaan met dezelfde vraag. Het zou handig zijn als deze persoon niet alleen is. Mocht je wéér hetzelfde antwoord krijgen, dan heb je aantoonbaar bewijs waar je weer mee verder kunt. Dat is in dit geval zeker het proberen waard.

Daarnaast heb ik ernstige bedenkingen bij Max Guitar Store als ik hun website zo bekijk. Op de eerste plaats is hun disclaimer in het Engels geschreven, als je een Nederlandse versie wil hebben mag je ze keurig een mailtje sturen. Dat is voor mij een eerste signaal dat mij wat wantrouwig maakt. Ook willen ze via hun disclaimer bijna alle gemaakte kosten op de klant verhalen. Ik weet niet 100% zeker of alles wat zij daar schrijven ook rechtsgeldig is, klantvriendelijk is het in ieder geval niet. Hoeveel werkdagen heb jij ze in bezit gehad?

Pepe
11 mei 2013, 12:06
Ik had wat vage problemen met Rockpalace, kastje/muur geval ALS ze de telefoon al wilden opnemen en begon de zaak op hun Facebook aan te kaarten.
Nou, werd dat even razendsnel opgepakt.

Rockpalace hanteert ook een review policy bij aankoop en die reviews worden weer op hun homepage getoond. Behalve die van mij, die werd doodleuk telkens overgeslagen :D

Ik bedoel maar, men is enorm gevoelig voor het out in the open. Wat dat betreft werkt de Nieuwe Media naar twee kanten.
Misschien zou je je ongenoegen beter op Facebook dan hier kenbaar kunnen maken kwa impact.

Marbles
11 mei 2013, 13:08
Tja mondelinge afspraken zijn snel vergeten... Was er ooit met een maatje van me, die ruilde een PRS in en twijfelde tussen een Les paul custom of Custom Tele. Een bepaalde deal afgesproken, hier en daar wat afgehaald en de les paul custom ging mee naar huis incl. een te goedbon. Mocht dat niet bevallen kon hij terug en met deze combi de tele ophalen. 2 dagen later dus weer terug met de gitaar en tegoedbon: Tja, die korting gaat nu niet meer door, die zat bij die les paul berekend. En met een les paul met korting + plus die tegoedbon ging je die Tele toch niet redden qua bedrag, want daar moest nu de volle mep voor worden betaald. Of hij dan nog even een paar 100 bij wilde betalen. Er valt veel te praten en on the spot een goede deal maken gaat altijd wel goed, maar dit soort geintjes zijn altijd wat vervelend.
Pas geleden op facebook speelde hij ook heel vreemd op de man, van een gitarist van ene band postte hij een foto met het onderschrift dat het een vuile leugenaar was. Heeft hij vorige week uitgebreid zijn excuses voor aangeboden, maar je blijft wel een beetje op je hoede met afspraken die niet heel duidelijk zijn aangegeven.
Persoonlijk heb ik geen problemen gehad, maar hou in mn achterhoofd dat geld verdienen prio 1 is in de winkel.

JANPIET
11 mei 2013, 13:26
Tristan,is niet nieuw wat ik hier lees.
Als ik mijn verhaal hier neer zou zetten wat ik met die figuren
van Max in het verleden heb meegemaakt zit de inbox zo vol dattie vast loopt.

geert1976
11 mei 2013, 13:48
Tristan,is niet nieuw wat ik hier lees.
Als ik mijn verhaal hier neer zou zetten wat ik met die figuren
van Max in het verleden heb meegemaakt zit de inbox zo vol dattie vast loopt.

Of doe je verhaal of post niet, dit is niet echt een aanvulling lijkt me.
Ben benieuwd hoe lang dit topic openblijft trouwens.

Ik speel toch een beetje advocaat van de duivel en bekijk het ook van de andere kant.
Kan het niet zo zijn dat verkopers sommige klanten ook niet eens zat zijn en geen zin meer hebben in het eeuwige moeilijk doen van sommige klanten en uiteindelijk denken "rot maar lekker op".

Ik sta met enige regelmaat op beurzen en kom ook wel het eea aan potentiele kopers tegen, waar megazeurders tussen zitten en ondanks dat ik altijd vriendelijk blijf heb ik soms wel eens gedacht "donder alstublieft een eind op, hier heb ik geen zin in".
Topicstarter geeft zelf al aan dat die een lastige klant is en wellicht dat ze bij Max een beetje klaar met hem waren?

Hypercub
11 mei 2013, 14:03
Ik zou even wat sites met consumentenrechten doorspitten, want volgens mij moeten ze wel degelijk apparatuur die niet bevalt terugnemen en het betaalde bedrag teruggeven.
Wat ze voor afspraken met je maken doet er niet eens toe. Zo zie ik veel winkels met "beperkte garantie" en aanverwante juridisch boterzachte voorwaarden die uiteindelijk toch met het consumentenrecht om de oren geslagen kunnen worden.

geert1976
11 mei 2013, 14:09
Ik zou even wat sites met consumentenrechten doorspitten, want volgens mij moeten ze wel degelijk apparatuur die niet bevalt terugnemen en het betaalde bedrag teruggeven.
Wat ze voor afspraken met je maken doet er niet eens toe. Zo zie ik veel winkels met "beperkte garantie" en aanverwante juridisch boterzachte voorwaarden die uiteindelijk toch met het consumentenrecht om de oren geslagen kunnen worden.

Dat heb je mooi fout, als koper heb je namelijk ook je onderzoeksplicht, als jij een gitaar of pedaal koopt in een winkel, zonder deze te testen en je komt er 2 dagen later achter dat deze je toch niet bevallen, jammer dan, maar juridisch heb je dan geen poot om op te staan.
Refund is alleen van toepassing als het gekochte apparaat een defect vertoont en dat termijn kan zelfs meer dan één jaar zijn (ja soms wel 5 jaar).
Tpocistarter kan zich nergens op beroepen en Max kan het credo "gekocht is gekocht" hanteren en erop wijzen dat hij alle gelegenheid kon krijgen de betreffende pedalen in de winkel uit te proberen, dat topicstarter dit niet gedaan heeft is zijn probleem en zijn bewust genomen risico.

Tristan
11 mei 2013, 14:15
Bedankt voor jullie reacties allemaal! :)

@GuitarL9:
Bedankt voor je pm berichtjes.

@Pepe:
Tja, ik heb geen Facebook, ik kan eens kijken of een paar maten van me iets kunnen / willen posten.
Ik ben blij dat het bij jou uiteindelijk goed afgelopen is (toch?).

@Marbles:
Shit, dat is echt vervelend zeg, die maat van je is toch niet met die Les Paul blijven zitten of heeft veel meer voor die Tele moeten betalen hoop ik?

@geert1976:
Nou ja, ik ben er pas drie keer geweest, waarbij ik de laatste keer dus die pedalen kwam terugbrengen.
Verder heb ik er een Philosopher King gekocht die ongeveer een half jaar later in de al vermelde Pigtronix sale ging en zeker 100 euro goedkoper was, daar heb ik met geen woord over gerept of moeilijk over gedaan.
Juist omdat ik weet dat ik moeilijk ben, bel ik dus altijd van tevoren een winkel om een goede afspraak te maken zodat zij ook weten hoe of wat.
Daarnaast weet ik in de meeste gevallen meer van het product dat ik ga proberen / kopen dan de verkoper omdat ik dat van tevoren allemaal uitzoek, ik ben niet iemand die gewoon een winkel binnenloopt en denkt: "Oh, leuk, laat ik dat eens gaan testen".

the sure thing
11 mei 2013, 14:15
+1 voor het vragen naar een voor- en achternaam. Dat moet je echt ALTIJD doen, ook als je belt met KPN, UPC, Ziggo, belastingdienst, Vodafone, Centraal Beheer, enz enz. Noteer ook datum en tijdstip. Dit al doende heeft mij zoooooo veeeeel gezeur bespaard.... Dit moet echt je standaard worden als je met een winkel/instantie belt.

En daarnaast: de site van Max guitar is totaal niet up-to-date. Ik ben een redelijk vaste klant bij Max guitar: ik BEL altijd of ze het op voorraad hebben. Ik geb echter alleen positieve ervaringen, ik kom wel alleen op locatie Nijmegen. Vaak moesten ze iets uit het depot halen of uit het filiaal in Den Haag, maar dat is altijd prima volgens afspraak verlopen. Ik doe in Nijmegen altijd vragen naar Matthijs, zeer toffe gast.

Tristan
11 mei 2013, 14:21
Bij instanties heb ik dat ook wel geleerd inderdaad, dat je dat nu ook bij (muziek)winkels moet doen vind ik wel een trieste zaak.
In eerste instantie had ik ook Max Guitars Nijmegen aan de telefoon omdat daar volgens de website de pedalen in voorraad waren, iemand daar heeft mij uiteindelijk ook gezegd dat de deal in orde was (na navragen bij een ander), maar ik weet gewoon niet meer wie.
In Nijmegen lijken ze overigens wel vriendelijker / schappelijker te zijn inderdaad.
Ik weet het niet, misschien is de beste kans die ik heb gewoon die tegoedbon te verkopen met wat verlies, of gewoon een dag bij Max Guitars hangen en elke klant die iets wil kopen vragen of ze mijn tegoedbon niet willen overkopen met wat korting, haha. :D

Marbles
11 mei 2013, 15:12
@ Tristan, nah hij moest uiteindelijk 250 bijbetalen geloof ik. Was hij wss als er geen deal gesloten had kunnen ook kwijt geweest, maar toch. Ik heb er zelf alleen maar goede ervaringen hoor. Vond het wel wat vreemd dat toen ik een custom shop wilde kopen die op dat moment in Nijmegen hing hij zei: Ik kan m wel naar den haag halen, maar dan moet je m wel kopen. Ik wilde die gitaar erg graag, en hij speelde perfect (en als ik iets wil, dan moet het ook meteen), maar kom op, ik snap dat het hem geld kost, maar je kan niet verwachten dat iemand een custom shop onbespeeld aanschaft.

Maar dat zijn van die dingetjes waar ik nu gewoon rekening mee hou. Het zal hem nooit geld kosten, dus ik vermijd situaties waar hij aan het kortste eind zou kunnen trekken, want dat gaat nooit gebeuren. En als hij jouw geld heeft, dan heeft hij dat ook en zie je dat niet meer terug (inderdaad een bon bijv.). Het blijft (helaas) een business, en hij is vooral een businessman.

freakout
11 mei 2013, 16:01
Heb problemen met Rutte, zit ook in Den Haag

Rizz
11 mei 2013, 16:11
Heb problemen met Rutte, zit ook in Den Haag

Ja, hahahahahaha, hahahahahaha, hahahahaha



:stop:

the sure thing
11 mei 2013, 16:39
@ Tristan, nah hij moest uiteindelijk 250 bijbetalen geloof ik. Was hij wss als er geen deal gesloten had kunnen ook kwijt geweest, maar toch. Ik heb er zelf alleen maar goede ervaringen hoor. Vond het wel wat vreemd dat toen ik een custom shop wilde kopen die op dat moment in Nijmegen hing hij zei: Ik kan m wel naar den haag halen, maar dan moet je m wel kopen. Ik wilde die gitaar erg graag, en hij speelde perfect (en als ik iets wil, dan moet het ook meteen), maar kom op, ik snap dat het hem geld kost, maar je kan niet verwachten dat iemand een custom shop onbespeeld aanschaft.

Maar dat zijn van die dingetjes waar ik nu gewoon rekening mee hou. Het zal hem nooit geld kosten, dus ik vermijd situaties waar hij aan het kortste eind zou kunnen trekken, want dat gaat nooit gebeuren. En als hij jouw geld heeft, dan heeft hij dat ook en zie je dat niet meer terug (inderdaad een bon bijv.). Het blijft (helaas) een business, en hij is vooral een businessman.

Wel raar... Ik heb mijn Two Rock topje van Den Haag naar Nijmegen laten komen en duidelijk gezegd dat ik er eerst op wilde spelen VOORDAT ik m eventueel zou kopen. Was geen enkel probleem....

Pepe
11 mei 2013, 17:12
nee, dat zou helemaal mooi zijn... en ook al zeg je het niet erbij, nou en?

Als klant bepaal je alles totdat je betaalt hebt. Daarna wordt het een lastig verhaal bij de kleine ondernemer. Dan schijnt die kassala die net nog open floepte alleen nog met een breekijzer open te krijgen.

Chris Winsemius
11 mei 2013, 17:15
kleine ondernemer?

lijkt me meer 'n semi grote ;)

Pepe
11 mei 2013, 17:19
ja, dat zou je zeggen maar dat moeilijkdoenerij over een paar stuivers bepaald de categorie.. we moeten streng zijn he..

Ik bedoel natuurlijk de grote dozenschuivers waarbij de kassa door iemand anders beheert wordt dan de verkoper. Klantenservice heet dat.

Het is altijd lastig om returns te doen als dat van je omzet wordt afgehaald. Dan loop je de maand bonus mis.

LRS
11 mei 2013, 17:38
Wel raar... Ik heb mijn Two Rock topje van Den Haag naar Nijmegen laten komen en duidelijk gezegd dat ik er eerst op wilde spelen VOORDAT ik m eventueel zou kopen. Was geen enkel probleem....

Lijkt me ook niet meer dan normaal. Er rijden vast wekelijks bestelbusjes tussen Max Nijmegen en Max Den Haag, een ampje of gitaartje meer of minder zal t probleem niet zijn.

Mijn ervaringen met Max Guitar zijn overwegend positief, maar kan "vergeten" afspraken als door de TS gesteld wel plaatsen. het personeel is top. in Den Haag zijn 't wel behoorlijke Haagse Harry's, maar wel van het type die ik met m'n ogen dicht vertrouw. De eigenaar komt op mij over als een tamelijk gladde. Niet onsympathiek, maar in elk geval eentje die z'n business boven alles stelt. misschien is dat wat hem als ondernemer succesvol maakt, maar wellicht is de grenslijn dun tussen een handige ondernemer en eentje die doelbewust klanten naait. Weet ook uit ervaring dat een mondelinge deal met een personeelslid die door de eigenaar werd ontkend, waarop ik onverichte zake weer vertrok, naderhand onderling werd rechtgezet. daarna ik werd gemaild door datzelfde personeelslid, dat ze me als klant toch tegemoet wilde komen en de deal (inruil) toch kon doorgaan als ik dat nog op prijs zou stellen. Dat vond ik ronduit tof van de verkoper in kwestie, dat hij uit klantvriendelijkheid in de clinch was gegaan met z'n chef. Ik ben geen super vaste klant bij hun, maar heb er wel een aantal gitaren, elementen en versterkers aangeschaft. 't Is niet dat ik voor custom shop spul kom, dat laat m'n budget niet toe. Desalniettemin voel ik me bij hun geen 2e rangs klant. Ronduit spijtig dat de TS deze beroerde ervaring heeft met deze firma. Denk dat de eigenaar inmiddels ook spijt heeft als haar op z'n hoofd dat'ie dit op deze wijze heeft laten escaleren. Daar koopt de TS echter niks meer voor. We leven inderdaad in een indek-cultuur waar een afspraak snel vergeten is als deze niet zwart op wit staat. Helaas.

kassie
11 mei 2013, 17:42
Het valt me wel vaker op in grotere gitaarzaken. Daar lopen wat van die verkopertjes rond die vooral marketingtechnisch goed zijn. Targets halen etc.. van die telefoonverkopers. Dat vind ik gewoon minachting van je doelgroep. In mijn optiek moet je mensen aan het werk hebben die relaxed zijn, hart voor de zaak, geen onware dingen zeggen (die je doelgroep toch wel weet), heel erg dienstbaar en niet opdringerig. Maarja, als ze zo'n attitude hebben van.... (ja ik ga dus echt die vitrine niet voor je open maken als je toch niks koopt). Dan ben ik er snel klaar mee. Juist die prioriteit geld verdienen moet er zo min mogelijk op liggen.

Meest belangrijke reden vind ik nog wel: Vertrouwelijkheid... Mijn oom heeft een garagebedrijf, die zegt: Je kunt je goede naam veel sneller afbreken dan dat je hem opbouwt. Een slechte behandeling van een klant kan als een lopend vuurtje rondgaan. Zoals hier nu wel blijkt.

Tupelo
11 mei 2013, 17:43
Volgens mij mag je altijd alles mits binnen een redelijke termijn na aankoop terug brengen en moet je dan zelfs geld terugkrijgen i.p.v. een tegoedbon.
Het zou een heerlijke wereld zijn, en in mijn beleving is het echt zo; al gaat het om een pak suiker.

Sterker nog, je bent als klant mijns inziens niet eens een verklaring verschuldigd; je hebt je bedacht en wanneer jij op tijd terug bent in de winkel (die termijn moet aangegeven zijn) en de artikelen kunnen zonder morren opnieuw verkocht worden omdat ze als nieuw zijn, dan...

Altijd gedacht dat dát gewoon je recht als consument is (mits er niet sprake is van speciale actie voorwaarden)
Niet dus..?
Onvoorstelbaar...

Overigens begrijp ik wel een beetje hoe zoiets gaat.
Persoonlijke aandacht van een verkoper moet je nooit vertrouwen; dat is inbegrepen in het commerciële talent, zoiemand doet de hele dag niets anders dan persoonlijke aandacht simuleren.
Moet je zelf ook niet willen afdingen; beter is heldere voorwaarden stellen en gesteld krijgen.
Maar daar ben je al achter...

Wat Max betreft; ik zal er zelf niet snel iets kopen omdat de prijzen gewoon te hoog zijn.
Ik wil gerust iets meer betalen voor een gitaar door deze goed afgesteld in een winkel te kopen (vooral na mijn Thomann ervaringen - die overigens wel erg coulant zijn in mijn beleving betreffende retouren, zelfs als ze op de valreep zijn), maar Max gaat over die grens heen.

Een The Paul voor 1100 euro; dat is 400 euro boven MP waarde, dat is een beetje te.
Dan vertrouw ik de rest ookal niet meer.

Hypercub
11 mei 2013, 17:56
Dat heb je mooi fout, als koper heb je namelijk ook je onderzoeksplicht, als jij een gitaar of pedaal koopt in een winkel, zonder deze te testen en je komt er 2 dagen later achter dat deze je toch niet bevallen, jammer dan, maar juridisch heb je dan geen poot om op te staan.
Refund is alleen van toepassing als het gekochte apparaat een defect vertoont en dat termijn kan zelfs meer dan één jaar zijn (ja soms wel 5 jaar).
Tpocistarter kan zich nergens op beroepen en Max kan het credo "gekocht is gekocht" hanteren en erop wijzen dat hij alle gelegenheid kon krijgen de betreffende pedalen in de winkel uit te proberen, dat topicstarter dit niet gedaan heeft is zijn probleem en zijn bewust genomen risico.

Bij webwinkels geldt dat iig wel, je hebt een zicht garantie, en volgens mij ook bij een winkel als je het product niet hebt kunnen testen.Maar als ik het verkeerd heb, sorry.
Feit is wel dat de voorwaarden die een winkel stelt vaak flauwekul zijn. Ze geven vaak voorwaarden op die compleet neergesabeld kunnen worden door een goed uitgelezen beroep op het consumentenrecht.
Ik geloof dat in dit geval de verkoper de kans heeft om het ondeugdelijk product te vervangen door een goed product. Wat bij TS niet het geval is daar het een deugdelijk product betreft maar niet in de smaak valt.

FruscianteFan
11 mei 2013, 18:09
Volgens mij mag je altijd alles mits binnen een redelijke termijn na aankoop terug brengen en moet je dan zelfs geld terugkrijgen i.p.v. een tegoedbon.
Het zou een heerlijke wereld zijn, en in mijn beleving is het echt zo; al gaat het om een pak suiker.

Sterker nog, je bent als klant mijns inziens niet eens een verklaring verschuldigd; je hebt je bedacht en wanneer jij op tijd terug bent in de winkel (die termijn moet aangegeven zijn) en de artikelen kunnen zonder morren opnieuw verkocht worden omdat ze als nieuw zijn, dan...

Altijd gedacht dat dát gewoon je recht als consument is (mits er niet sprake is van speciale actie voorwaarden)
Niet dus..?
Onvoorstelbaar...

Overigens begrijp ik wel een beetje hoe zoiets gaat.
Persoonlijke aandacht van een verkoper moet je nooit vertrouwen; dat is inbegrepen in het commerciële talent, zoiemand doet de hele dag niets anders dan persoonlijke aandacht simuleren.
Moet je zelf ook niet willen afdingen; beter is heldere voorwaarden stellen en gesteld krijgen.
Maar daar ben je al achter...

Wat Max betreft; ik zal er zelf niet snel iets kopen omdat de prijzen gewoon te hoog zijn.
Ik wil gerust iets meer betalen voor een gitaar door deze goed afgesteld in een winkel te kopen (vooral na mijn Thomann ervaringen - die overigens wel erg coulant zijn in mijn beleving betreffende retouren, zelfs als ze op de valreep zijn), maar Max gaat over die grens heen.

Een The Paul voor 1100 euro; dat is 400 euro boven MP waarde, dat is een beetje te.
Dan vertrouw ik de rest ookal niet meer.
Het zou een erg vreemde wereld zijn als de aan/-verkoop van goederen altijd niet-definitief is. Dan verkoop je iets omdat je geld nodig hebt. Geef je dat geld weer uit, komt de koper terug voor zijn geld.

Het is wel zo dat je wordt geacht een degelijk product te leveren. Dus als iets defect blijkt te zijn, of veel sneller kapot gaat dan je van dat product mag verwachten, dan kan de deal ongeldig worden (en moet je dus het geld teruggeven). Maar een product weer kunnen terugbrengen omdat je je hebt bedacht, is puur service van de verkoper

the sure thing
11 mei 2013, 18:10
Volgens mij mag je altijd alles mits binnen een redelijke termijn na aankoop terug brengen en moet je dan zelfs geld terugkrijgen i.p.v. een tegoedbon.
Het zou een heerlijke wereld zijn, en in mijn beleving is het echt zo; al gaat het om een pak suiker.

Sterker nog, je bent als klant mijns inziens niet eens een verklaring verschuldigd; je hebt je bedacht en wanneer jij op tijd terug bent in de winkel (die termijn moet aangegeven zijn) en de artikelen kunnen zonder morren opnieuw verkocht worden omdat ze als nieuw zijn, dan...

Altijd gedacht dat dát gewoon je recht als consument is (mits er niet sprake is van speciale actie voorwaarden)
Niet dus..?
Onvoorstelbaar...

Overigens begrijp ik wel een beetje hoe zoiets gaat.
Persoonlijke aandacht van een verkoper moet je nooit vertrouwen; dat is inbegrepen in het commerciële talent, zoiemand doet de hele dag niets anders dan persoonlijke aandacht simuleren.
Moet je zelf ook niet willen afdingen; beter is heldere voorwaarden stellen en gesteld krijgen.
Maar daar ben je al achter...

Wat Max betreft; ik zal er zelf niet snel iets kopen omdat de prijzen gewoon te hoog zijn.
Ik wil gerust iets meer betalen voor een gitaar door deze goed afgesteld in een winkel te kopen (vooral na mijn Thomann ervaringen - die overigens wel erg coulant zijn in mijn beleving betreffende retouren, zelfs als ze op de valreep zijn), maar Max gaat over die grens heen.

Een The Paul voor 1100 euro; dat is 400 euro boven MP waarde, dat is een beetje te.
Dan vertrouw ik de rest ookal niet meer.

Zo heb ik mijn Fender CS bij Kees Dee gekocht. Ik wist dat ik iets meer betaalde, maar super service en heb er een dag gespendeerd.

Swaag
11 mei 2013, 18:13
Volgens mij mag je altijd alles mits binnen een redelijke termijn na aankoop terug brengen en moet je dan zelfs geld terugkrijgen i.p.v. een tegoedbon..
Je zit er heel erg naast.
In de detalihandel is het: koop is koop, zo is dat bij wet geregeld.
Alleen bij koop op afstand en bij colportage is het mogelijk om de koop eenzijdig te ontbinden.

Tupelo
11 mei 2013, 18:18
Maar een product weer kunnen terugbrengen omdat je je hebt bedacht, is puur service van de verkoperDat weet ik zonet niet; uiteraard gebonden aan een termijn, maar volgens mij mag ik alles dat ik in een winkel gekocht heb terugbrengen wanneer ik mezelf bedacht heb.
Moet ik geen weken later mee komen natuurlijk. Veel reacties hier, maar ben toch benieuwd hoe iemand met meer verstand van consumentenrecht oordeelt. Zoals Hypercub ook opmerkt; een verkoper kan allerlei voorwaarden stellen, maar uiteindelijk staat er veel vast in het consumentenrecht dat meestal niet beschreven staat in de voorwaarden. Ik had ooit een vriendin die deed niets anders dan impulsaankopen, hoorde er standaard bij dat ze terug kon naar de Ikea, H&M, de V&D, de AH etc. etc. nooit problemen.

Rizz
11 mei 2013, 18:25
Van Consuwijzer (http://www.consuwijzer.nl/thema/een-product-ruilen-of-terugbrengen):

Hebt u spijt van een aankoop? Mag u het product dan altijd ruilen? Bij veel winkels wel, maar bij andere winkels weer niet. Ruilen is geen recht. Het is een gunst van de verkoper. Dat betekent dat een verkoper niet verplicht is om een product terug te nemen als u het toch niet wilt hebben.
Wanneer mag u iets ruilen?

Bij veel winkels kunt u binnen een bepaalde tijd het product ruilen. Maar dit mag alleen als u het product niet gebruikt hebt en als het niet beschadigd is. Kunt u geen ander product vinden dat u wilt hebben? Dan krijgt u soms een tegoedbon. Bij sommige winkels krijgt u zelfs uw geld terug. Dat moet dan wel binnen een bepaalde tijd. Op de kassabon staat meestal voor welke datum u het product kunt terugbrengen.
Bij sommige winkels kunt u juist niet ruilen. Denk bijvoorbeeld aan meubelwinkels die voor u een bank bestellen. Of als u een keuken koopt.
Tip

Twijfelt u of een product wel helemaal is wat u zoekt? Vraag dan van tevoren aan de verkoper of u uw geld terugkrijgt als u het product terugbrengt.

Tupelo
11 mei 2013, 18:28
Ik heb wat zitten googlen en zover ik daarmee kom hebben jullie gelijk; nu ben ik zeker inzake 'recht' niet helemaal into wat ik zelf kan googlen, omdat ik enige malen meegemaakt heb dat een advocaat allerlei ingangen ziet die de zaak heel anders maken dan mijn eigen verstand en gegooglede kennis reikt.

Maar het ziet ernaar uit dat ik altijd mazzel gehad heb.

Aangaande Tristan zijn zaak.

Een mondelinge overeenkomst is ook een rechtsgeldende overeenkomst.
Kweenie hoe het zit met iets als 'Max er alles aan moeten doen om te achterhalen wie degene geweest is die yada yada', moet niet moeilijk zijn toch om te kijken wie er wanneer dienst had..?

Vraag mezelf af of het echt zo kort door de bocht kan.
Zou er zelf geen genoegen mee nemen i.i.g. en rechtskundig advies vragen ergens (niet hier).

DLDB
11 mei 2013, 18:47
Alleen bij non-conformiteit kun je terug met het product (zie bijv. 7:17 BW). In beginsel is koop gewoon koop (wil en verklaring, aanbod en aanvaarding; 3:33 en 6:217 BW). Natuurlijk speciale regelingen voor beschikkings onbevoegdheid ed, maar dat geldt in de regel niet. Retourneren is een service die een winkel biedt, geen recht.

TS kan een beroep doen op de gesloten deal, maar wie stelt moet bewijzen, en dat is in dit geval lastig.

zjanke
11 mei 2013, 19:44
Een mondelinge overeenkomst is ook een rechtsgeldende overeenkomst.

Moet je alleen even aannemelijk maken dat die mondelinge overeenkomst ook gesloten is... Je zult dus een onafhankelijke buitenstaander moeten hebben die jouw verhaal bevestigd anders wordt het wel heel makkelijk: ga met een vriend naar een grote winkel, trek een gitaar uit het rek en loop naar de kassa. Daar hoef je alleen maar te beweren dat die ene verkoper heeft gezegd dat je 50% korting zou krijgen en die vriend dat even te laten bevestigen... Ik geloof niet dat je er zo mee wegkomt.

rufus
11 mei 2013, 20:12
Mijn ervaring met Max Den Haag zijn ook erg slecht, ik pm de ts wel even.

Mitch
11 mei 2013, 21:17
Ben helaas genoodzaakt om dit te sluiten; niet omdat het verboden is om over een winkel te praten, of over een sponsor in dit geval, of omdat het de aanschaf van een effect betreft dat foutief in Elektrische gitaren is geplaatst (voor de pietepeutjes onder ons). Maar het punt is: volgens de huidige regels van dit forum is het bedrijven niet toegestaan omop het forum aktief te zijn en dan bedoel ik ook: als bedrijf zijnde. Dat voorkomt spam, maar ontneemt bij voorbaat ook de 'beklaagde' een tegengeluid. Dat zou een beetje unfair zijn.
Ik denk dat alle belangrijkste punten wel zijn besproken, maar als er inhoudelijk nog behoefte is aan discussie wil ik een ieder van harte aanbevelen om dit onderwerp in algemene zin voort te zetten in een nieuw topic in Off Topic. PB contact met de topic starter is natuurlijk ook mogelijk.