PDA

View Full Version : Idee snaren stickies (zowel akoestisch als elektrisch)



GuitarL91
5 mei 2013, 13:47
Mij lijkt het een goed idee om in zowel het elektrische gitaren gedeelte als het akoestische gitaren gedeelte een topic (sticky) te maken waarin veel gestelde vragen en antwoorden worden besproken. Ik heb nu bijvoorbeeld een vraag over snaren, maar een nieuw topic openen vind ik overdreven omdat na het antwoord het topic toch op de achtergrond verdwijnt. Als je zoekt naar 'snaren' in topictitels, vind je enorm veel topics en ongetwijfeld zitten daar ook een aantal dezelfde vragen tussen. Een topic met veel gestelde vragen en antwoorden met ruimte voor alle snaren-gerelateerde vragen zal voor wat meer overzicht kunnen zorgen.

Het is maar een suggestie hè, maar misschien zijn er meer voorstanders:ok:.

The Bertman
5 mei 2013, 14:05
Goed plan, gaan we proberen.
Wel zelf met de eerste recensie komen! :)

GuitarL91
5 mei 2013, 14:19
Goed plan, gaan we proberen.
Wel zelf met de eerste recensie komen! :)
Om een voorbeeld te noemen, ik heb gister nieuwe snaren (D'Addario EJ26) op mijn Lag T66DCE gelegd. Het zijn andere snaren dan dat er standaard op lagen en dat merkte ik tijdens het spelen. Ze zijn stoever en tijdens het sliden maakt hij daardoor hardere bijgeluiden, ze klinken echter wel helderder en voller. Ik weet dat het met het type snaar te maken heeft, maar ik weet niet wat voor type snaar dit minder heeft. Het lijkt mij dus handig als er een overzicht komt waarin de voors en tegens van de verschillende snaarsoorten uiteengezet zijn. Ik vind mijzelf nog niet capabel genoeg om een goede analyse te posten, maar wanneer dit het geval is zal ik mijn recensies en bevindingen uiteraard delen.

Rizz
5 mei 2013, 14:43
Als je de gitaar nieuw hebt gekocht, heb ik wel een antwoord voor je, maar maak ff een snaren-topic aan in Akoestische gitaren...

Mitch
6 mei 2013, 17:31
Geen forum waar ze zó veel stickies willen. Toegegeven, als de geavanceerde zoekfunctie wat makkelijker zou werken zou het makkelijker om info te zoeken, maar de tandjes zeg... beginnersgitaren, gemiddelde gitaren, afstelling, pickups in een apart subforum. Dit is nu sticky nummer 8 in Elektrisch. Laten we hopen voor ieder met een kleiner beeldscherm dat het niet nóg mee scrollen wordt voor je bij de relevante nieuwtjes komt.
Weet je wat: alle stickies in een apart subforum, dat zou pas lekker overzichtelijk zijn :D

GuitarL91
6 mei 2013, 19:32
Goed plan, gaan we proberen.
Wel zelf met de eerste recensie komen! :)
Done :)


Als je de gitaar nieuw hebt gekocht, heb ik wel een antwoord voor je, maar maak ff een snaren-topic aan in Akoestische gitaren...
Done :)


Geen forum waar ze zó veel stickies willen. Toegegeven, als de geavanceerde zoekfunctie wat makkelijker zou werken zou het makkelijker om info te zoeken, maar de tandjes zeg... beginnersgitaren, gemiddelde gitaren, afstelling, pickups in een apart subforum. Dit is nu sticky nummer 8 in Elektrisch. Laten we hopen voor ieder met een kleiner beeldscherm dat het niet nóg mee scrollen wordt voor je bij de relevante nieuwtjes komt.
Weet je wat: alle stickies in een apart subforum, dat zou pas lekker overzichtelijk zijn :D

Het is inderdaad een afweging die gemaakt moet worden. De veelvoud aan dezelfde topics verdwijnen vanzelf naar de achtergrond, maar zijn hinderlijk bij het zoeken en vaak moet hetzelfde antwoord gegeven worden. Op de manier met de stickies is het minder hinderlijk denk ik ;).

j3r03n
6 mei 2013, 19:50
Dus nu zijn er twee?

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?160991-Snaren-sticky
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?161008-Snaren-sticky

GuitarL91
6 mei 2013, 19:55
Dus nu zijn er twee?

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?160991-Snaren-sticky
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?161008-Snaren-sticky

Akoestisch en elektrisch?

j3r03n
6 mei 2013, 22:13
Ooooh, verkeerd gekeken :chicken:

The Bertman
6 mei 2013, 22:27
Ik heb hem in akoestisch ook gekleefd. Mocht het niet werken, dan laten we het idee weer varen, maar een tijdje uitproberen kan geen kwaad.
Misschien in elektrisch wat stickies verwijderen...

Kakihara
13 mei 2013, 09:31
Ik heb hem in akoestisch ook gekleefd. Mocht het niet werken, dan laten we het idee weer varen, maar een tijdje uitproberen kan geen kwaad.
Misschien in elektrisch wat stickies verwijderen...

Of misschien een sticky met daarin alle links naar de andere stickies? Het hele grote stinkies-topic? :D