PDA

View Full Version : Pink Floyd video-CD Pulse



Super Slinky
24 juni 2003, 07:32
Heeft iemand deze video CD. ik zag hem staan voor 45 euro en twijfelde toch even. Als iemand hem heeft wil ik graag weten hoe de geluidskwaliteit is. En wat is nou het vershil met de aankomende DVD van Pulse? Ik heb geen andere video CDs dus ik heb geen idee wat ik me daarbij voor moet stellen.

FNaRK
24 juni 2003, 09:14
Heeft iemand deze video CD. ik zag hem staan voor 45 euro en twijfelde toch even. Als iemand hem heeft wil ik graag weten hoe de geluidskwaliteit is. En wat is nou het vershil met de aankomende DVD van Pulse? Ik heb geen andere video CDs dus ik heb geen idee wat ik me daarbij voor moet stellen.

een Video CD is meestal een kopie / rip van een DVD dus kwalitatief een stuk slechter..met een beetje geluk is het een Super Video CD, is de kwaliteit beter.
Maar 45 euro ? Belachelijk duur..............is het niet toevallig een CD-i of gewoon de DVD zelf

freddynl
26 juni 2003, 00:42
Video cd's zijn zeker geen kopieeen van dvd's, dit is echt flauwekul.
de dvd bestond nog lang niet toen de video cd's er al lang waren.
de video cd pulse is overigens in 1994 uitgebracht en afspeelbaar op een gewone cdrom in je pc.

De geluidskwaliteit is uitstekend, de video kwalitet is avi formaat dus enigszins vergelijkbaar met een oude vhs video recorder, kortom niet top, maar zolang je niet te dichtbij zit gaat het wel.

Zou overigens de 2 cd's wel kopen(er zitten er twee in het doosje!) , prachtige live optredens en deze video cd is een collectors item.
en ja ik heb hem ook en het is ongeveer 100 minuten genieten!

Super Slinky
26 juni 2003, 07:57
Bedankt ,freddynl, voor de heldere uitleg. Ik ben weer een stuk wijzer geworden. Toch wacht ik even op de DVD van Pulse die in september uitkomt. Ik hou er niet zo van om een concert op mijn computer te moeten kijken via een video-cd. En ik ben niet echt gevoelig voor collector's items :), want dan blijf je aan het verzamelen.

FNaRK
26 juni 2003, 10:12
Er zijn momenteel drie populaire formaten: video-cd (VCD), supervideo-cd (SVCD) en mini-DVD. De eerste twee kunnen door de meeste DVD-spelers worden afgespeeld, de laatste voornamelijk door Aziatische toestellen. Het verschil ligt hem voornamelijk in kwaliteit. VCD gebruikt het MPEG-1-compressiealgoritme en een resolutie van 352 x 288 pixels. Op één cd-rom van 650 MB past ongeveer een 50- tot 60-tal minuten video met geluidskwaliteit van een cd. Een SVCD gebruikt MPEG-2 aan 480 x 576 pixels en kan op een 650 MB-cd 94 minuten video met geluid opslaan. Mini-DVD echter is gelijkwaardig aan DVD met dezelfde resolutie van 720 x 576 pixels, hetzelfde hoge-kwaliteitsgeluid en de mogelijkheid tot interactieve films met meerdere geluids- en videokanalen tegelijk. Het mag dan ook niet verbazen dat er slechts 15 minuten op één cd-rom passen in deze specificatie. Bovendien zul je nog niet veel spelers vinden die het formaat kunnen afspelen. Supervideo-cd is dus voorlopig het beste formaat.

freddynl
27 juni 2003, 23:33
SEE - HEAR - BELIEVE ....www.roadkill.nl
next gig: 18 juli DEN HAAG, 6 september EDE, 15 november EMMELOORD, ?? december, SCHEVENINGEN


Mijn complimenten voor de website en de muziek.
Jullie klinken lekker!