PDA

View Full Version : NGD (een paar daagjes geleden).... PRS SE 245



Quadrifoglio
3 mei 2013, 21:28
Hi Allemaal,

Nee, niet echt NGD, dat was namelijk een paar daagjes geleden. Ik had 'r al eens gepost bij het PRS-draadje en de eerste reactie was best positief, dus hierbij officieel. Have a look at my new guitar :D

Vanaf dat ze uit kwamen wilde ik er eentje maar m'n portemonnee liet het steeds niet toe. Een tijdje geleden kreeg ik de kans, dus direct bestellen die hap. Nog steeds heb ik geen idee waarom ik een witte heb gekozen maar het was echt liefde op het eerste gezicht, hihihi. Normaal zou ik voor een leuk topje gaan zoeken maar dit wit is echt 'classy', integenstelling tot wat ze presteert, hihih. It can get dirty :) Hier weer een happy gitarist

http://i673.photobucket.com/albums/vv97/Quadrifoglio/se245total_zps7659f7db.jpg

http://i673.photobucket.com/albums/vv97/Quadrifoglio/se245body_zpsbf722b25.jpg

Kijk, dit is echt dikker dan een normale SE ;)

http://i673.photobucket.com/albums/vv97/Quadrifoglio/se245bodythickness_zps71502d5d.jpg

rufus
4 mei 2013, 10:38
Heel mooi, mooie binding. Veel plezier ermee!

Martin_
4 mei 2013, 11:14
Mooi. Vind dit wit ook fijner dan de bekende topjes. Heeft toch een meer klassieke uitstraling, zoals je zegt.

GuitarL91
4 mei 2013, 11:34
Het blijft een geweldige serie, de hele PRS SE lijn. Je krijgt super veel gitaar voor relatief weinig geld. Ik heb zelf een PRS SE EG en iemand anders in huis heeft een PRS SE Singlecut. Ik zal ze samen eens posten in het PRS topic. Gefeliciteerd met je aanwinst. Heel veel spelen :)

Stillborn
4 mei 2013, 12:36
Te gek plankje!
Ook tof dat de SE's nu voorzien zijn van bird inlays :mmmm:

DarknessAwaits
4 mei 2013, 13:25
Ik wilde het nét zeggen: die birds inlays maken een PRS echt af.

Congrats!

Quadrifoglio
4 mei 2013, 19:41
Bedankt allemaal!

Veel spelen en plezier hebben doe ik meeeer dan genoeg hiermee. Ik speel voornamelijk hardrock/metal en ik heb er inmiddels drie repetitie's met twee verschillende bands mee gedaan en volgens mij heb ik een nieuwe No1 in mijn collectie. Ik kan er echt niet vanaf blijven :D

Die birds-inlay....... Ik kocht in 2010 een 25th Anni SE Custom en die zouden dan van birds voorzien worden om aan te geven dat het om een anniversarymodel zou gaan. Eerlijk gezegd hadden ze er na 2010 weer mee op mogen houden om het een beetje exclusief aan de US versie's over te laten. Serieus, die moons-inlay die op m'n SE CU22 vind ik echt mooier dat die 2010 SE birds. Die zijn namelijk 'plain' wit en ziet er goedkoper uit dat die pearloid moons. Inmiddels zit op de 245 ook pearloid plastic en dat ziet er op het wit overigens erg lekker uit, hihihi

Als laatste nog eventjes leuteren over SE kwaliteit. De eerste SE (de CU22) heb ik in 2009 gekocht en was toppie, afgezien van het bekende verhaal met de topkam. Hier heb ik een paar keer bruut een snaar heen en weer doorheen getrokken en toen was ik er redelijk tot goed vanaf. In 2010 kocht in de SE CU24 25th Anni. Wederom met een tremolo en deze was mijlen ver beter in orde dan de CU22. Nooit een probleem mee gehad. Dit is echter meer een moderne gitaar dan een traditioneel klinkende 22 frets. Anyhow, toen ik de CU22 in 2009 kocht had ik maar keuze uit 1 gitaar die ik kon kopen, dus ik ging voor de middenweg, veel toon en toch een tremolo. De CU 24 heeft een esdoorn hals en klinkt daarom helemaal anders dan de CU22 en ik wilde uiteindelijk toch dat dikke mahonie geluid, zonder tremolo (hey, heb inmiddels een CU24 met tremolo) dus...... Het echte lekkere, dikke mahony body, dikke mahonie hals moest komen en here she is :) Oh, sorry, ik wijk af..... Kwaliteit....

Deze is wederom een verbetering op wat ik tot hier gezien heb....... afgezien dat ik nu het idee heb dat het chome van de brug sneller slijt dan bij die andere twee. Lak is prima, afgezien van twee ieniemienie haartjes/stof onder de lak. Nee, natuurlijk zijn het geen US gitaren maar in mijn optiek en velen zijn het er over eens, zijn die +/- 2000 verschil tussen US en SE bijna niet meer gerechtvaardigd. Als je gewoon een goede gitaar zoekt, met de kwaliteit van het duurdere segment zonder tierlantijntjes maar voor redelijk geld, kan ik wederom alleen maar PRS aanbevelen ;)

minoin
6 mei 2013, 00:49
Heel mooi exemplaar!
Echt gaaf dat PRS dergelijke kwaliteit weet te waarborgen in die prijsklasse.

rufus
6 mei 2013, 09:03
Heel mooi exemplaar!
Echt gaaf dat PRS dergelijke kwaliteit weet te waarborgen in die prijsklasse.

Die Se lijn is gewoon goed, kwaliteit voor je geld. Ben soms verbaasd hoe goedkoop ze op de tweedehandsmarkt in Nederland te vinden zijn.
Heb er zelf 3 gehad, nu nog 2 en ben er uitermate tevreden mee. Spijtig dat ze de se eg niet meer maken.

Braindead
6 mei 2013, 15:24
Ik heb een schurfthekel aan PRS maar deze ziet er erg lekker uit :D