PDA

View Full Version : advies gevraagd



Ibanez RuleZ
5 mei 2013, 23:42
Momenteel ben ik zelf een gitaar aan het bouwen en eigenlijk puur op gevoel heb ik gekozen voor een zekere set aan specs.

1. Bolt on neck maple met rosewood toets 24 frets
2. limba/korina body (40 mm dik)
3. maple drop top van 6 mm dik (dus kan net nog wat invloed op het geluid hebben)
4. vaste brug string through
5. HH configuratie met 1 volume en 1 tone en waarschijnlijk een 5 standen blade switch

Dit moet volgens mij een geluid opleveren waar ik wat mee kan: goed in de mix aanwezig met een stevige portie midden, helder genoeg om gedefinieerd te zijn maar ook warm genoeg om helemaal happy van te worden.

nu is limba/korina niet zo heel standaard en ik ben op zoek naar wat advies over goed passende pick-ups. Het moeten geen boutique pickups worden, want het is mijn eerste zelfbouw en tja, je moet niet overdrijven ;). De gitaar zal bij ons in de kerkband gebruikt worden, dus veelzijdig qua sound en vooral goed klinken tussen clean en (oude) lead joe satriani als het gaat om gain range en als eea gesplit ook goed klinkt is dat ook welkom. Voor halselementen ben ik altijd wel weg van wat meer "liquid" achtige sounds.

belangrijke component: ik speel met een mesa f50 combo, dus dat heeft ook wel een zekere signatuur.

Heeft iemand goede tips waar ik naar moet kijken? Ik ben vooral bekend met dimarzio's, maar die zijn vaak al zo "gemaakt" dat ik daar een beetje huiverig voor ben; ik ben altijd wat gelukkiger geweest met de duncans als ik achteraf terug kijk naar wat ik heb gehad, maar daar ben ik weer niet zo bekend mee wat er is en hoe dat klinkt (orpheo?)

Ibanez RuleZ
7 mei 2013, 14:32
geen reacties? ik heb wat zitten lezen en daarbij kwam naar boven

SD SH1 setje, DiM PAF 36th of Air Classic. Heb ook eea positiefs over toneryders alnico II gelezen. gedachten?

H.