PDA

View Full Version : Type Floyd Rose licensed



Maiden Michiel
24 juni 2003, 11:39
Hoe kun je te weten komen wat voor type brug er op je Jackson PS-1 ligt?
Ik heb er al wat over gelezen maar de ene PS-1 heeft weer ander model of een andere configuratie.Misschien is dit te checken met je serie nummer?

Izegrim
24 juni 2003, 11:45
Hier heb je alle modellen. Kijk en vergelijk.

http://www.jcfonline.com/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=7;t=000420

Ize

Maiden Michiel
24 juni 2003, 13:36
Thanks! Dan weet ik iig dat ik een JT500 niet meer moet hebben!

Izegrim
24 juni 2003, 13:52
Daar wil ik nog aan toevoegen:

Ik heb de laatste paar weken nu en dan wat gezocht over Jackson gitaren en ben tot de volgende conclusie gekomen. Jackson's zijn heel goed geconstrueerde gitaren waar qua basis niet op bezuinigd is. Als ik mijn DXMG bekijk sta ik versteld van de kwaliteit van de afwerking. Die is van een hoger niveau dan andere gitaren in die prijsklasse. De hardware waarmee de gitaren zijn afgemonteerd is van de kwaliteit die bij de prijsklasse hoort en de tremolo's zijn te retrofitten met OFR's. Dat is schijnbaar ook de bedoeling, want bij de aanschaf van dure upgrade's moet je overwegen of de gitaar het wel waard is. En in mijn geval is 'ie dat! Stel dat ik aan een betere gitaar toe ben, denk ik dat ik de brug en de hum's ga vervangen en dan kan hij nog een hele tijd mee.

Ize

P.S.
Ik had het laatst in een andere topic ook al geopperd, maar misschien kun je als je je brug wilt vervangen als tussenweg een JT580LP op de kop tikken (mits hij te retrofitten is, dat weet ik niet). Zou niet meer moeten kosten dan zo'n 75,=. Schijnt een stuk beter te zijn dan een JT500, maar natuurlijk geen OFR.

Maiden Michiel
24 juni 2003, 13:56
Weet je zeker dat een OFR past in mijn JT500?
Waar kan ik anders afmetingen vinden?

Izegrim
24 juni 2003, 15:02
Afmetingen weet ik niet, maar als je een site kunt vinden waar er ook onderdelen verkocht worden kun je misschien de baseplate + arm vervangen voor die van een Schaller/Floyd Rose II. Die is uitwisselbaar met die van de JT500! Scheelt een hoop geld en de rest kun je later nog vervangen als je wilt. Je hoeft dus niet te boren en te schroeven al zou ik er toch nieuwe studs in draaien om bramen e.d. te voorkomen.

Ize

Maiden Michiel
9 juli 2003, 14:00
Ik wil er eigenlijk een OFR of een Schaller low profile in hebben. Fuck man, kan nergens een site vinden waar dit goed staat uitgelegd.

lupoloco
9 juli 2003, 14:03
ik zou het gewoon eens op het charvel/jackson forum vragen
www.jcfonline.com

succes!

Maiden Michiel
9 juli 2003, 14:55
Thankx, ga ik gelijk doen

Ibanez RuleZ
9 juli 2003, 15:47
michiel, die gitaar is geen nieuwe floyd waard, echt niet. je kan beter kijken of je een gitaar met een goede floyd op de kop kan tikken!

Harrald

Maiden Michiel
10 juli 2003, 12:30
OK, maar HOE kan ik dan de speling weghalen tussen de arm en het schroefgat? Tape heb ik al geprobeerd, is slechts een zeer tijdelijke oplossing.
En ik moet nog +/- een half jaar met deze gitaar... Daarna wil ik een SLH-2

taylor
10 juli 2003, 22:16
wat dacht je van en nieuwe tremolo arm?