PDA

View Full Version : Gitaarmerken



Ibanez
15 juli 2001, 21:24
1.Wat vinden jullie de beste gitaarmerken? en waarom?
2.Wat vinden jullie de slechtste gitaarmerken? en waarom?

MASTERHOMIE
15 juli 2001, 23:04
Ik heb nog niet zoveel ervaring(waarom geef ik hier dan antwoord op?)
ik vind ovation een slecht merk gitaar (ziet er tenminste niet uit allemaal)
en ja wat is goed....
ik heb nog maar 2 gitaren gespeeld mijn eigen yamaha pacifica en een zelfgemaakte van een vriend

sleep_to_saturate
16 juli 2001, 11:54
Ik vind Epiphone en Ibanez wel goede merken.. Qua prijs / kwaliteit..
Ja en Gibson en Fender zijn nou eenmaal duur maar wel goed.. Goedkope Gibsons en Fenders klinken rot. (Dus ook squiers)
Washburn vind ik een slecht gitaarmerk, ik heb er op een paar gespeeld. Vond het maar niks. Verder gitaren met een merk zoals action, power of tiger.. haha.. het is leuk voor iemand die maar 100 piek heeft en toch iets wil om op te spelen. maar ja ik zou het niet eens een merk durven noemen.

master G
16 juli 2001, 19:46
Hallo ik ben nieuw hier. Ik ben een vriend van Ibanez. Een relaxte gitaarmerken zijn Epiphone en Ibanez slechte merken zijn Yellowstone, Washburn en dat soort dingen.

Ibanez
18 juli 2001, 17:49
Hallo master G jij ook hier?

puvin
25 juli 2001, 17:50
washburn een slecht merk?????

ik denk het niet hoor...

ze zijn misschien net iets te duur maar helemaaaaaaaal niet slecht

Ibanez
26 juli 2001, 17:42
Meningen verschillen:)

Grooveyard21
27 juli 2001, 12:00
Fender Usa rules!

anoniem
6 augustus 2001, 17:28
Paul Reed Smith. Duur maar wel heel errug goed. Lekker hout, goede elementen, supertone, jammer dat ik er zelf geen heb :smile:

Speel zelf op Fender, Cort, Ibanez en die bevallen allemaal

anoniem
6 augustus 2001, 18:20
zo is het nou ook nog eens een keer

Manolito
6 augustus 2001, 18:57
Ik heb net een Washburn wr 540 gekocht (de goedkopere: 750,-. Dus ik heb een slechte gitaar in handen?

taylor
6 augustus 2001, 21:42
ach nee echt niet hoor.

dit is en beetje en onzin topic slechte a_merken gitaren bestaan niet.

al de merken maaken wel eens en dog(of en gitaar die gewoon minder is)

washburn is gewoon goed hoor.

anoniem
6 augustus 2001, 23:16
Washburn maakt prima gitaren...niks mis mee. Ook goedkope Fenders en Gibsons zijn over het algemeen in orde. Die goedkope Les Paul met P100's is bijvoorbeeld een uitstekende gitaar....beter dan menig duurdere Les Paul Standard. Ook met Squiers is niets mis maar alle waar is naar zijn geld.

MASTERHOMIE
7 augustus 2001, 10:40
ik denk ook dat er geen gitaar merk bestaat wat beter is dan een ander
er zijn natuurlijk wel echt slechte merken maar er zullen best mensen zijn die dat wel weer goede gitaren vinden. Vooral de makers van die slechte gitaren!! :smile:

taylor
7 augustus 2001, 14:16
wat zijn volgens jou dan slechte a-merken gitaren???

ik weet vroeger had je rockson,hondo,enz echt van die b-merken waaren niet echt slecht maar goed ook niet.

wel goed voor beginners.(en dat ben jij ook masterhomie :smile:)

anoniem
8 augustus 2001, 03:34
Hallo,
Ik heb sinds kort een acoustische gitaar en het merk is een segovia kent iemand dit merk.

Kan er namelijk weinig over vinden.

Bugs

taylor
8 augustus 2001, 13:27
ja wel eens van gehoord.

MASTERHOMIE
8 augustus 2001, 20:49
Bij de K-U-T zaak in schagen (Jan piet beers), verkopen ze van die zeg maar "wehkamp"-achtige gitaren. ik denk dat hier de kwaliteit minder is.Het zijn trouwens stratocaster modellen. Ze zijn van het merk Bogey, nog nooit van gehoord? dat kan goed want het wordt door beers verkocht


afgezien van het negatieve comentaar op de KUT zaak, is dus het punt van dit comentaar, dat er mischien toch wel degelijk b merken zijn.

ik zal mezelf wel tegen praten wat betreft mn vorige post, maar het schoot me tebinnen

Nemesis
8 augustus 2001, 20:56
Samick is mijn favorite merk(tot nu toe)...
en dobro.....ik heb ooit eens op een dobro resonator mogen spelen,,,,dat is echt reeetee lekker !!

anoniem
8 augustus 2001, 22:18
Kijk eens op:

http://www.gitaarforum.nl/pollphp2/demo_poll.php

mzzl, George

MASTERHOMIE
8 augustus 2001, 22:30
...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: MASTERHOMIE op 2001-10-21 12:14 ]</font>

Eko
10 augustus 2001, 21:25
Hi Guys,
Washburn maakt goede gitaren ( ik speel al 20 jaar op zo`n ding )maar hoort volgens de meesten niet bij ,, de top,,.
A merk Fender
Slechte gitaar merken zijn subjectief. Als je er op leert spelen heeft hij z`n werk gedaan.Voor gevorderden ligt het er aan wat je wil voelen en horen.

taylor
10 augustus 2001, 23:31
voor mij hoort washburn gewoon bij de top hoor.

ik weet nie wat er mis mee moet zijn.

ze hebben trouwens ook wel veel endorsers(dus pro gitaristen)

MASTERHOMIE
11 augustus 2001, 09:43
Een vrind van me zij dat je op een slechte gitaar niet kan leren spelen. Precies ook de reden waarom ik hem niet bij Beers mocht halen. 490,- voor een gitaar+versterker+kabels+gitaarband
Dat lijkt me niet gezond. Hoe komen die krengen zo goedkoop.
Maar afijn dit topic heet niet KUTZAKEN dus genoeg gezeikt op die KUTZAAK BEERS

Pieter
20 augustus 2001, 03:54
Goed of slecht is allemaal nogal relatief. Wat voor een beginner met weinig poen ok is, is voor een ervaren pro 3 keer niks. Je mag een gitaar uit de prijsklasse van pakweg 300 piek gewoon niet vergelijken met een plank van een paar duizend piek.

AutoStatic
20 augustus 2001, 13:02
M'n eerste akoestiese bak was een Segovia. Klinkt ok, maar blijft een cheapo ding. Kan er ook niet meer op spelen, de hals is al drie keer gebroken. Maar was een fijne gitaar, ziet er ook wel goed uit voor dat geld.
Wat betreft goeie gitaren. Zoals ze vroeger met de hand gemaakt werden, dat waren pas toppers. Die hebben nog iets van een ziel meegekregen. Ze zijn gewoon wat authentieker dan van die 7-snarige Ibanez-en met handvat (no offense hoor, als je dat kewl vindt, soit...). Ik zou zo zeggen, leer jezelf spelen op een goeie beginnersbak en ga dan op zoek naar een gitaar die bij je past.
Ow ja, Epiphones waren vroeger ok maar nu is het echt rommel (wederom no offense). Als je een Gibson SG en een Epiphone SG naast elkaar hoort en bespeelt, da's wel een flink verschil.

AutoStatic
20 augustus 2001, 13:05
Ben ook niet zo gecharmeerd van Washburn trouwes. Zijn goeie gitaren, maar nogal ondefinieerbaar geluid (tenminste, de bakken waar ik op gespeeld heb). En die Floyd Rose tremolo's... Nee, dat is het toch niet.

Ic3gl0vE
20 augustus 2001, 14:12
Op 2001-07-16 10:54, schreef sleep_to_saturate:
Ik vind Epiphone en Ibanez wel goede merken.. Qua prijs / kwaliteit..
Goedkope Gibsons en Fenders klinken rot. (Dus ook squiers)


eeeeeeuhm...
Epiphone is het goedkopere merk van Gibson... Je spreekt jezelf tegen

Ibanez
20 augustus 2001, 18:07
Op 2001-08-06 20:42, schreef taylor:
ach nee echt niet hoor.

dit is en beetje en onzin topic slechte a_merken gitaren bestaan niet.

al de merken maaken wel eens en dog(of en gitaar die gewoon minder is)
washburn is gewoon goed hoor.


dit is geen onzin topic want ik vraag gewoon de eigen mening van mensen welke merken ze beter vinden omdat dat ze ze lekkerder vinden spelen ofzo, ze moeten gewoon hun eigen mening geven dussssssssssss.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez op 2001-08-20 17:23 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez op 2001-08-20 17:23 ]</font>

Ibanez
20 augustus 2001, 18:14
Op 2001-08-07 09:40, schreef MASTERHOMIE:
ik denk ook dat er geen gitaar merk bestaat wat beter is dan een ander
er zijn natuurlijk wel echt slechte merken maar er zullen best mensen zijn die dat wel weer goede gitaren vinden. Vooral de makers van die slechte gitaren!! :smile:


tuurlijk zijn er wel betere merken en slechtere qua kwaliteit.

[/quote] er zijn natuurlijk wel echt slechte merken maar er zullen best mensen zijn die dat wel weer goede gitaren vinden.[/quote]
dat zijn gewoon mensen die een flutgitaar hebben en gewoon zeggen dat het een goeie gitaar is terwijl het gewoon flutkwaliteit is.
kortom: er zijn wel slechte en betere gitaren.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez op 2001-08-20 17:24 ]</font>

Ibanez
20 augustus 2001, 18:17
Op 2001-08-11 08:43, schreef MASTERHOMIE:
Een vrind van me zij dat je op een slechte gitaar niet kan leren spelen. Precies ook de reden waarom ik hem niet bij Beers mocht halen. 490,- voor een gitaar+versterker+kabels+gitaarband
Dat lijkt me niet gezond. Hoe komen die krengen zo goedkoop.
Maar afijn dit topic heet niet KUTZAKEN dus genoeg gezeikt op die KUTZAAK BEERS
INDERDAAD.

Ibanez
20 augustus 2001, 18:20
Op 2001-08-20 13:12, schreef Ic3gl0vE:


Op 2001-07-16 10:54, schreef sleep_to_saturate:
Ik vind Epiphone en Ibanez wel goede merken.. Qua prijs / kwaliteit..
Goedkope Gibsons en Fenders klinken rot. (Dus ook squiers)


eeeeeeuhm...
Epiphone is het goedkopere merk van Gibson... Je spreekt jezelf tegen
eeeeeeuhm misschien bedoelt ie met goedkope gibsons wat anders dan ephiphone's???

master G
20 augustus 2001, 21:14
Waar ik zelf een hele slechte ervaring mee heb is yellowstone het was mijn eerste gitaar dus toen was ik helemaal in de wolken (van mijn pa had ik hem gekregen ) maar naderrhand werd hij voor mij steeds minder leuk

wat ik fijne dingen vind zijn epiphones vooral de flying v en de sg

wiegersma
21 augustus 2001, 00:47
De aller- aller-, maar dan ook aller verotste gitaar die je maar kunt bedenken staat bij mij in de slaapkamer en dat was een Hondo met bleometjesmotief. Dit was mijn eerste gitaar voor 26 piekjes, 5e-hands gekocht. Toen was ik de wereld te rijk, want ik had eindelijk een echte electrische gitaar! maar als ik er nu weer eens op speel, lukt dat gewoon bijna niet meer. Zo'n belachtelijk geluid, onstembaar en moeilijk te bespelen. Maar weg gaat hij nooit, want 't is mijn eerste en ik ben eraan gehecht.

De gitaar die het fijnst speelt is toch de Les Paul. Het gevoel van de gitaar, het geluid, de rock en de roll die het uitstraalt, het gewicht. Je voelt gewoon dat je wat in handen hebt. Ik ben trouwens nog wel benieuwd naar PRS. Heb ik tot mijn spijt nog nooit op gespeeld.

sleep_to_saturate
21 augustus 2001, 01:18
Ik sprak mezelf niet tegen, want Epiphones zijn geen goedkope Gibsons. Ik heb bevoorbeeld gemerkt dat een vriend van mij een Gibson SG special heeft, die dus best goedkoop was voor een Gibson, 1900 ofzo. En dat mijn Epiphone LP van 1100 veel beter klinkt.
Wat ik daarmee wil zeggen is als je een Gibson koopt moet je het wel goed doen, dan moet je er ook wel 3 ruggen voor neerleggen of 2e hands een goeie zien te krijgen, anders zou je net zo goed een goede Epiphone kunnen kopen.

Ibanez
21 augustus 2001, 12:28
Op 2001-08-21 00:18, schreef sleep_to_saturate:
Ik sprak mezelf niet tegen, want Epiphones zijn geen goedkope Gibsons. Ik heb bevoorbeeld gemerkt dat een vriend van mij een Gibson SG special heeft, die dus best goedkoop was voor een Gibson, 1900 ofzo. En dat mijn Epiphone LP van 1100 veel beter klinkt.
Wat ik daarmee wil zeggen is als je een Gibson koopt moet je het wel goed doen, dan moet je er ook wel 3 ruggen voor neerleggen of 2e hands een goeie zien te krijgen, anders zou je net zo goed een goede Epiphone kunnen kopen.
dacht ik al

anoniem
23 augustus 2001, 11:21
Ik sta op het punt een 2e hands Semick te kopen.

Wat vinden jullie van deze gitaren?
doen of niet?

MissAlexa
23 augustus 2001, 13:24
Slechtste merk zou ik je echt niet kunnen vertellen. Beste merk bestaat niet maar Pensa is toch wel mn favoriet

Rectifier
23 augustus 2001, 16:41
Pensa Suhr is zeer mooi.PRS en MusicMan.
En Zion ook wel mooi.Allemaal topgitaren voor veel geld.Maar een mooie LP Flame top mag er ook zijn.
Mmmm, 2e hands Semick of Samick???
Ik heb er twijfels bij,die dingen leveren 2e hands geen bal op.Niet dat je hem koopt om te verkopen,maar je blijft je leven niet op een Samick spelen. Toch???

taylor
23 augustus 2001, 20:34
het beste is tom andersson(gitaren) beweeren sommige.

als je kunt betalen.

Ic3gl0vE
9 september 2001, 14:55
Op 2001-08-20 17:20, schreef Ibanez:

[/quote]eeeeeeuhm misschien bedoelt ie met goedkope gibsons wat anders dan ephiphone's???
[/quote]

naah vast niet want ik heb nog nooit een goedkope Gibson gezien...

ow ik heb nou ff de rest van de bladzijde gelezen en ik snap het :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ic3gl0vE op 2001-09-09 13:59 ]</font>

Ditmar
9 september 2001, 17:05
Ik heb een keertje op een Music Man JPM mogen spelen, en sindsdien heb nooit meer een betere gitaar te hebben gezien/gehoord/bespeeld..... De Ibanez JPM was ook al goed, maar de Music Man, daar zijn gewoon geen woorden voor hoe goed die is...

De Music Man Steve Lukather signature schijnt ook errug goed te zijn....

Maar ja, waarom zijn die krengen zo duur ??

Rectifier
10 september 2001, 12:50
Inderdaad zijn dat rete goeie gitaren. Ik heb zelf de LUKE 2. Echt superflexibel.
Ja,tuurlijk betaal je voor de naam, en ze investeren ook behoorlijk veel in endorders zoals Steve Lukather en John Petrucci. Dat moet allemaal betaald worden door ons, de users. Maar dat neemt niet weg dat het een van de beste productiegitaren te wereld is.
Maar pak maar eens een Silhouette of een Axis, zijn allemaal kwaliteitsplanken.

Ditmar
10 september 2001, 21:12
Ja, maar het geld he.....het geld.
Die dingen zijn met de huidige dollarkoers zo ongelovelijk duur dat ze niet te betalen zijn. Ik zou er graag een kopen (was er geen JPM, dan zou ik ook The Luke kopen).... maar ja, ik ben een arme student en ik heb er ook nog een aardige uitgaansverslaving bij...

Jimi Hendrix
11 september 2001, 09:37
Op de diverse tweedehands sites staan regelmatig Lukes en zelfs Van Halen Music Man gitaren! Ik zou zeggen, take a look around.
Overigens heb ik de luke met Floyd Rose:
lekker over the top ding is dat

Rectifier
11 september 2001, 13:49
Ik wil net zeggen, op Marktplaats staat al een tijdje een ErnieBall VanHalen te koop voor 3000,- Is meer een rockgitaar ala JPM dan de Luke. Luke is meer veelzijdiger vind ik. (misschien denken jullie er anders over,kan) En wij waren ooit ook arme studenten, en moesten ook roeien met de snaren die we hadden. (hahaha) Tja,en als je een beetje leert,verdien je die JPM later makkelijk terug met je baan als advocaat in de muziekgeschiedenis van de telegraaf die postbode moet zeggen tegen Jansen van de overkant. Gna gna gna!

Ibanez2001
16 september 2001, 18:58
Zeg Nemesis, ik heb ook een Samick gehad. Eerst dacht ik dat dat wel ok was, niet echt speciaal goed, maar dat het wel door de beugel kon, weet je. Ik wist toen simpelweg niet beter omdat ik nooit op een betere gitaar speelde. Wacht maar tot je de betere modellen (en vooral die van Vai en Satriani) van Ibanez leert kennen, en dan moet je maar eens goed nadenken of je Samick nog zo geweldig vindt.

Ditmar
16 september 2001, 21:32
Yup, lang leve de duurdere gitaren van Ibanez. Alleen jammer dat Ibanez geen John Petrucci model meer maakt.

taylor
17 september 2001, 14:41
music man maakt nou gitaren voor hem geloof ik.

maar zit er niet echt mooi uit,teminste als je looks belangrijk vind(ik niet)

anoniem
18 september 2001, 12:42
Zolang je niet op een podium staat zijn looks onbelangrijk...:wink:

Goede merken: Fender, Gibson. Gretsch schijnt erg goed te zijn maar geen enkele gitaar kost minder dan 3500 gulden.

Slechte Merken: Amuse (Wehkamp), Samick (na een tijdje vallen die uit elkaar)

Goede merken met extreem lage prijs bestaan! KRAMER

taylor
18 september 2001, 13:53
nee zelf op podium onbelangrijk.(i just don't give a shit)

het gaat er om of die goed is.

Ibanez
18 september 2001, 20:06
Op 2001-09-16 17:58, schreef Ibanez2001:
Zeg Nemesis, ik heb ook een Samick gehad. Eerst dacht ik dat dat wel ok was, niet echt speciaal goed, maar dat het wel door de beugel kon, weet je. Ik wist toen simpelweg niet beter omdat ik nooit op een betere gitaar speelde. Wacht maar tot je de betere modellen (en vooral die van Vai en Satriani) van Ibanez leert kennen, en dan moet je maar eens goed nadenken of je Samick nog zo geweldig vindt.
Heeeeee nog een Ibanez, hallo en welkom op het forum. Enne de Ibanezzen van vai en satriani zijn inderdaad supergitaren, kheb ook gezien dat jij een js100 hebt! Dat vind ik echt een prachtige gitaar(helemaal de js1000).

Dj_maiStaH
27 september 2001, 23:32
Ey ik heb een gretsch synchromatic: 1599 gulden......

anoniem
29 september 2001, 12:10
Hallo gitaaruserz,
Ik ben geen gitarist, maar ik wil er een worden.
Daarom wil ik een (elektrische) gitaar kopen, maar ik weet er geen ene aars van af, dus ik vroeg me zelf af, kunnen jullie me helpen...
Ik wil een simpele gitaar, niet duur (niet meer als fl 700) en waarmee je goed kunt beginnen.
Denk je dat je me kunt helpen, mail me dan naar koekez@hotmail.com of add me in je MSN lijst

Alvast TNX, Koekez

p.s. ik wil niet annoniem zijn, maar kep nog geen w8woord

anoniem
21 oktober 2001, 01:28
Hallo,

Ik wil beginnen met gitaar spelen
(elektrisch).
Ik zoek een goede kwaliteitsgitaar van
zo tussen de F. 500,- en F 1000,-

Kan iemand mij adviseren over (of heeft een te koop)wat voor merk ik het beste kan aanschaffen ? (ben overigens linkshandig).
Wellicht is nodig te melden wat voor muziek mijn voorkeur heeft ?( blues,pop,rock)
i.v.m. de het type/merk gitaar ?

mvg,
Vincent
e-mail: vincent12@chello.nl
Drachten

Ps: maakt het overigens uit indien je begint
op een elektrische gitaar of een akoestische ?

Note: heb overigens geen paswoord, maar ga dit z.s.m regelen

MASTERHOMIE
21 oktober 2001, 13:20
Op 2001-09-17 13:41, schreef taylor:
music man maakt nou gitaren voor hem geloof ik.

maar zit er niet echt mooi uit,teminste als je looks belangrijk vind(ik niet)


wie is hem?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: MASTERHOMIE op 2001-10-21 12:22 ]</font>

anoniem
21 oktober 2001, 13:55
petrucci

anoniem
21 oktober 2001, 14:28
Hallo,

Ik wil beginnen met gitaar spelen
(elektrisch).
Ik zoek een goede kwaliteit gitaar van
zo tussen de F. 500,- en F 1500,- met weinig
gebruikssporen.
Zelf zit ik te denken aan een 'instap' Gibson of een Ibanez SJ 100/1000.

Kan iemand mij adviseren over (of heeft een te koop)wat voor merk ik het beste kan aanschaffen ? (ben overigens linkshandig).
Wellicht is nodig te melden wat voor muziek mijn voorkeur heeft ?( blues, rock)
i.v.m. de het type/merk gitaar ?

mvg,
Vincent
e-mail: vincent12@chello.nl
Drachten

Note: heb overigens geen paswoord, maar ga dit z.s.m regelen

Anavrin
22 oktober 2001, 01:22
Op 2001-08-08 19:49, schreef MASTERHOMIE:
Bij de K-U-T zaak in schagen (Jan piet beers), verkopen ze van die zeg maar "wehkamp"-achtige gitaren. ik denk dat hier de kwaliteit minder is.Het zijn trouwens stratocaster modellen. Ze zijn van het merk Bogey, nog nooit van gehoord? dat kan goed want het wordt door beers verkocht


afgezien van het negatieve comentaar op de KUT zaak, is dus het punt van dit comentaar, dat er mischien toch wel degelijk b merken zijn.

ik zal mezelf wel tegen praten wat betreft mn vorige post, maar het schoot me tebinnen

Het merk Bogey zegt natuurlijk wel genoeg, dat betekent 'snotje'.

Anavrin
22 oktober 2001, 01:26
Op 2001-07-15 22:04, schreef MASTERHOMIE:
Ik heb nog niet zoveel ervaring(waarom geef ik hier dan antwoord op?)
ik vind ovation een slecht merk gitaar (ziet er tenminste niet uit allemaal)
en ja wat is goed....
ik heb nog maar 2 gitaren gespeeld mijn eigen yamaha pacifica en een zelfgemaakte van een vriend

Dat die Ovation gitaren er niet uitzien is natuurlijk geen reden, en die Ovation gitaren met tig klankgaten klinken best vet (als je die 'ns wilt horen, volgens mij speelt de gitarist van no doubt een solo op de eerste cd met zo'n gitaar.

Anavrin
22 oktober 2001, 01:33
Mijn eerste gitaar, een Fender stratocaster namaak van het merk Dreamotion (heeft nog nooit iemand van gehoord natuurlijk) heb ik 'ns vergeleken met de echte Fender Stratocaster van m'n toenmalige gitaarleraar en mijn dreamotion klonk op het halselement bij het bespelen van de G B en hoge E snaren veel helderder dan zijn Strat (en mijn gitaartje was maar 200,-). Wat dat betreft zegt A of B merk soms niet zo veel, maar meestal inderdaad wel.

taylor
22 oktober 2001, 14:54
misschien zegt dat wel meer over de afstelling van de strat van je leraar dan van die gitaar van 200 piek.

Anavrin
23 oktober 2001, 01:27
ik neem aan dat zijn strat wel goed afgesteld was want hij werkte zelf al een paar jaar in een gitaarwinlkel waar hij ook gitaren afstelde/ repareerde. Maar ja, zoals ik al zei, meestal merk je het verschil tussen A en B-merken zeker wel, vooral op de lange duur als een voor een door slijtage de onderdelen het beginnen te begeven. Het ergste bij die B merken vind ik eigenlijk die slechte bruggen, die niet goed glad zijn, waardoor je snaren sneller kapot gaan, maar ja voor 50 piek heb je 6 nieuwe zadeltjes en geen gezeik meer met kapotte snaren. O ja, een tip voor mensen die ook nieuwe zadeltjes voor hun strat model willen kopen; neem altijd een oude mee voor de breedte, want in de vooronderstelling dat al die dingen even breed waren heb ik 'ns te brede zadeltjes gekocht en kon ik ze dus niet op m'n gitaartje bouwen (gelukkig kreeg ik m'n geld terug)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Anavrin op 2001-10-23 00:31 ]</font>

taylor
23 oktober 2001, 22:50
hmm dat die in gitaar zaak werkt dat zeg mee nie zoveel dat ligt er 1 beetje aan waar.

maar goed tuurlijk kan het zijn dat die gitaar van 200 piek een beter volume had,dat heb ik ook wel eens gehad met een gitaar van 300+ piek(strat copy) en 1 gibson es335 van een vriend van mee.

al speelde die strat copy echt absoluut nie fijn

ekkerman
30 oktober 2001, 10:00
misschien had ik mijn gebruikersnaam beter catalyst moeten maken maar ik vind echt als je nog nooit deze gitaar (panthera ) in de knuisjes hebt gehad je eigenlijk dit maar eens moet doen en dan nog eens jezelf de vraag stellen wat is de beste gitaar voor mij is het antwoord niet zo moeilijk in ieder geval PANTHERA !!!

ekkerman
1 november 2001, 22:14
ik heb ooit eens een dreadnought gekocht een hondo ,toen ( toch al weer lang geleden )was dit net zo iets als de samick nu best een bekend goedkoop merk en in ieder geval na lang klooien ermee bleek dat de hals een ietsie pietsie scheef op de body gelijmd was .nu is hondo zo'n beetje het slechtste wat je kan opnoemen .
bestaat dit merk eigenlijk nog of is dit overgenomen door een ander merk ofzo ?
ook merk je vaak aan goedkopere gitaren dat met name de hals uit slechter hout is gemaakt dat dan weer te slap is en hierdoor ook niet altijd even zuiver maar alle waar naar zijn geld.

-Karen
1 september 2008, 22:16
Samick is mijn favorite merk(tot nu toe)...
en dobro.....ik heb ooit eens op een dobro resonator mogen spelen,,,,dat is echt reeetee lekker !!
geweldig!
ik heb sinds kort ook een (fender) dobro!
Het speelt echt mooi! Met slide en zonder slide, even mooi! :)

pueblo
1 september 2008, 22:17
geweldig!
ik heb sinds kort ook een (fender) dobro!
Het speelt echt mooi! Met slide en zonder slide, even mooi! :)
wat een bump, volgens mij staat deze op de eerste plaats

Duff
1 september 2008, 22:22
en na een bump van bijna 7 jaar gaan we gewoon weer lekker door.

pannekoek
1 september 2008, 22:23
nee want het is een nutteloos topic, laten we er dus verder niets meer in posten :listen:

beruk
1 september 2008, 22:25
:cheerup: Ze heeft het goed bedoeld, maar dobro's van Natonial zijn echt beter! ;)