PDA

View Full Version : Waarde oude Super Distortion



Ace 1.15.19
4 mei 2013, 18:18
Op eBay.com zie ik ze aangeboden staan voor 75 tot 95 dollar. Komen deze prijzen op de tweedehands markt omgerekend een beetje in de buurt van Europese prijzen? Nieuw zijn ze te bestellen voor circa 80 euro maar de sound schijnt drastisch anders te zijn.

Maakt het nog verschil of het een gewone SD is of een splitbare?

Elric
4 mei 2013, 19:31
Volgens mij is het zo dat hoe hoger de DCresistance zoals ze het bij Dimarzio noemen hoe meer "fur" er op het kanaal komt. Tussen oud en nieuw scheelt iets van 2k maar, tussen een hoge cleane humbucker en een nieuwe SD zit ongeveer 8k verschil.

Oud ongeveer: 15-16k
Nieuw: 13,5k

Het verschil bij de oude zit hem denk ik in het productie proces. Ik denk dat het tegenwoordig wat beter en systematischer gaat dan in 72. Er zal daardoor ook wel weer verschil in sound zitten onderling.

Ace 1.15.19
4 mei 2013, 21:45
Ik waardeer je reactie enorm, Elric, absoluut. Waar het mij echter om gaat is de financiële waarde van een Super Distortion.

Pepe
4 mei 2013, 22:23
Toevallig speelde ik een tijdje geleden op een gitaar waar een nieuwe Sd in zat en ik vond het een vrij generiek high output soundje.
Nou zegt dat niet zoveel maar in de late seventies kon ik aan het geluid altijd wel horen dat het de Sd was, een azuur streep met autoriteit (een geheel eigen omschrijving :D) met een klikkende attack. Dezelfde omschrijving die ik heb voor een Barden tele pup.

Het kan ook zijn dat de Sd in die tijd de enige high output pup was en al snel op viel, misschien wennen je oren aan zoiets.

De versie waarbij je hem kan splitten is gewoon dezelfde, Dimarzio bedacht er alleen een andere naam voor want zoveel producten hadden ze toen nog niet.

Maar goed, nog steeds geen antwoord op je vraag.

Ace 1.15.19
4 mei 2013, 22:26
De versie waarbij je hem kan splitten is gewoon dezelfde, Dimarzio bedacht er alleen een andere naam voor want zoveel producten hadden ze toen nog niet.
Dat begrijp ik, maar dat wil dus ook zeggen dat ze hetzelfde moeten kosten? De Super Distortion is echt mijn pickup. Ik hoef niet veel poespas te hebben, met een knallende pickup en een lekkere drive van de amp kom ik al ver.

Pepe
4 mei 2013, 22:57
.. maar ik snap je vraag niet? Voor een oude Klon wordt 900 gevraagd terwijl de nieuwe de helft is. Is de oude beter? Volgens de maker niet maar volgens de verkoper wel. Zo gaan die dingen toch altijd?
De waarheid ligt meestal bij je common sense en cash flow.

Rinze
5 mei 2013, 08:35
Ik heb dit jaar op gitaarmarkt nog een paar keer een SD voorbij zien komen voor prijzen rond de 50 euro. Zowel oude uit de jaren 70 als een keer een nieuwe.

Heb er hier nog een oude liggen van onze andere gitarist die ook iets van 13.8 K meet. Dat ding is trouwens zo microfonisch als de pest, had hem laatst in een van mijn gitaren gezet en ik kon er niks mee in de oefenruimte. Dus die moet eerst opnieuw gewaxpot worden..

De tweedehands markt ligt sowieso al een paar jaar op zijn gat en het zijn niet bepaald super zeldzame elementen dus ik denk dat die prijzen ook in de toekomst wel mee zullen vallen.