PDA

View Full Version : De mooiste nederlandse blues solo.



Wouter J
24 juni 2003, 00:13
Voor mij is dat "Zolang je bij me blijft" van de jazzpolitie waarop Eelco Geering zijn Les paul zo ongelofelijk mooi laat huilen, Ik krijg gewoon kippevel als ik het hoor.

oldgtarz.com
25 juni 2003, 18:19
Eelco Gelling heet de man, en ja, ik ben het met je eens dat Eelco de beste blues gitarist van nederland is. Misschien wordt het wel eens tijd dat een goeie comeback cd maakt en op alle grote festivals komt te staan, zou goed zijn voor de muzikale opvoeding van alle kids, en Eelco verdient het!
http://home.wanadoo.nl/lvkuijen/oldgtarz.com/pictures/band/eelco1.jpg

Bouke
25 juni 2003, 19:35
Hey,

Eelco Gelling Rulez!! Voor diegene die vrijdag in de buurt van Assen zijn:

Eelco Gelling Band op de Torenlaan in de TT-nacht van 22.15 tot 00.15. O ja, wij (Low Budget Blue Band) spelen vanaf 21.00 uur op de Brink. Snel afbreken dus en daarna kwijlen voor het podium van Gelling. Mjammie!!

Bouke

PS.

Over de mooiste nederlandse bluessolo later meer...

The Mule
25 juni 2003, 20:24
Ik weet dat het een beetje sjorren is aan de omkadering van dit topic, maar Jan Akkerman's versie van 'Albatross' (origineel Peter Green / Fleetwood Mac) is wonderschoon...

(en te vinden op Puccini's Cafe)

BLOK182
25 juni 2003, 21:24
Ehm, die dude met zun LP, volgens mij heb ik die eens op tv samen met Frank Boeien Kronenburger Park zien spelen, die dude heeft idd een superspel en dito sound, mooi man!

Wouter J
25 juni 2003, 21:30
Nope, das niet de zelfde. Die man die inderdaad een Les paul op Kronenburg park bespeelde op de Vrienden van Amstel 2003 heet Ger Hoeymakers.

Harry
26 juni 2003, 09:35
Eelco Gelling is een legende!! De band waar hij nu mee speelt is erg goed.

De beste Nederlandse bluessolo staat waarschijnlijk op de eerste Bintangs LP; BLues on the ceiling.

Arnie
26 juni 2003, 09:54
Kent iemand Julian Sas??
Heeft afgelopen drie (misschien wel vier) jaar op Zoetermeer blues festival gespeeld. Ik vond m goed spelen.
Volgens mij heeft hij de plaats van Rory Gallagher ingenomen toen deze overleden is.

niels5150
26 juni 2003, 10:55
heb hem een keer zien spelen, maar wat niet kapot van Sas. Beetje rommelig ofzo. Geef mij maar de amerikanen. SRV vooral! Ik vind Scott Henderson ook niet gek blues spelen, alleen moet hij tekens weer gauw wat fusionlicks tussendoor gooien, das jammer.

Harry
28 juni 2003, 19:28
heb hem een keer zien spelen, maar wat niet kapot van Sas. Beetje rommelig ofzo. Geef mij maar de amerikanen. SRV vooral! Ik vind Scott Henderson ook niet gek blues spelen, alleen moet hij tekens weer gauw wat fusionlicks tussendoor gooien, das jammer.

uhm.... het gaat hier om Nederlanders. Dat zijn dus geen amerikanen.