PDA

View Full Version : Apparaat 3 gitaren 1 pedaal



borus55
10 mei 2013, 00:34
bestaat er een apparaat waar je 3gitaren aan een pedaal kunt pluggen? ik heb namenlijk een morpheus droptune is handig live dan hoef je ook niet elke keer je gitaar te stemmen naar een andere tuning :)
mischien beetje briek nederlands maargoed. hoop als jullie me kunnen begrijpen.

Pepe
10 mei 2013, 01:11
radial heeft een splitter voor max 4 instrumenten.

Venlonaer
10 mei 2013, 09:28
De droptune live gebruiken is een no go.

Toaster
10 mei 2013, 10:10
Lehle 3at1

Misschien wel duur, maar ik hou echt van dit apparaat.
Alle gitaren direct klaar om te pakken, en er zit op elke "kanaal" een trimpot zodat je de gitaren met een hogere output een beetje gelijk kan zetten ten opzichte van je gitaar die wat minder volume heeft.

Ik gebruik hem niet vaak omdat ik niet zomaar met 2 of 3 gitaren op stap hoef. Maar als ik hem nodig heb ligt hij lekker bij mijn gitarenparking en ben ik er maar wat blij mee.

caliban
10 mei 2013, 12:53
De droptune live gebruiken is een no go.

Lijkt in de youtube-test nochtans goed te werken...

Brum
10 mei 2013, 13:17
Want? De gitaristen van Mastodon, toch geen kleine jongens, gebruiken 'm ook wel 's live.

Mitch
10 mei 2013, 20:39
Vriendin van me heeft er nog één over maar niet geadverteerd, je kunt me bij interesse PB'en, dan kan geef ik 't adres effe.

harrie-beton
10 mei 2013, 21:32
Ik vind zo'n kastje onhandig, drie gitaren op een podium en elke gitaar met band en kabel erin. Drie gitaarkabels in 1 kastje, dat gaat toch in de knoop komen?

heavy-metal-thunder
11 mei 2013, 14:13
ik gebruik de Boss Line selector LS-2. Live blijven mijn 2 gitaren ingeplugd (ik denk dat het ook met 3 gitaren kan). Bij mijn Strat zet ik de level op de de LS2 wat hoger dan bij mijn Les Paul. Heel handig, omdat ik nu verlost ben van verschil in geluidsvolume tussen beide gitaren. Nadeel is - zoals Harrie-beton hierboven aan gaf, dat er kabels op het podium liggen. Met 2 gitaren valt het goed mee, 1 gitaar staat links van mijn amp, de andere rechts, waardoor de kabels niet in elkaar geraken. Maar het blijft tricky, als er iemand met zijn voet in de kabel haakt, ik vrees dat de gitaar dan onderuit gaat.

XTZ
12 mei 2013, 17:46
Beetje off-topic, maar het lijkt me toch raar als je gitaar een E denkt te spelen (en ook op die klank resoneert) en dat er dan achter je keihard een Eb uit de amp komt.

Ace 1.15.19
12 mei 2013, 17:50
Lijkt me makkelijk als je bijvoorbeeld bands als KISS speelt en niet steeds wil omstemmen.

Toaster
12 mei 2013, 19:06
Ik vind zo'n kastje onhandig, drie gitaren op een podium en elke gitaar met band en kabel erin. Drie gitaarkabels in 1 kastje, dat gaat toch in de knoop komen?

Ik gebruik Curly Cables, Gek genoeg grijpen die niet in elkaar. Mar er ligt dan wel een bulk gitaarkabels op de grond. Dat klopt. Maar bij een coverband waarbij snelle wissels belangrijk zijn is dat een compris wat het beste is.

Totdat ik een roady kan betalen die aangerend komt met mijn gitaar.

the sure thing
12 mei 2013, 20:26
+1 voor de Boss LS2 en de Lehle. Beiden gehad, voldoen uitstekend.

snaarplukker
14 mei 2013, 12:28
.....Totdat ik een roady kan betalen die aangerend komt met mijn gitaar.
Een Poolse roady?;)

heavy-metal-thunder
14 mei 2013, 12:58
Beetje off-topic, maar het lijkt me toch raar als je gitaar een E denkt te spelen (en ook op die klank resoneert) en dat er dan achter je keihard een Eb uit de amp komt.

Gebeurt niet met de Boss LS-2. als ik wissel van gitaar, wordt de andere gebypassed en bovendien heb ik de mogelijkheid om de levels per gitaar aan te passen. De Strat met zn lage output push ik wat, zodat die even luid klinkt als mn Les Paul. Karakter v/e Strat blijft toch nog goed behouden.

Kim Wilson
14 mei 2013, 13:48
Lijkt me makkelijk als je bijvoorbeeld bands als KISS speelt en niet steeds wil omstemmen.

Je kunt Kiss dan toch ook gewoon in standaard stemming spelen? Johnny Cash speelde bijna alles met de capo op 1 (of alles een halfje omhoog gestemd, weet ik veel), maar wij gebruiken gewoon standaard E-stemming. Als dat echt te laag wordt, gooien we een capo op 2 of 3.

FruscianteFan
14 mei 2013, 14:14
Gebeurt niet met de Boss LS-2. als ik wissel van gitaar, wordt de andere gebypassed en bovendien heb ik de mogelijkheid om de levels per gitaar aan te passen. De Strat met zn lage output push ik wat, zodat die even luid klinkt als mn Les Paul. Karakter v/e Strat blijft toch nog goed behouden.
Die opmerking ging ook niet over een Line Selector maar over een droptune...

Wat betreft snelle gitaarwissels: met een line selector elimineer je vooral dat je steeds je kabel moet inpluggen. Maar na verloop van tijd kost het toch geen extra tijd meer om dat te doen? Het wisselen van gitaar zelf kost genoeg tijd, kleine moeite om ff snel de plug erbij te bedienen. Lijkt mij in elk geval lastiger om twee gitaren ingeplugd te hebben waarbij je moet letten op de kabels die niet door elkaar moeten raken...

Brum
14 mei 2013, 14:44
Die Morpheus Droptune is juist superhandig. Je kunt met je gewone setje snaren in E blijven staan en niks begint te flubberen, wat met downtunen nog wel 's gebeurt. Zelfde snarenspanning en gerust een volledige stap omlaag, wat wil je nog meer.

En het werkt hoor, check hier maar 's:

https://www.youtube.com/watch?v=T0kl3_seWTI

Toaster
14 mei 2013, 14:55
Die opmerking ging ook niet over een Line Selector maar over een droptune...

Wat betreft snelle gitaarwissels: met een line selector elimineer je vooral dat je steeds je kabel moet inpluggen. Maar na verloop van tijd kost het toch geen extra tijd meer om dat te doen? Het wisselen van gitaar zelf kost genoeg tijd, kleine moeite om ff snel de plug erbij te bedienen. Lijkt mij in elk geval lastiger om twee gitaren ingeplugd te hebben waarbij je moet letten op de kabels die niet door elkaar moeten raken...

Valt wel mee hoor. Als je een beetje de ruimte hebt, dan zet je je gitaarstandaard ook een stukje uit de weg.
Daar liggen dan ook je kabels.
De gitaar die je speelt komt dan niet eens echt in de buur van de gitaren op het parkeerdek ;)

En bij curly cables heb je het voordeel dat de kabel zichzelf goed oprolt. Hierdoor heb je minder wir war van kabels op het podium.

FruscianteFan
14 mei 2013, 14:59
Valt wel mee hoor. Als je een beetje de ruimte hebt, dan zet je je gitaarstandaard ook een stukje uit de weg.
Daar liggen dan ook je kabels.
De gitaar die je speelt komt dan niet eens echt in de buur van de gitaren op het parkeerdek ;)

En bij curly cables heb je het voordeel dat de kabel zichzelf goed oprolt. Hierdoor heb je minder wir war van kabels op het podium.
Snap ik ook wel, maar het lijkt me niet minder moeite dan routineus de kabel uit je gitaar halen.

musicmannetje
27 mei 2013, 08:33
Misschien is de ABC van Morley een idee?