PDA

View Full Version : Welke speaker is het meest "all round"



hole
8 mei 2013, 08:06
Hoi.

Ik heb absoluut geen verstand van speakers, en er is nogal wat op de markt. Ik zoek een speaker met een "all round sound", dus eentje die goed klinkt met clean, crunch, gain en "metaallzzz" (Ik speel in een cover band met een heel breed repertoire).

Ik snap dat dit enorm subjectief is, en dat ik 'zelf moet gaan luisteren' (dat ga ik ook doen). Maar ik wil een short-list maken. De intentie is om een 2x12 te gebruiken met een Engl Morse (en nee, de AxeFX gaat er niet uit!)

Tweede vraag: iemand ervaring met Palmer cabs?

Dus, ik hoor graag suggesties en of jullie ervaringen met bepaalde speakers.

arjanb01
8 mei 2013, 09:03
Ik zou voor jou muziekstijl en sound i.c.m. die Engl gewoon een Engl Cab met V30s gebruiken. Geeft je de beste sound. Ik gebruik zelf ook al jaren Engl versterkers en V30s zijn naar mijn mening de mooist klinkende, vooral live prikken ze lekker door de mix.
Ik geloof dat Engl deze kasten ook in een 2x12 versie heeft en als je goed MP checkt zijn ze ook redelijk goed tweedehands te vinden.
Wat ook hele mooie kasten schijnen te zijn zijn die Bogner kasten met V30s, wat duurder maar niet minder goed !

Met Palmer heb ik geen ervaring verder.

Rick trodat
8 mei 2013, 09:46
De meest neutrale speakers zijn altijd PA speakers. Want daar zijn ze ook voor bedoeld. Niet kleuren, hoog wattage ( dus geen oversturing). Heel algemeen genomen zijn celestions bedoeld om te kleuren. Ze staan niet voor niks voor die herkenbare sound die de meeste speakers mee brengen. Algemeen genomen zijn celestions ook niet ruim in wattage. ( heel specifiek qua oversturing).