PDA

View Full Version : Ibanez RG1XXV 25th anniversary



janjan
8 mei 2013, 01:11
Hoi..

ik zit er aan te denken om een nieuwe ( tweede ) gitaar te kopen..
Nu zit ik te kijken naar de Ibanez RG1XXV ( Yellow ) omdat ie er gewoon vet uit ziet.
maar nu mijn vraag of er iemand ervaring heeft met deze gitaar.

Ik speel voornamelijk rock/metal dus zijn de Dimarzio pickups daar goed voor?


Als mensen nog andere ideeën hebben hoor ik het graag, wel heb ik het liefst een RG voor max €850

Gr.

Johannes
8 mei 2013, 01:36
Ik heb even op de roze versie gespeeld (unplugged) die bij Feedback Rotterdam aan de muur hing. Wat me opviel is dat de afwerking en de bespeelbaarheid te wensen over laat als ik het vergelijk met oudere Japanse RG's en de huidige Prestige series. Het viel me eigenlijk een beetje tegen :( Als je niet vies bent van 2de hands instrumenten, dan zou ik zeker ook uitkijken naar een 80ies of 90ies RG 550, 750 of een andere high end serie uit die periode. Latere prestige modellen zijn ook erg lekker. Het Edge Zero tremolo systeem is trouwens wel echt heel relaxed, het is goed af te stellen zodat harde palm mutes en bends zuiverder blijven klinken.

Ik ben zo vrij geweest even voor je te zoeken:

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m673733928-ibanez-rg-770-in-perfecte-staat-case.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m661191356-te-koop-ibanez-rg-550-uit-1987.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Dit zijn echt fijne, waardevaste, vette shredmachines.

Bazzey
9 mei 2013, 06:52
Heb er 1 sinds vorig jaar en ben er uitermate tevreden over.
Tis gewoon een shred plank :p
Ik vind wel dat die elementen MEER midden gebied hebben dan die in mijn Jem7p als ik er zo over nadenk.

janjan
9 mei 2013, 13:51
Oké.. ik denk dat ik hem gewoon ga halen. ik vind hem er gewoon te goed uit zien om te laten liggen :P

nog bedankt trouwens voor de marktplaats links alleen ben ik niet zo van de tweedehandse gitaren.
Wel is het jammer dat bijna alle nieuwe RG modellen zwart/grijs zijn..

Bassa
9 mei 2013, 13:59
Dus als ik het goed begrijp wil je een 2e gitaar en wil deze omdat ie er mooi uitziet terwijl je niet echt verder hebt gekeken? Ik zou meer op sound afgaan dan op de looks.

vulvasonic
9 mei 2013, 14:11
Koop er wel meteen een vrachtwagen zonnebrillen bij. :)

mesaman
9 mei 2013, 14:56
voor het geld viel het me ontzettend mee, natuurlijk is het geen japanse. Maar spelen doet het echt fantastisch als je het goed afsteld en er leuke elementen in doet. Zelf heb ik de gekleurde jems gehad, prachtige gitaren!
Deze lijkt op de oude klassiekers, maar is het net niet, de neck is wel heel fijn, de rest ietsjes minder.


veel succes, en leuke foto's aub.

janjan
10 mei 2013, 18:06
Is het bij deze gitaar wel mogelijk om er andere pickups in te zetten ( EMG ) omdat soort special edition is?

Pepe
10 mei 2013, 18:26
neeee.. dat kan natuurlijk niet.. bij Special Editions zijn doorgaans de pickups aan de body gelasd




:cooler:

Bassa
10 mei 2013, 19:11
neeee.. dat kan natuurlijk niet.. bij Special Editions zijn doorgaans de pickups aan de body gelasd




:cooler:
Straks wordt dit nog serieus genomen haha.

frekie
10 mei 2013, 19:32
Ik zie af en toe RG's langs komen Made in Korea C serienummer dus gemaakt bij Cort. Doen vaak niet meer dan 200 euro op MP en zijn waarschijnlijk nog altijd beter dan de huidige budget Indo/China meuk.

Quadrifoglio
10 mei 2013, 19:40
Ik zie af en toe RG's langs komen Made in Korea C serienummer dus gemaakt bij Cort. Doen vaak niet meer dan 200 euro op MP en zijn waarschijnlijk nog altijd beter dan de huidige budget Indo/China meuk.

Hier ben ik toch niet helemaal mee eens. Ik heb een RG320 uit Korea gehad en die staat toch mijlenver van de Premium Serie's die Indonesie (of China, weet het even niet zeker) eruit perst. Is deze Anni eigenlijk een Premium Serie, of niet? Zo niet, dan schrijf m'n post maar weer af ;)

Bazzey
10 mei 2013, 21:33
http://www.cream-music.com/images/product_images/popup_images/10347_6_IBANEZ_RG1XXV-FYE_Premium_25th_Anniversary_-_E-Gitarre_6.jpg


:D

janjan
11 mei 2013, 00:59
Dan denk ik dat het idd deze gewoon wordt.. en dan kan ik later ( als ik veel beter ben :P en een betere versterker heb ) altijd nog overstappen naar andere pickups

Jeffrey Kroonenberg
13 mei 2013, 20:09
Zonde van je geld, ik heb een Ibanez GSA 60 en dat ding blijf je af stellen.
heb gewoon mis koop bij de winkel.
En de winkel wil niks meer voor me betekenen:(

mesaman
13 mei 2013, 23:34
jeffrey, je gaat dit toch niet met zn gio vergelijken? Kom op zeg, jij wist/weet ook wel beter.

Ik ben positief over de premiums, mooi spul komt in de buurt van de japanse.

Quadrifoglio
14 mei 2013, 18:54
jeffrey, je gaat dit toch niet met zn gio vergelijken? Kom op zeg, jij wist/weet ook wel beter.


Ik wilde er al niet over beginnen maar dikke + 1

Daarnaast zie ik op andere fora mensen die hem gekocht hebben en zeer te spreken zijn over de pickups in deze gitaar. Volgens mij ga je hier zonder eraan te sleutelen een hoop plezier aan beleven ;)