PDA

View Full Version : Hoort er een garantiebewijs bij een Gretsch



motorhan
3 mei 2013, 16:36
Hallo,

Ik kocht pas geleden een Gretsch 5420T bij R.P. in de doos zat een briefje hoe je de hals moet afstellen. en een labeltje. maar geen handleiding geen garantiebewijs of wat voor Gretsch document dan ook.

Mijn vraag hebben jullie een garantie bewijs van Gretsch bij de gitaar gekregen. volgende R.P. zegt de leverancier dat dit er niet bij hoort, maar als ik op MP kijk bij 2e hands exemplaren zitten er bijna altijd documenten bij.

Het gaat me niet op de garantie de winkel zegt je factuur is voldoende. Ook zie ik bij andere Gretschen die worden aangeboden op MP dat er als je in de kast kijkt een stikker op de bodem is geplakt met serienummer.
Of geld dat alleen voor de duurdere klasse.

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Met vr gr
Han

terrasbeest
3 mei 2013, 16:42
Het gaat me niet op de garantie de winkel zegt je factuur is voldoende.

En dat is ook het enige waar je wat aan zal hebben als je ooit problemen zou krijgen. De rest is ' show'.

Duhsjaak
4 mei 2013, 07:46
Gaat zelfs nòg verder. Je mag op alle mogelijke manieren je aankoop aantonen. Voordeel van pinnen is dus dat je achteraf vrij eenvoudig je aankoop documenteert.
Men zwaait graag met certificaten, garantiebewijzen etc. omdat men daarop dan kan zeggen dat de garantie twee jaar is of drie. In de praktijk is die garantie veel langer.

Die termijn is een open norm en is onderhevig aan 'voortschrijdend inzicht'. Vaak ga je dus op een garantiebewijs achteruit. De limited lifetime komt er nog heet meest bij in de buurt. Zij het dat de NL (Europese) wetgever van maximaal 20 jaar uitgaat. Het staat de producent vrij die termijn zelf te verlengen.

Dit is iets dat veel Engelse en sommige Amerikaanse producenten (niet hetzelfde als de company die hem in elkaar zet) inmiddels doen. Zij snappen dat een goede naam te voet komt en te paard gaat. Dit gold al in de tijd van mijn opa. Tegenwoordig gaat alles sneller. Iets dat bijvoorbeeld de ING's van deze wereld nog niet helemaal lijken te begrijpen.

In de nieuwe wetgeving die over een aantal jaar zal worden ingevoerd wordt de norm 'producent' dan ook vervangen door de entiteit die het product in de markt zet.

In het kort:
Vind je alle papierwinkel deel uitmaken van het feestgevoel? Vraag dan bij Gretsch direct of indirect een stuk papier. Dat kun je inlijsten. Je aankoop bewijs MOET je inlijsten want dat bepaalt je rechten.
Veel plezier met je Gretsch.
Vriendelijke groet, Gus

motorhan
4 mei 2013, 18:22
Bedankt voor jullie reacties.

Maar hoe goed bedoelt dan ook het is geen antwoord op mijn vraag. Hoe het met mijn rechten als consument zit weet ik, maar daar gaat het niet om.

De vraag is dus nogmaals zijn er mensen op dit Forum die een soortgelijk type Gretsch hebben gekocht bij een winkel in Nederland en hebben die er een certificaat of garantiebewijs bijgekregen.

Ik hoef niks in te lijsten en de gitaar zal er niet beter of minder door spelen, het gaat er alleen om ik zie het vaak met foto's vermeld op MP en bij deze gitaar zat niets. Het kan dat deze goedkope serie voor Gretsch eigenlijk een ondergeschoven kind is, en dat ze alleen de dure series serieus nemen. als dat zo is dan weten we dat ook weer.

Het is niet echt van belang maar soms wil je het gewoon weten en dit is zoiets.

Als iemand de adresgegevens (e-mail ) heeft van Gretsch stuur ik rechtstreeks een mailtje.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties,


Met vr gr
Han

Ace 1.15.19
4 mei 2013, 18:30
Gretsch Guitars
17600 N. Perimeter Drive, Suite 100
Scottsdale, AZ 85255
Phone: 480-596-9690
Email: consumerrelations@gretschguitars.com

Hotpepper01
5 mei 2013, 06:34
En Gretsch consumerrelations reageert snel, ik had deze week binnen 24 uur een inhoudelijk antwoord. Super !!

lauke_101
5 mei 2013, 17:55
Begrijp ik nou goed dat je in het klankgat géén sticker hebt met model- en serienummer? Dat is wel gek, die hoort er echt in.

http://www.maxguitarstore.com/store/products_pictures/20130120_62-5.jpg

Verder geen idee wat er aan papierwerk bij hoort, koop gitaren vaker tweedehands. Maar lijkt me toch dat er bij een gitaar in die prijsklasse wel wat meer bij hoort dan alleen een labeltje met welke snaren er op zitten oid.

motorhan
6 mei 2013, 09:27
Ja, er zit toch een stikker in die je door het klankgat kunt zien met bijbehorend nummer.

Ik had wat dat betreft beter moeten kijken.


Bedankt voor je reactie
Met vr gr
Han

Rizz
6 mei 2013, 09:45
Dat vraagt om foto's, misschien kan iemand z'n licht erover laten schijnen en bepalen of het een echte is...

motorhan
6 mei 2013, 09:53
Ik ben eens wat foto's op internet gaan bekijken en bij sommige is een stikker heel goed te zien bij ander niet of minder. Ik heb mijn gitaar nogmaals bekeken en goed in het klankgat gekeken en er zit inderdaad toch een stikker met een nummer in. alleen als je er recht in kijkt niet te zien, althans het was mij niet opgevallen. dus aan de echtheid wordt niet meer getwijfeld maar blijft raar dat er geen los certificaat bij zit zoals je vaak op internet ziet.

Wat mij betreft kan dit dus afgesloten worden en stom dat ik niet beter heb gekeken, maar ik fixeerde me meer op de bijbehorende documenten, en ook omdat de winkel zegt ik weet niet of die er bij horen, zij hebben toch wel vaker zo'n gitaar verkocht denk je dan.

Ik zal mijn eerdere post aanpassen.
Bedankt voor alle reacties.
Met vr gr
Han