PDA

View Full Version : Welke nieuwe amp?? Graag tips!



Bernd Veenema
9 mei 2013, 21:02
Hoi allemaal,

Na een afwezigheid van zo'n 3 jaar ben ik toch weer terug op het forum omdat ik jullie hulp nodig heb. Ik speel nu al een aantal jaren mijn mijn beide Squier JV gitaren ('52 Tele uit 1983 en een '57 strat uit 1982) over mijn Hook R20. Als effecten gebruik ik alleen een Brunetti Mercury Box en een Electro Harmonix Memory Man. Op zich een hele fijne set.

Nu is het zo dat de Hook R20 thuis, maar ook op de bandrepetities en bij optredens eigenlijk niet voorbij volumestandje 1 komt. Ik speel vooral in kerken en daar moet het (kortweg) altijd zachter. De Hook klinkt op 'standje 1' op zich al best lekker, maar op 2 of 3 komt hij pas echt tot leven. Dat is echter geen optie.

Ik overweeg dus om een andere versterker aan te schaffen en ik raak een beetje verstrikt in de mogelijkheden. Wat zijn mijn eisen:

- Compacte versterker (zeker niet zwaarder of groter dan de R20). Ik denk aan een 1x10 of 1x12 combo of een topje (heb nog een 1x12 cab thuis staan).

- Wattage is voor mij niet zo interessant als de versterker op laag volume maar echt goed klinkt. Met laag volume bedoel ik echt huiskamervolume.

- Ik houd van een echt goed clean en clean met een randje. Als de versterker ook een lekkere crunch heeft is dat meegenomen, maar dat kan ik eventueel ook wel uit een pedaaltje halen.

- Ik heb geen problemen met een vintage versterker. Mag ook nieuw overigens.

- De versterker moet echt goed klinken met een Tele en een ES335 of Les Paul (één van deze 2 moet mijn strat gaan vervangen).

Ik heb de volgende versterkers op dit moment in gedachten:

- Kleine Fender-versterker (bijvoorbeeld Princeton Reverb of Deluxe Reverb) met wat leuke OD-pedalen;
- Vox AC30CCH of CC1 of andere gave Vox;
- Marshall JMP1 of JTM1 (eventueel aan te vullen met kleine Fender voor cleane sounds)