PDA

View Full Version : beste compressor MXR



JDB7
7 mei 2013, 11:38
Hallo,

Ik ben opzoek naar een goeie compressor ik gebruik bijna altijd pedalen van mxr dus twijfel ik tussen volgende modellen.

MXR102 Dyna comp

MXR CSP028 1976 VINTAGE DYNA COMP

MXR M132 SUPER COMP

MXR CSP202 CUSTOM COMP

Versterker is een jcm 800 van 81

Iemand ervaring met Compressors graag jullie menning

Alvast bedankt

Lomeos
7 mei 2013, 12:15
Ik vind de vintage dynacomp aanmerkelijk beter dan de standaard dynacomp. Je zit dan wel met het nadeel dat er geen led en adapteringang op zitten. De andere twee ken ik niet.

Koenios
7 mei 2013, 12:49
De vintage dynacomp klinkt inderdaad een stuk beter dan de "gewone". Verder zou ik toch eens kijken naar wat andere compressors.

Zelf heb ik de Mr Squishy van Toadworks, was precies wat ik zocht, heel erg transparant maar geeft ook de mogelijkheid om zo'n "platgedrukte" sound te krijgen.
Maar ik zou zeker ook eens kijken naar compressors van Analogman en ook die van Keeley. Allemaal te gekke compressors die naar mijn smaak veel beter (m.a.w. transparanter) zijn dan die van MXR.

Echter, als je een echte oude Dynacomp zou kunnen bemachtigen zou het dan wel weer te gek zijn! Nog moet ik melden, dit zijn allemaal meningen dus je kunt het beste gewoon zo veel mogelijk gaan luisteren en uitproberen.

Braindead
7 mei 2013, 13:06
Is er een bepaalde reden dat je bijna alleen MXR gebruikt?

JDB7
8 mei 2013, 09:02
Mxr ben ik beginnen gebruiken omdat mijn favorieten deze gebruiken zoals, slash, van halen en zakk wylde.

Eigenlijk speelt het merk niet echt een rol maar omdat ik zeer te vreden ben over mxr dacht ik daaraan, ik dacht om een MXR CSP202 CUSTOM COMP te nemen maar kweet nie goe goed het werkt onder een jcm 800.

ik heb al gekeken via youtube maar graak er nog niet uit, de genoemde pedalen hierboven zal ik dan ook eens nakijken.

Il_Falco
8 mei 2013, 09:45
Ik zou me niet blind staren op wie het ook gebruikt. Mxr is een deftig bedrijf, daar niet van maar zij worden betaald om ermee te spelen. En zelden/soms omdat ze het goed vinden klinken. Maar zoals gezegd zijn het geen slechte pedalen. Probeer anders ook de xotic sp als je kan.

JimiDylan
8 mei 2013, 10:24
Je hebt de beste MXR compressor er niet eens bijstaan, de MXR Bass Compressor (ook perfect voor gitaar), geweldige comp!

JDB7
8 mei 2013, 11:05
Je hebt de beste MXR compressor er niet eens bijstaan, de MXR Bass Compressor (ook perfect voor gitaar), geweldige comp!

deze heb ik er niet bijgezet net omdat het bedoeld is voor bass :p, zal ik dan ook eens nakijken bedankt voor je reactie

Braindead
8 mei 2013, 16:41
MXR is ook zeker niet slecht maar je beperkt jezelf natuurlijk als je maar naar 1 merk kijkt.

apekop
9 mei 2013, 01:33
Ik vind de vintage dynacomp aanmerkelijk beter dan de standaard dynacomp. Je zit dan wel met het nadeel dat er geen led en geen adapter ingang op zit. De andere twee ken ik niet.

Dat is heel erg storend inderdaad, geen led en geen adapter aansluiting. Vooral een led is toch wel een must voor een compressor omdat je zeker wilt weten of hij aan of uit staat, bij een compressor soms niet goed te horen in een bandsituatie.

Wat vonden jullie zoveel beter een aan de vintage versie? Ik heb ze ooit naast elkaar geprobeerd en vond de vintage ook beter klinken, maar kon er niet echt de vinger opleggen waar hem dat in zat. Ik twijfelde ook of ik niet bevooroordeeld was of met mijn ogen luisterde. De vintage versie is natuurlijk ook twee en een half keer zo duur.

JimiDylan
9 mei 2013, 05:50
deze heb ik er niet bijgezet net omdat het bedoeld is voor bass :p, zal ik dan ook eens nakijken bedankt voor je reactie

Dat suggereert de titel inderdaad, maar compressie is niet iets wat bedoeld kan zijn op bass of gitaar, aangezien het vrij weinig te maken heeft met frequenties. De mxr bass compressor is (zoals ik al eerder zei) echt geweldig op gitaar! Echt een aanrader!

DrHanz
22 mei 2013, 00:18
Heb de gewone Dyna Comp en de CSP028 1976 VINTAGE DYNA COMP. Dat die geen led heeft is supervervelend, en maakt hem voor gigs ongeschikt imo. Maar hij klinkt als een klok! In live situatie volstaat gewone Dynacomp van zes tientjes met ledje en adapteraansluiting meestal echter prima.

lennytien
22 mei 2013, 00:28
Wat wil je met je compressor? Want uhhh, verschillende compressors zijn weer beter voor verschillende doeleinden. Overigens gebruiken grote artiesten vaak merken zoals MXR en boss omdat ze ruim voor handen zijn en dus nooit afhankelijk zijn van een boutiqueshop als er op een tour iets kapot gaat. Wat betreft kwaliteit zou ik je zeker eens aanraden om verder te kijken. Barber tonepress bijvoorbeeld.