PDA

View Full Version : Les paul zwart of creme/wit?



dimitrivl
3 mei 2013, 07:59
Hallo,

Ik ben mijn keiper hollowbody les paul aan het renoveren (voor de lage prijs is dit best een aardig gitaartje, en het plezier zit hem vooral ook in het customizen van het ding).
Ik heb tuners vervangen, tailpiece, bridge vervangen en nu recent ook de pickups vervangen door GFS retrotrons (massive improvement!).

Nu zit ik met een puur esthetisch dilemma. De scratchplate, humbucker surrounds, rhythm/treble plate zijn origineel in het creme-wit; zie foto hieronder.


http://i.imgur.com/6YF41Di.jpg

Nu vroeg ik me af hoe dat er zou uitzien in het zwart, en omdat die GFS pickups toch met zwarte humbucker surrounds kwamen en ik toch nog wat zwarte Les Paul stuff had liggen heb ik eens geprobeerd om een idee te hebben hoe dat eruit ziet:

http://i.imgur.com/5usjmqd.jpg

Wat denken jullie? Wit of zwart?

DarknessAwaits
3 mei 2013, 08:04
Dat is een lastige, ziet er allebei fraai uit. Ik neig nu het meest naar zwart. Wat een Viva-forum is het hier soms toch, he? ;)

Sinner1980
3 mei 2013, 08:05
Ik stem zwart.

Shredder Mike
3 mei 2013, 10:36
Goooooo black.

Malle Eppie
3 mei 2013, 10:51
Black is the new white.

Napoje
3 mei 2013, 11:05
ik ga voor crème

Hotpepper01
3 mei 2013, 11:13
zwart.......

MyGreenLady
3 mei 2013, 11:31
Ik zou voor een blueburst gaan maar dat komt omdat ik vind dat alles altijd een blueburst zou moeten hebben omdat ik lichtelijk autistisch ben. :)

Duhsjaak
3 mei 2013, 11:32
Viva forum of niet, dat zijn ook doorgaans oprecht gevoelde emoties. Al zijn het dan niet mijn emoties.

GFS een enorme vooruitgang? Zegt dat iets over wat er in zat?

Ehm..... ik stem zwart.
En als je een beetje Viva hart in je donder hebt, doe je gewoon wat je zelf het mooist vindt.
Vriendelijke groet, Gus

Martijn-w
3 mei 2013, 11:33
Zwart.....

Speeddemon
3 mei 2013, 12:20
Creme; met zwart oogt ie drukker.

Swaag
3 mei 2013, 14:26
Ik zou zwart doen, maar de slagplaat niet. Die zou ik lichtjes tortoise of transparant doen.

Bassa
3 mei 2013, 14:31
Op deze ziet zwart er veel duurder uit. dus zwart.

dimitrivl
3 mei 2013, 19:18
OK guys, bedankt! Consensus lijkt zwart te zijn, en jullie smaak valt niet te betwisten... Dan moet ik nog een andere set zwarte humbucker surrounds (die van GFS zijn te laag voor hollowbody) en zoals je op de foto ziet, een toggle switch knopje.

Dat GFS een enorme vooruitgang is zegt idd iets over wat er origineel in zat. Die retrotrons klinken echt wel goed op deze gitaar!

Dimitri

Braindead
3 mei 2013, 20:12
Mijn Viva stem gaat uit naar creme. Dat staat exclusiever. Wel zou ik dan de zwarte knoppen vervangen door bijvoorbeeld gold. Ook ben ik niet zo'n fan van dat staartstuk. Als daar andere opties voor zijn zou ik daarvoor gaan.

Uiteraard moet je niet met een zuur gezicht bij je gitaar zitten omdat je het eigenlijk toch niet mooi vindt. Zo van, tja het moest nu eenmaal van de gitaarnetters :D

Dus als jij voor neon roze wilt gaan moet je dat vooral doen!