PDA

View Full Version : versterker vraagjes



koen_V
24 juni 2003, 09:32
Ik was eens aan het kijken voor een ampeg, niet dat ik daar nu al geld voor heb, maar ja je kent het wel.

Nu kwam ik bij ampeg 2 verschillende soort toppen tegen.

Dus gewone zoals deze
http://www.epinions.com/inst-Amplifiers-All-Ampeg_SVT_350h_Bass_Head

en dan een 19" versie.
http://www.samedaymusic.com/product--AMPB5R


ze zijn de bij de 200W bij 8ohm, 350W bij 4ohm alleen kan de 19" versie ook nog bij 2ohm leveren.
ze hebben beide geen buizen

Nu wat het is grote verschil of wat is het beste, want zo 19" materiaal lijkt me toch niet zo ideaal omdat alles zo kort op elkaar zit en het veel te warm wordt. of ben ik verkeerd?

BB
24 juni 2003, 15:32
Sommigen will lieven een stack, sommigen liever een rack. Hangt gewoon van de smaak af. Die SVT 350H is trouwens identiek aan de B2R. De B5R is een maatje groter.

Een stack is mooier vind ik ... http://users.pandora.be/chaureau/other/stuff.jpg

Laus
27 juni 2003, 02:17
ik vind een rack mooier.

en vooral handiger. niet dat ik het heb maar stel dat:

je een 19"effectebak hebt... een zender, een compressor en een racktuner... is wel handig als je amp erbij past. hoef je maar 1x te sjouwen.

Dogma
28 juni 2003, 00:58
ik vind een rack mooier.

en vooral handiger. niet dat ik het heb maar stel dat:

je een 19"effectebak hebt... een zender, een compressor en een racktuner... is wel handig als je amp erbij past. hoef je maar 1x te sjouwen.

Ja maar dat wordt wel loodzwaar zo´n rack met alles erin!
Ik loop liever 2x licht dan 1x zwaar.....

BB
28 juni 2003, 12:06
hehe, die SVT head weegt volgens mij minstens evenveel als een goed gevulde rack ...

Laus
29 juni 2003, 22:12
zal best. met de band hebben we alleen maar rackzooi. over een tijdje gaan alle amps in 1 rek met wielen. komen we op 12 eenheden. moet kunnen.

2 stekkers ergens in douwen en gaan.

Bates15
29 juni 2003, 22:38
2 keer 220v ja, en dan moet er nog signaal in, en iets van signaal uit hehehehe

Laus
29 juni 2003, 22:49
bij voorkeur wel 2 groepen ja. ivm ruis tussen de gitaren. op zich valt het mee.

Phyrexian
30 juni 2003, 10:34
Effe een mening van een Ampeg gebruiker hier:

zelf heb ik een Ampeg SVT-3 Pro, da's het zelfde formaat als zo'n B5R of B2R. 2 rackunits dus.
Persoonlijk prefereer ik die rack-amps. Ze zijn compacter en makkelijker te vervoeren dan die SVT350H head (of de classic heads al naargelang). De knoppen zitten ook beschermd, en achteraan je rack heb je altijd ietsje plaats over om wat kabels te vervoeren.

Qua verwarming en verluchting. Mijn SVT-3 zit in een twee units rack van Gator (zo'n plastic ding ala SKB). Als je speelt is de voor- en achterkant er zowiezo altijd af; als je dan achteraan genoeg plaats laat dan heeft de fan genoeg lucht om de hele boel te koelen. Mijn SVT-3 wordt een beetje warm na een paar uur spelen, maar het is dan ook een versterker met buizen preamp, die B-reeks en die SVT350H is volledig solidstate/mosfet dus die zullen minder opwarmen.

De B5R heeft ook een overdrive kanaal (zoals die SVT-5) beslis goed of je dat wel nodig hebt, zelf haal ik liever m'n overdrive uit een pedaal.
De SVT-reeks hebben lampen in de preamp dus die kan je ook oversturen en dat geeft een lekker volle buizenoverdrive, met die B-reeks kan dat niet, let daar op als je net die échte Ampeg-korrel in je sound wil!