PDA

View Full Version : Goede Delay(s) + reverb gezocht



Ijselrobo 07
7 mei 2013, 20:39
Goedenavond,

Momenteel ziet mijn pedalenketen er zo uit:
Gitaar --> Ibanez BB9 --> Dunlop Cry Baby Classic --> Boss CE-3 --> Vox ICE9 --> Vox Satchurator --> Boss PH-2 --> Digitech RP300R Artist --> Line6 FM4 --> Marshall JTM45 + 1960TV Cab.
De RP300R Artist wil ik gaan vervangen voor een of meerdere delay(s) en een reverb, omdat ik nu alleen nog de reverb en de delay's op de RP300R gebruik.

Voor in de band heb ik 3 soorten delay's nodig;
- Een korte solo delay
- Een normale delay voor dingen als Rope van de Foo Fighters
- Een overheersende solo delay.

De reverb moet standaard aanstaan en hoeft niet heel uitgebreid te zijn, hij hoeft alleen maar goed te klinken.

Voor de delay was ik aan het denken aan een (waarschijnlijk 2e hands) Line6 DL4 of 3 verschillende pedaaltjes.
Het liefst wil ik een stereo delay.
Voor de reverb misschien iets van een EHX Holy grail plus of een Digitech Hardwire stereo reverb.

Iemand suggesties?

Groet,
Luc

Lomeos
7 mei 2013, 21:28
De tc electronics nova delay is een prima programmeerbare delay met tap tempo en goed tweedehands te vinden (ahem...)
Voor reverb gebruik ik een tc hall of fame. Die vind ik zelf prima, maar ik gebruik hem echt weinig, dus ik wilde er niet al te veel aan uitgeven. Ooit wil ik wel een keer een Wet reverb.

miyaru
7 mei 2013, 22:25
Stereo delay weet ik niet veel van, ik heb een Memory Boy van EHX. Daar kan je de delaytijd verstellen met de voet met een expressie pedaal. Als reverb heb ik de standaard Holy Grail van EHX, en die bevalt heel goed. Schakelaar met drie standen (spring, hall en flerb) en een wet/dry pot. Klinkt goed en is makkelijk in gebruik voor wat jij wil.

Groeten van Robin

Henri H
8 mei 2013, 00:47
TC Flashback (X4)?

Reverb is voor mietjes. :D

Lexvandoef
8 mei 2013, 01:01
Flashback x4 en een Line6 M5 voor reverb?

Gebruik in mijn akoestische jazzcombo een flashback+m5 om het gitaargeluid breder en ruimtelijker te maken, klinkt zeer prima!

Ace 1.15.19
8 mei 2013, 01:24
De Line 6 Echo Park is ook een enorm uitgebreide delay. Voor de reverb zou ik voor een Holy Grail Nano gaan.

MarkS
8 mei 2013, 10:13
Een Boss RV-3 als 1 v/d pedalen? Te gebruiken als delay, reverb, of beide. En nog een 2e delay erbij.

Ijselrobo 07
8 mei 2013, 11:24
Dank voor de reacties!
Wat me nu wel interessant lijkt voor delay zijn de Flashback x4 en de Line6 DL4 (op aanraden van een bekende). want als ik moet gaan zoeken naar 3 of 2 losse delays ben ik waarschijnlijk meer geld kwijt.
Voor reverb lijkt me die Line6 M5 wel goed, zeker als ik opeens iets van modulatie nodig heb (en omdat de RP300R er dan nietmeer bij staat). Maar de holy grail lijkt me dan weer simpeler en neemt minder plaats in beslag.

Il_Falco
8 mei 2013, 11:27
Strymon timeline of eventide timefactor voor de delay?

Ik denk dat je uit de eventide een basis reverb kon halen en dan andere presets gebruiken voor delay.

FruscianteFan
8 mei 2013, 11:48
Dank voor de reacties!
Wat me nu wel interessant lijkt voor delay zijn de Flashback x4 en de Line6 DL4 (op aanraden van een bekende). want als ik moet gaan zoeken naar 3 of 2 losse delays ben ik waarschijnlijk meer geld kwijt.
Voor reverb lijkt me die Line6 M5 wel goed, zeker als ik opeens iets van modulatie nodig heb (en omdat de RP300R er dan nietmeer bij staat). Maar de holy grail lijkt me dan weer simpeler en neemt minder plaats in beslag.
Ik zou dus echt niet voor een M5 gaan. Je wilt een simpele reverb, die je gewoon altijd aan hebt staan. Nog belangrijker: je wilt je huidige multi-effect vervangen... dan lijkt het me vreemd om voor een ander multi-effect te gaan.

Ik heb nu drie delays op mijn plankje. De Behringer VD400 voor kortere echo's, en voor oscillatie. De Memory Boy voor de ruimtelijke delays, en de DD7 voor het andere werk. Bevalt me prima, maar is vooral fijn omdat ik ze vaak stapel en ermee freak (of gewoon onorthodoxe dingen doe). Als je gewoon 3 verschillende delays wilt, zou ik denk ik eerder gaan voor een programmeerbare digitale delay, dan ben je flexibeler.

Ijselrobo 07
8 mei 2013, 13:34
Daar heb je gelijk. misschien is 't toch beter om gewoon voor een holy grail te gaan.

voor de delay wordt 't misschien toch beter om voor een DL4 of de Flashback x4 te gaan denk ik zo? omdat ik dan snel tussen delay's kan schakelen en niet tussen nummers door wat hoef om te zetten..

Tankman
8 mei 2013, 14:14
Ga voor de TC Electronic Flashback X4. Super simpel in gebruik, 3 presets, 4 toneprints, goeie looper ook nog eens en makkelijk in te stellen.

Voor een always on reverb zou ik zeggen neem de Boss Fender '63 reverb.

FruscianteFan
8 mei 2013, 14:22
ik zou qua reverb idd niet zonder meer voor de holy grail gaan. Die dingen zijn fijn, maar echt niet per se het beste. Zeker als je spring reverb wilt, ben ik niet kapot van de holy grail.

Ijselrobo 07
8 mei 2013, 15:01
ik zou qua reverb idd niet zonder meer voor de holy grail gaan. Die dingen zijn fijn, maar echt niet per se het beste. Zeker als je spring reverb wilt, ben ik niet kapot van de holy grail.

Ah oké. welke stel jij voor?

@tankman: die Fender '63 reverb van boss lijkt me wel een goeie. maar wat is het verschil tussen een '63 (FRV-1) en een '65 (FDR-1)?

Brum
8 mei 2013, 15:31
ik heb zowel de originele Holy Grail als de nano en ik heb 'm eigenlijk altijd op de spring reverb stand staan. Juist de hall reverb vind ik niet geweldig in dat ding. Zo zie je maar weer, smaken verschillen gelukkig.;) Ik zou 'm zeker niet overslaan in je zoektocht in ieder geval.

Qua delay, ik zou gewoon voor een Boss gaan, die zijn erg oke en betrouwbaar en daar haal je ook echt wel het 'Rope' intro geluid uit. DD3, 6 en 7 vind ik persoonlijk de beste van Boss, maar da's ook een kwestie van testen.

Line6 heeft ook leuke delays. Zou ik ook zeker niet overslaan en zijn ook goed betaalbaar.

Tankman
8 mei 2013, 16:37
Ah oké. welke stel jij voor?

@tankman: die Fender '63 reverb van boss lijkt me wel een goeie. maar wat is het verschil tussen een '63 (FRV-1) en een '65 (FDR-1)?

De '63 reverb is echt een reverb pedaal gemoddeled naar een echte Reverb unit. De FDR-1 is meer een soort amp modeller gebasseerd op de '65 Deluxe Reverb amp, dus geen reverb, maar eerder het karakter van die amp.

FruscianteFan
8 mei 2013, 16:50
Ah oké. welke stel jij voor?

@tankman: die Fender '63 reverb van boss lijkt me wel een goeie. maar wat is het verschil tussen een '63 (FRV-1) en een '65 (FDR-1)?
Ik heb geen ervaring met andere reverbs dan mijn eigen Holy Grail, die ik altijd op hall gebruik. Maar ik heb de HG gekozen puur omdat John Frusciante die ook had vanaf 2002, niet omdat ik de HG nou zoveel beter vind dan andere pedalen.

Tankman
8 mei 2013, 17:36
Als je overigens toch veelzijdigheid wilt uit je Reverb gebruik ik zelf de TC Electronic Hall of Fame. Te gek ding! Als je alleen een simpele always on reverb wilt, ga voor die Boss.

Ijselrobo 07
8 mei 2013, 17:38
@tankman: oké, thx voor de uitleg!

@FruscianteFan: Past 'ie dan een beetje bij de dingen die Frusciante doet (solo en peppers)? want ik ben ook best wel weg van Frusciante.

miyaru
8 mei 2013, 17:44
Zeker niet de Holy Grail overslaan, is best een fijn dingetje!!!! Alles (naast elkaar) testen is het beste, ieders smaak is anders. Ik zou me niet te vast bijten in wat een bekende artiest gebruikt, je weet niet wat ze er naast hebben, gewoon zelf uitproberen. Ik ga een paar dagen per jaar op pad voor spulletjes, en dan maak ik van te voren een lijstje met wat ik wil uitproberen, en waar het voorradig is zodat ik het kan testen. Elke shopdag neem ik een ander thema, de ene keer delay, dan reverb enz net zolang totdat mijn plankje is gevuld met dingen die ik fijn vind klinken.

Nou succes met je zoektocht!!!

Robin

Marbles
9 mei 2013, 13:53
Ik vind de holy grail ook te gek (black angels gooiden álles er door), hou er wel rekening mee dat er geen batterij in kan volgens mij en dat (iig de oude versie) soms niet goed overweg kan met andere pedalen. In sommige combi's had ik erg veel bijgeluiden. Nu ik een voodoolab gebruik niet meer.

telecastermaster
10 mei 2013, 09:57
Deze lijkt me erg leuk. Alleen is ie nog niet uit. (Ik denk deze zomer ergens).

http://www.bax-shop.nl/nieuws-items/musikmesse-2013-zoom-multistomp-ms-60b-voor-basgitaar.html



https://www.bax-shop.nl/images/Zoom_Multistomp_MS-60B_MS-70CDR_musikmesse_2013_nieuws.jpg

Ijselrobo 07
10 mei 2013, 22:43
Die multistomp gaat voor mij waarschijnlijk niet werken.. is natuurlijk nog weinig over bekend maar dan ga ik een multi-effect voor een multi-effect vervangen..

En ik heb nog wat rond liggen kijken.. voor de delay ga ik waarschijnlijk voor de Flashback x4 of Line6 DL4 (even marktplaats in de gaten houden) en dan doe ik er nog een losse delay (Ik denk een Boss) bij voor slapback's.
Voor reverb ga ik waarschijnlijk voor een Boss Fender '63 of een Holy Grail. binnenkort even naast elkaar testen.