PDA

View Full Version : Stemmechaniek kapot.....



Rubenhoi
7 mei 2013, 16:14
Helaas is vandaag mijn stemmechaniek kapot gegaan van mijn wetern gitaar :(

Weet iemand waar ik dat kan kopen (bestellen)?

Want om er direct 6 te kopen lijkt mij een beetje overbodig...

LaurentB
7 mei 2013, 16:36
Van wat ik zo zie verkoopt Stewart-MacDonald (http://www.stewmac.com/shop/Tuners.html) ze wel los. Wel wat duur met die transportkosten vanuit de VS, maar de Nederlandse sites die ik ken verkopen ze alleen per set. Maar misschien weet iemand anders nog iets?

kwispelhond
7 mei 2013, 17:16
Zijn inderdaad voornamelijk als set leverbaar. Voor zoiets loop ik zelf altijd even bij één van de bouwers hier in de buurt langs (bij ons: Vox Humana, Peer Dellen, de Gier, enz.). Die hebben vaak nog wel wat rondslingeren en dan heb je ook gelijk de juiste dikte en lengte van het asje (oftewel, vervangen zonder boren en andere teleurstellingen!!). Zo'n setje hoeft niet de hoofdprijs te kosten, ik heb ze al vanaf 19,95 gezien. Ik heb laatst een setje Gotoh's op mijn oude akoestische Ibanez gezet en die zijn zelfs prima voor iets over de 50,- euro.

Wat is er overigens kapot aan? B.v. de knopjes zijn soms wel los te krijgen.

Rubenhoi
7 mei 2013, 20:46
Zijn inderdaad voornamelijk als set leverbaar. Voor zoiets loop ik zelf altijd even bij één van de bouwers hier in de buurt langs (bij ons: Vox Humana, Peer Dellen, de Gier, enz.). Die hebben vaak nog wel wat rondslingeren en dan heb je ook gelijk de juiste dikte en lengte van het asje (oftewel, vervangen zonder boren en andere teleurstellingen!!). Zo'n setje hoeft niet de hoofdprijs te kosten, ik heb ze al vanaf 19,95 gezien. Ik heb laatst een setje Gotoh's op mijn oude akoestische Ibanez gezet en die zijn zelfs prima voor iets over de 50,- euro.

Wat is er overigens kapot aan? B.v. de knopjes zijn soms wel los te krijgen.

Sorry, maar ik heb hem weer gemaakt ! :) Ik had hem er even afgehaald en het hem een beetje aangetikt en met een schroevendraaier aangedraaid en nu doet hij het weer ! :) Maar toch heel erg bedankt !

LaurentB
7 mei 2013, 22:31
Ah, mooi! :)