PDA

View Full Version : aria concerto gitaar gekocht op een vrijmarkt,



bertje1
7 mei 2013, 14:18
Hoort misschien wel niet in dit forum maar heb een stukje over deze gitaar geplaatst op het forum akoestische gitaren maar daar weet blijkbaar niemand iets over deze gitaar. Het gaat om een aria concerto ac 10 gemaakt in Nagoya Japan. serie nummer 833. ( zie forum akoestische gitaren ). Iemand hier die er iets over weet?:???:

Tupelo
7 mei 2013, 14:59
Wat wil je nu eigenlijk nog meer weten of horen; dat 'ie duizend euro waard is ?

bertje1
7 mei 2013, 15:17
ha ha nee dat dat niet zo is weet ik wel.ik schat 50 euro maar is voor mij niet interessant want ik verkoop niets Ik wil graag weten uit welk jaar zij is en waar ze gemaakt is ik verzamel gitaren sinds kort dus van daar dat ik op zoek ben naar antwoord op mijn vragen.

wietse
7 mei 2013, 16:31
werkt google niet bij jou soms?
voer in aria ac10 en er gaat een wereld voor je open.

bertje1
7 mei 2013, 16:59
Google werkt. ik heb de pagina's gevonden snap niet waarom ik eerder niets kon vinden. misschien de naam verkeerd gespeld. kan nu voorlopig vooruit.

apekop
7 mei 2013, 18:23
verkeerde subforum? moet bij akoestisch natuurlijk.
Ik heb zelf drie Arias klassieke gitaren gehad, waaronder AC-10 en AC-20 en AC-8 geloof ik. Ze zijn nagenoeg identiek, ik weet niet waarin de verschillende modellen precies verschillen, maar het zijn zeker goede gitaren die voor zo'n 100 euro of minder kan vinden 2ehands.
Ook op elektrisch gebied zijn de meeste oude Arias veel waar voor weinig geld.

vulvasonic
8 mei 2013, 02:08
Ik heb een AC7, net als mijn zus. En het zal vast geen topgitaar zijn, maar ik heb er alles op geleerd wat ik kon leren. Inmiddels is het de favoriete gitaar van mijn dochter. Ze prefereert de Aria boven al mijn elektrische gitaren en mijn Gibson J-45.
Gewoon een hele leuke gitaar dus. :)

roger
8 mei 2013, 06:52
Ik ben 35 jaar geleden op de AC6 begonnen,hangt hier nog steeds aan de muur, deze werd toentertijd door de muziekschool aanbevolen kan ik me herinneren.

Hotpepper01
8 mei 2013, 08:14
Ik heb ook een Aria concert gitaar. Ik meen dat een AC25 is. Gaaf ding...Het is mijn eerste serieuze gitaar geweest. Ik kreeg hem voor mijn 16e verjaardag van mijn ouders. Ik wou geen brommer (was destijds erg voor de hand lag), maar een gitaar. Dat werd deze Aria. Kostte destijds een hoop geld: een paar honderd gulden. Ik ben er mee naar muziekles op de muziekschool geweest. Noten leren lezen, Klassieke muziek, Bach etc, de eerste Beatles liedjes en natuurlijk House of the Rising Sun. Mee naar kampvuur-uitjes, campings etc. Later in de eerste bandjes deden we de akoestische set er mee. Wild horses, Angie, Pigs on the wing etc. Daarna hebben mijn kids het ding afgeragd, de body heeft een paar scheuren opgelopen. Maar...ik heb hem nog steeds. Bespeelbaar is hij eigenlijk niet meer...
Hij hangt tegenwoordig nostalgisch te zijn achteraan de verzameling.

http://i1205.photobucket.com/albums/bb440/hotpepper01/DSC00138_zpsb859641d.jpg

guitarkid
9 mei 2013, 13:14
Ik heb ook een Aria concert gitaar. Ik meen dat een AC25 is. Gaaf ding...Het is mijn eerste serieuze gitaar geweest. Ik kreeg hem voor mijn 16e verjaardag van mijn ouders. Ik wou geen brommer (was destijds erg voor de hand lag), maar een gitaar. Dat werd deze Aria. Kostte destijds een hoop geld: een paar honderd gulden. Ik ben er mee naar muziekles op de muziekschool geweest. Noten leren lezen, Klassieke muziek, Bach etc, de eerste Beatles liedjes en natuurlijk House of the Rising Sun. Mee naar kampvuur-uitjes, campings etc. Later in de eerste bandjes deden we de akoestische set er mee. Wild horses, Angie, Pigs on the wing etc. Daarna hebben mijn kids het ding afgeragd, de body heeft een paar scheuren opgelopen. Maar...ik heb hem nog steeds. Bespeelbaar is hij eigenlijk niet meer...
Hij hangt tegenwoordig nostalgisch te zijn achteraan de verzameling.

http://i1205.photobucket.com/albums/bb440/hotpepper01/DSC00138_zpsb859641d.jpg

Dit schreeuwt om restauratie! ;)

Rizz
9 mei 2013, 13:29
Dit schreeuwt om restauratie! ;)

Eigenlijk wel ja. Ik heb mijn oude yamaha onlangs ook structureel laten herstellen. 2 scheuren aan de rand van het bovenblad gefixed, nieuw zadel en topkam.. Hij was eigenlijk niet meer bespeelbaar, omdat de snaarspanning het bovenblad omhoogtrok. Ding was niet meer te stemmen. Was niet eens zo duur, ook omdat de herstellingen niet onzichtbaar gemaakt hoefden te worden. Ik heb het ding al bijna 20 jaar en het was m'n eerste serieuze gitaar. Teveel sentiment om 'm weg te laten rotten. Hij wordt nu weer regelmatig bespeeld.

bertje1
9 mei 2013, 18:40
Ik heb dit nog kunnen vinden op internet voor wat betreft de gebruikte houtsoorten van de aria's ac serie
http://i1274.photobucket.com/albums/y421/bertje12/aria_descr_zpsff9f47a6.jpg (http://s1274.photobucket.com/user/bertje12/media/aria_descr_zpsff9f47a6.jpg.html)