PDA

View Full Version : Gitaar gewonnen maar advies nodig voor toch een andere (parlorachtig)



Mrmilksop
6 mei 2013, 17:19
Hallo allemaal,

Tijdje terug heb ik meegedaan op facebook met zo'n like and share bericht van Richwood
Hierbij kon je een Richwood RD-50 winnen.

En wat wil het toeval ik heb dat ding gewonnen haha afgelopen vrijdag opgehaald bij Souman in Wezep en hij klinkt en speelt echt niet verkeerd!!! hele warme klank komt eruit.

Hier ff mijn happy ik heb een gitaar gewonnen foto

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/935687_516909868365336_370456752_n.jpg

En dit is mijn acoustische hoekje nu...... allemaal leuk maar zoals je ziet allemaal dreads!! de G Bennet ooit mee begonnen gewoon een lekker ram gitaartje
Laatst de Garrison gekocht (midden) die gaat echt niet weg geweldig ding
Dan zie je dus nog de gewonnen Richwood en een gekregen Ibanez f2871 uit 1978.

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/482631_10151571276873094_908764815_n.jpg

Ik zoek dus eigenlijk een parlor achtig gitaartje en ik dacht als ik nou die Richwood verkoop en de greg bennet
Dan nog wat centjes bij leggen en dan moet mijn budget zo rond de 400/450 zitten.

Ik ben gek op vintage look
Heb al wel wat rond gekeken maar er is weinig te vinden voor dat geld wat ook nog eens vintage oogt.
Dus mijn vraag was weten jullie merken die in die prijsklasse gewoon leuke parlorachtige gitaartjes maken om lekker op te fingerpicken????

Alvast bedankt!!!

Rizz
6 mei 2013, 17:34
Recording King, Hohner Essential (Roots), Art & Lutherie Ami, Washburn of echt vintage voor jouw budget: klik (http://www.vintageparlorguitars.com/) Dollar = Euroos

muziekschuur
6 mei 2013, 17:36
Moet je die Richwood niet een kans geven? Probeer eens nieuwe snaren. Da's een heel verschil...

Mrmilksop
6 mei 2013, 17:37
Jij had volgens mij zo'n hohner toch als ik het goed gezien heb?
Bevalt die goed? Bedankt voor je reactie in ieder geval ik ga is even googlen

Mrmilksop
6 mei 2013, 17:39
Moet je die Richwood niet een kans geven? Probeer eens nieuwe snaren. Da's een heel verschil...


Hij klinkt al prima hoor helemaal niks mis mee maar 3 dreadnought's vind ik toch wat teveel van het goede en aangezien ik voornamelijk met de vingers speel zoek ik echt een klein gitaartje met een goed gebalanceerd geluid ..... picken op een dread gaat prima hoor maar ik wil toch eens wat anders proberen

XTZ
6 mei 2013, 17:43
Joh, dus dat soort acties leveren dus soms wél een winnaar op?!

Mrmilksop
6 mei 2013, 17:45
Joh, dus dat soort acties leveren dus soms wél een winnaar op?!

haha ja inderdaad ik was ook echt verbaasd hoor heb een hekel aan die acties heel FB staat er vol mee maar ik dacht ach doe eens gek.... en zie hier!!! toch een gitaartje van nieuw in de winkel om en nabij de 300 euro... niet slecht om te winnen !!

Rizz
6 mei 2013, 17:49
Ik ben helemaal dwaas van die Hohner.. Halsje had een ietsje dikker gemogen, maar dat is dan ook wel.. Zuiver, speelt als een tiet en met de goede snaren (voor mij .012-.054 fb) Een klank als een klok. Er komt echt verbazingwekkend veel herrie uit dat ding als je wilt.. Ik ben om, zoals mijn andere topic ook getuigt. Er is ook nog een Roots serie, met mooie bursts enzo..

@muziekschuur: een dread is toch echt wel wat anders als een pure fingerstyle gitaar.. Tuurlijk er zijn uitzonderingen, maar voornamelijk in het hogere segment. Een small body akoest doet echt wel heel wat anders...

Mrmilksop
6 mei 2013, 17:53
Ik ben helemaal dwaas van die Hohner.. Halsje had een ietsje dikker gemogen, maar dat is dan ook wel.. Zuiver, speelt als een tiet en met de goede snaren (voor mij .012-.054 fb) Een klank als een klok. Er komt echt verbazingwekkend veel herrie uit dat ding als je wilt.. Ik ben om, zoals mijn andere topic ook getuigt. Er is ook nog een Roots serie, met mooie bursts enzo..

@muziekschuur: een dread is toch echt wel wat anders als een pure fingerstyle gitaar.. Tuurlijk er zijn uitzonderingen, maar voornamelijk in het hogere segment. Een small body akoest doet echt wel heel wat anders...

zag er 1 op marktplaats staan staat er al wel een tijd op maar heb hem even gemaild
is een Hohner EP-S00 voor 199,- en heerenveen is voor mij zo gek ver niet dus als die hem nog heeft ga ik zeker even kijken/spelen

Rizz
6 mei 2013, 18:00
zag er 1 op marktplaats staan staat er al wel een tijd op maar heb hem even gemaild
is een Hohner EP-S00 voor 199,- en heerenveen is voor mij zo gek ver niet dus als die hem nog heeft ga ik zeker even kijken/spelen
Had ik ook gezien, pietsie groter als de parlor. Maar als je puur naar de maten gaat kijken, valt de parlor eigenlijk nog maar net in de 0-klasse, bijna in de 00. Parlor=lower bout <13", 00 vanaf 14". De Hohner Parlor is 13,9"...

Mrmilksop
6 mei 2013, 18:06
Die Art en Lutherie zijn inderdaad erg mooi en als ik zo op youtube kijk klinken ze ook nog eens erg goed.
Alleen kan geen zaak in nederland vinden die ze verkoopt

Rizz
6 mei 2013, 18:11
http://www.klundertmuziek.nl/default.asp?pfs=productdetail&search=&vka=&ag=&sag=&pid=54559

http://www.harrystrading.nl/catalog/index.php/cPath/101_124_125?osCsid=daed652795f64200c476d863fa8787f 9

Zoeken is ook een kunst! :D

Mrmilksop
6 mei 2013, 18:14
Moet ik dus ook nog een keer goed leren dat zoeken haha bedankt ;)

Ik zat al op de importeur site zo ver was ik al haha

Rizz
6 mei 2013, 18:34
Oh ja, nog 1 ding: Parlors en aanverwante modellen horen eigenlijk 12-fretters te zijn, de Hohners zijn 14-fretters.. Laatst toch 's op een 12-fretter gespeeld en dat is toch weer een andere beleving...