PDA

View Full Version : gt-6 en v-amp 2



wesse
5 mei 2013, 19:05
Hallo iedereen,

Ik heb een bescheiden thuisstudiootje. En om gitaar op te nemen maak ik gebruik van een Boss gt-6. Ideaal via digitaal out naar in op de comp.

Ook heb ik een behringer V-amp 2 die ik gebruik voor overdrive en amp simulator.
Er zitten echter ook overdrive en amp sim op de gt-6, maar die klinken veel minder goed dan de behringer. Verschillende patches en instellingen geprobeerd.

Ik vind dat wel vreemd, omdat Boss sowieso een betere naam heeft dan behringer en omdat de gt-6, hoewel een stuk ouder, een stuk duurder is.

Heeft iemand anders ervaring met een van deze effectbakken of misschien wel met alletwee? Ik vind de combinatie wel goed maar wellicht doe ik iets fout met de gt-6. Het handige van de behringer is dat ik verschillende scheurgeluiden op weer 1 patch van de gt-6 kan zetten. In iedergeval hoor ik graag wat meningen daarover.

Henri H
5 mei 2013, 20:42
Ik heb ook een Vamp2 en een GT-8 gehad.
Beide prima geluiden, maar de overdrive van de Vamp2 was inderdaad wel wat beter vond ik.

Behringer staat trouwens best goed aangeschreven hoor. De V-Amp Pro wordt/werd door vele professionals gebruikt, en ook diverse andere randapparatuur van Behringer is gewoon prima spul.
De goedkopere effectpedaaltjes van Behringer worden over het algemeen wat minder gewaardeerd, maar doen vaak ook gewoon hun dingetje.