PDA

View Full Version : Wat te doen: Ruilvoorstel Koch vs Mesa Trem-o-verb



DarknessAwaits
8 mei 2013, 21:56
Mijn Koch Supernova 6060 staat inmiddels al een tijdje te koop, ik gebruik 'm bijna niet en heb ook geen band. Pas flink in prijs gedaald en weer eens op marktplaats gezet.

Nu kreeg ik vandaag een ruilvoorstel voor een Mesa Trem-o-verb 2x12 combo. Uit 1993. Een flink stuk ouder dus, en eigenlijk niet interessant want: geen band, slaapkamergitarist, voorzien in gear, etc.

Maar aan de andere kant misschien wel interessant omdat ik simpleweg altijd wel een rectifier wilde én vanwege de eventuele hogere doorverkoopwaarde en/of doorkoopgemak.

Wat zouden jullie doen?

arjanb01
9 mei 2013, 06:47
Ik zal je uit de droom helpen, niet doen! Zowel boogies als de grotere Kochs verkopen slecht. Hou de supernova gewoon en haal een Yamaha Thr of fender superchamp xd als oefenamp ben je tussen de 200 en 300 eu kwijt. Ga je weer in een band spelen heb je de supernova nog. Van ruilen kont huilen want geheid dat je extra geld kwijt bent voor een check up en buizen.

7ender
9 mei 2013, 10:21
je kunt na de ruil/verkoop altijd nog een piloten-opleiding gaan volgen als je verliefd bent op oneindig veel knoppies en schakelaartjes :dontgeti:


:crazyhappy:

DarknessAwaits
9 mei 2013, 12:41
De Koch die ik nu heb heeft nog wel wat meer knopjes, dat is het probleem niet. Ik snap ook dat gedoe over hoeveelheid knopjes niet zo goed, als je 5 kanalen hebt en ieder kanaal heeft z'n eigen instellingen dan loopt het snel op inderdaad. Maar als je het vergelijkt met een vol pedalboard bijv. valt het in het niet.

Begrijp me niet verkeerd hoor, wat ik op dit moment het liefst zou hebben is een mooie Fender Deluxe Reverb en verder geen poespas - maar of zo'n meerkanaals amp hogere wiskunde is om te bedienen... Nee, niet echt.

DarknessAwaits
20 mei 2013, 12:44
Als afsluiter voor het topic: de amp is uiteindelijk toch verkocht. Kreeg er iets minder dan ik er eigenlijk voor wilde hebben, maar dat komt wel vaker voor. Bedankt nog voor de tips.