PDA

View Full Version : French Horn sound



Ernest01
10 mei 2013, 18:57
Ben op zoek naar het geluid van een Franse Hoorn, maar ben nog niet erin geslaagd een juiste
plugin te vinden.
Mijn bedoeling is om het geluid van een akoestische gitaar 'om te vormen'. Maar wellicht zit ik op het verkeerde
spoor, omdat je hiervoor een midi-keyboard moet hebben als input-signaal en geen gitaar.

Maar misschien is er iemand die toch iets gevonden heeft voor Reaper, of Audacity ?

Frits van Mourik
11 mei 2013, 00:17
Hmmm... ik heb een soort van wantrouwen in een instrument, wat je moet omdraaien en
waarbij je vervolgens je vuist in een opening moet duwen...;)
Maar dat geheel terzijde!

Han S
11 mei 2013, 00:46
Volgens mijn informatie is een French horn gewoon een bugeltje.

Terminus
11 mei 2013, 11:50
Ik zou als ik jou was in REAPER een MIDI-fragment programmeren of inspelen en dan een plugin zoeken met een bugel erin. Ik denk niet dat er iemand is geweest die ooit dacht 'goh, laat ik een plugin maken die akoestische gitaar herkent, dat omzet in midi en vervolgens een bugelgeluid ermee aanstuurt'. Voor dit soort dingen is Audacity trouwens volledig ongeschikt.

Ernest01
11 mei 2013, 12:08
Ik zou als ik jou was in REAPER een MIDI-fragment programmeren of inspelen en dan een plugin zoeken met een bugel erin. Ik denk niet dat er iemand is geweest die ooit dacht 'goh, laat ik een plugin maken die akoestische gitaar herkent, dat omzet in midi en vervolgens een bugelgeluid ermee aanstuurt'. Voor dit soort dingen is Audacity trouwens volledig ongeschikt.


Bedankt voor tip. Zal eens kijken hoe je een MIDI-fragment moet programmeren.
(ben niet 'los' op Reaper, maar nooit te oud om te leren.... hoewel....)

The Bertman
11 mei 2013, 13:12
Even de verwarring oplossen. Dit is een French horn, oftewel gewoon een hoorn:

http://www.musicwithease.com/french-horn-1.jpg

Dit is een bugel:

http://www.ricknet.nl/site/images/instrumentfotos/bugel.jpg

Han S
12 mei 2013, 00:28
Right! Een Flugelhorn is een bugeltje, soort trompetje maar dan wat groter en persoonlijk vind ik het een mooier instrument.

Ik heb nooit goed begrepen waarom die hand in de hoorn moet. Zit daar wat lekkers?

Frits van Mourik
12 mei 2013, 00:46
Right! Een Flugelhorn is een bugeltje, soort trompetje maar dan wat groter en persoonlijk vind ik het een mooier instrument.

Ik heb nooit goed begrepen waarom die hand in de hoorn moet. Zit daar wat lekkers?

Met je knuistje in het gat schijn je -als je goed bent- door manipulatie een chromatisch laddertje
te kunnen spelen. En da's wel lekker, zo in een orkest...

The Bertman
12 mei 2013, 01:07
Er is me ooit het verschil uitgelegd tussen een stier en een symphonieorkest. A bull has the horns at the front and the arsehole at the back.

Frits van Mourik
13 mei 2013, 01:43
Hihihi.....

Kefding
15 mei 2013, 03:12
Er zijn wel plugins zoals van Edirol en Garritan, maar dat kost je wel een paar wing-wangs...

Ernest01
15 mei 2013, 09:51
Er zijn wel plugins zoals van Edirol en Garritan, maar dat kost je wel een paar wing-wangs...

Inderdaad nogal wat pegels. Wilde het voor 1 liedje gebruiken, dus dat wordt dan een beetje te gek.
Bedankt voor de tip, in ieder geval.

Duhsjaak
15 mei 2013, 12:29
Hi Ernest

Toch kan het zijn geld wel opbrengen. Old Blue Contact Lenses, oftwel de heer Frank SInatra heeft op alle hogere noten op zijn Reprise repertoire steun van een French Horn. Ideaal voor de ouder wordende stem. Iets waar jij nog zeker een jaar of 20 geen last van zult hebben (smiley). Als je het trucje niet kent, heb je het niet in de gaten.

Dus: wordt je stem wat dunner in de hogere registers, zet er een French horn achter en je kunt nog 25 jaar mee als beste zangert.
Succes.
Vriendelijke groet, Gus

paulusdeBKB
15 mei 2013, 18:14
Je zou voor dat ene liedje een hoornist kunnen vragen om de partij in te spelen. Kost wat geregel en gedoe, maar levert vast een beter resultaat op dan een net-niet sample. En waarschijnlijk is het nog leuk om te doen ook!

Ernest01
15 mei 2013, 19:33
@Gus. Voel mij meteen een stuk jonger, door jouw reactie. Thanks.
Is niet zozeer om de stem te ondersteunen, als wel de 'riedel' in "For No One" (Beatles) een beetje
'echter' te laten klinken. Nu doe ik het met de gitaar en dat klinkt dus anders.
Maar met wat effecten kan het natuurlijk wel een ander geluid opleveren. Hoeft ook niet helemaal 100%
te lijken op het orgineel. (doet het toch sowieso niet....haha)

@PaulusdeBKB. Dat zou inderdaad heel mooi zijn. En een hoop lol opleveren. Echter, ik heb maar
1 liedje waarvoor ik het wilde gebruiken.
Ga het nu 'gewoon' met gitaar opnemen. Zal het resultaat t.z.t. in Sounds plaatsen.

paulusdeBKB
16 mei 2013, 13:39
ben benieuwd!

Duhsjaak
16 mei 2013, 16:30
GoGoGo Ernest!
Je bent beter georganiseerd dan ik. Ik kijk er naar uit!
Vriendelijke groet, Gus