PDA

View Full Version : Fuzz Probe oscillatie song; geen gitaar, alleen pedalen.



Eezz
3 mei 2013, 14:30
Sinds ik de Fuzz Probe in een oscillerend standje eens combineerde met de Eventide Pitchfactor wilde ik al eens iets doen met alleen mijn effecten; dus zonder een gitaar in te pluggen.


http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=En9WKjnPKa8

Wat je hoort is in feite de Zvex Fuzz Probe die een enkele lange noot maakt, die ik vervolgens met de Whammy en de Eventide Pitchfactor heb bewerkt. Omdat de Pitchfactor in diatonic mode alleen naar noten in een bepaalde toonladder springt heb je enigzins controle over welke noot klinkt. Het oscilleren van de Fuzz Probe varieert helaas wel een beetje in stemming, dus het heeft even geduurd voor ik een versie had die nog enigszins zuiver was - ook al ontstemt hij hier ook wel nu en dan.

Tupelo
3 mei 2013, 17:13
Ooh hoe cool !! Doom man, doom, ennuhh zonder metal hè !! COOL !!

Jedeel
3 mei 2013, 17:30
Ik snap er niets van hoe je het doet...
Het merendeel van je effecten ken ik ook niet...

Maar het is wederom geweldig wat je hier voor elkaar krijgt!!!!! Driewerf Hoera!!!

Je kan zo langzamerhand een live concert geven, waarbij deze 'song' een perfecte is... zonder gitaar!!!

Luke-wannabe
3 mei 2013, 17:51
Gaaf! (+10)

pasqual
3 mei 2013, 23:19
Dit is echt supercool!! Als je had geroepen dat het een verloren opname was van Richard Wright had ik je ook geloofd;)
Nogmaals: super!!

arnoldtims
5 mei 2013, 09:38
Wat je hoort is in feite de Zvex Fuzz Probe die een enkele lange noot maakt, die ik vervolgens met de Whammy en de Eventide Pitchfactor heb bewerkt. Omdat de Pitchfactor in diatonic mode alleen naar noten in een bepaalde toonladder springt heb je enigzins controle over welke noot klinkt. Het oscilleren van de Fuzz Probe varieert helaas wel een beetje in stemming, dus het heeft even geduurd voor ik een versie had die nog enigszins zuiver was - ook al ontstemt hij hier ook wel nu en dan

Heb ook geen idee wat je hier allemaal zegt:???:hoe maak je in godsnaam melodie met effecten.
Vind dit wel sfeervol en doet me denken aan film muziek. Zie beelden voor me van een groot landschap leeg en verlaten.Geen idee waar de film over gaat maar dit stuk ondersteund een ontknoping van het verhaal voor mijn gevoel.
Vind het in het algemeen dat de stukken die je hier plaatst vaak iets van film muziek hebben.