PDA

View Full Version : Als ik bij het klankgat speel, dan gaat mijn duim steeds tegen de andere snaar aan, e



xxxmiesyxxx
3 mei 2013, 11:54
n dan hoor je dat geluidje weer ertussendoor. en dan weer de andere, hoe kan ik dit oplossen?

of is met een plectrum spelen handiger dan met je normale duim? ik heb nu staalsnarige snaren, en er zitten ook 3 nylon snaren op. de gitaar is geleend, dus ik ga er geen nieuwe snaren opzetten. Wat bevelen jullie mij aan?

Veel liefs,

Rizz
3 mei 2013, 12:00
Wennen en gewoon leren spelen. Aanslaan is ook een vak! Gebruik je duim voor de bovenste drie en je wijs-, middel en ringvinger voor de onderste drie.. Komt helemaal goed!

Oh ja en speel een beetje met de houding van je speelhand, dus draai 'm wat in of uit. Het begin is het belangrijkst, dus probeer ervoor te zorgen dat je nu niet teveel "verkeerde" dingen aanleert. Heb je niet iemand die je wat aanwijzingen kan geven?

Jedeel
3 mei 2013, 12:39
...
ik heb nu staalsnarige snaren, en er zitten ook 3 nylon snaren op. de gitaar is geleend, dus ik ga er geen nieuwe snaren opzetten. Wat bevelen jullie mij aan?

Veel liefs,

Ik denk dan dat je een klassieke gitaar hebt.
De hoogste drie snaren ( g, b en e) zijn dan nylon.
De drie laagste (e, a, en d) hebben een nylon kern, maar zijn ook omwonden met metaal (of zo).